--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

دوره پیش‌دانشگاهی حذف شد

وزیر آموزش و پرورش، گفت: از مهرماه سال آینده سند ملی تحول بنیادین در آموزش و پرورش اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، حاجی‌بابایی در همایش میثاق‌نامه معلمان جدیدالاستخدام استان اردبیل، افزود: از سال آینده با انجام تحول کلی در محتوای کتب درسی، ساختار نظام آموزش و پرورش نیز در قالب دو دوره اول تا ششم ابتدایی و دبیرستان تا سال چهارم تغییر شکل خواهد داد.

وی با اشاره به مراحل پایانی تدوین سند بنیادین آموزش و پرورش به عنوان سند ملی در شورای عالی انقلاب فرهنگی ، تصریح کرد: از سال تحصیلی آینده این سند به صورت کامل در مباحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر آماده شدن زیرساخت‌های تحول بنیادین ، خاطر نشان کرد: هم‌اکنون 40 موضوع به طور همزمان در آموزش و پرورش در حال بررسی، مطالعه و اجراست که به لطف خداوند تحول بنیادین در زیرساخت‌های نظام تعلیم و تربیت را موجب خواهد شد و به دنبال‌ آن تغییرات اساسی در موضوعاتی نظیر؛ منابع انسانی، ساختار مدرسه و ... اتفاق خواهد افتاد.

حاجی بابایی ادامه داد: در همین راستا امسال 40 هزار نیروی متخصص جذب بدنه آموزش و پرورش شده است تا کارایی این نظام افزایش یابد.

وی از به کارگیری 15 هزار معلم ورزش از ابتدای مهر امسال خبر داد و تاکید کرد: از اول مهرماه این معلمان فعالیت خود را در مدارس آغاز خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش ورزش شنا برای دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی را اجباری خواند و یادآورشد: آموزش و پرورش و سازمان تربیت بدنی باید زیرساخت‌های لازم این کار از جمله؛ استخر مناسب برای انجام این فعالیت ورزشی را فراهم کنند که البته در این زمینه هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی از شروع به کار 68 هزار مجتمع آموزشی و پرورشی تحت عنوان ترنم ولایت خبر داد و عنوان کرد: این امر یک گام جدی در مسیر اجرای عدالت آموزشی و تحقق شعار ارزشی نظام اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت است که در سال‌های آتی رقابت خوبی را بین دانش‌آموزان شهری و روستایی سبب خواهد شد.

حاجی بابایی در ادامه اظهار کرد: امسال 10 هزار مدرسه قرآن نیز در سراسر کشور راه‌اندازی خواهد شد تا دانش‌آموزان بتوانند با مبانی اسلام و قرآن بیشتر آشنا شوند.

 وی از افتتاح 2 هزار مدرسه در کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: همزمان با شروع سال تحصیلی و در 15 مهرماه با حضور رئیس جمهور این تعداد واحد آموزشی به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از سال تحصیلی جاری با ورود 70 هزار معلم جدید که 26 هزار آن از نیروهای حق‌التدریس تغییر وضعیت داده شده و 40 هزار نیز از نیرو‌های متخصص جدید‌الاستخدام از بین 630 هزار نفر داوطلب می‌باشند، شور و نشاط خاصی در مدارس ایجاد خواهد شد.

وی توضیح داد: به صورت رسمی سال تحصیلی جدید از روز پنج‌شنبه اول مهرماه با توانی مضاعف از سوی دانش‌آموزان و معلمان آغاز می‌شود و امسال تحول جدیدی در ساماندهی نیرو به ویژه در به کارگیری معاونان اجرایی در مدارس رخ خواهد داد.

وزیر آموزش و پرورش به یک تفاوت دیگر سال تحصیلی جدید با سال تحصیلی گذشته اشاره و اضافه کرد: یکی از این تحولات حذف دوره پیش‌دانشگاهی به عنوان یک دوره مستقل است که امسال در قالب سال چهارم نظری تعریف و گنجانده شده است.

وی در پایان بیان کرد: با همکاری وزارت ارتباطات در سال تحصیلی جدید یک هزار مدرسه در کشور به سیستم ICT متصل خواهد شد.

آغاز تغییرات کلی کتاب‌های درسی از سال 90

وزیر آموزش و پرورش با اعلام آغاز رسمی سال تحصیلی جدید  از روز پنجشبه، اعلام کرد:  70 هزار مدرسه در سال تحصیلی جدید به ICT و اینترانت ملی متصل می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا حاجی بابایی در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در سخنانی، افزود: روز چهارشنبه روز جشن «شکوفه‌ها» برای کلاس اولی‌ها و جشن «جوانه ها» برای دانش‌آموزان اول راهنمایی خواهد بود و از روز پنجشنبه نیز سال تحصیلی جدید به طور رسمی با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در سراسر کشور به صورت متفاوت آغاز خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد: دو هزار مدرسه نیز 15 مهر ماه با حضور رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

حاجی بابایی با اشاره به تجهیز مدارس به اینترانت گفت: ‌طی قراردادی با وزارت ارتباطات و فن‌آوری، 70 هزار مدرسه در سطح کشور امسال به ICT ملی متصل می‌شوند.

تغییرات کلی در کتاب‌ها از سال آینده آغاز می‌شود

وی تصریح کرد: امسال 950 عنوان کتاب در آموزش و پرورش چاپ شده است که 90 عنوان از این تعداد تغییرات جزئی داشتند و تغییرات کلی در کتاب‌ها از سال آینده آغاز می‌شود.

حاجی بابایی عنوان کرد: سند تحول راهبردی آموزش و پرورش در مراحل پایانی بررسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی است و پس از تصویب نهایی از سال تحصیلی 91 ــ 90 کتاب‌های جدید در پایه اول و ششم ابتدایی ، تدوین و چاپ خواهد شد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش هم اکنون 40 موضوع در آموزش و پرورش در دست بررسی، مطالعه و اجرا است که به عنوان زیر ساخت‌های تحول در آموزش و پرورش خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال شروع سال تحصیلی دانش‌آموزان بسیار متفاوت خواهد بود و با آغاز فعالیت رسمی هشت هزار مجتمع «ترنم ولایت» در روستاهای کشور اولین گام جهت عدالت آموزشی که یکی از ابعاد تحول بنیادین آموزش و پرورش است برداشته می‌شود.

به گفته حاجی بابایی، با آغاز فعالیت مجتمع‌های «ترنم ولایت» از سال تحصیلی آینده شاهد رقابت علمی دانش‌آموزان شهری و روستایی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: امسال همچنین 70 هزار نیروی استخدامی به آموزش و پرورش وارد می‌شوند که 40 هزار نفر از طریق آزمون به استخدام وزارتخانه در آمدند و 26 هزار نفر نیروی حق التدریسی نیز به نیروهای رسمی تغییر وضعیت دادند.

وزیر آموزش و پرورش در خاتمه خاطرنشان کرد: با حضور این نیروها که یکی از محورهای تحول بنیادین آموزش و پرورش است، شاهد تحولات بسیار خوبی در آموزش و پرورش خواهیم بود.

عذر خواهی

با سلام و عذر خواهی به دلیل وقفه در بروز رسانی وبلاگ چند روزی به  

 

دلیل مسافرت در  خدمت شما دوستان عزیز نبودم  

 

با تشکر

پرداخت هفت میلیارد تومان وام تحصیلی به دانشجویان پیام نور

مهر: معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور به خدمات رفاهی ارائه شده در این دانشگاه به دانشجویان اشاره کرد و گفت: در نیمسال اول سال جاری هفت میلیارد تومان وام تحصیلی به مراکز و واحدهای پیام نور اعطا می شود.

علیرضا دل افکار در حاشیه مراسم افتتاحیه المپیاد ورزشی پسران دانشگاه های پیام نور کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد اظهار داشت: در حال حاضر در 330 مرکز و واحد دانشگاهی دانشگاه پیام نور توزیع غذا صورت می گیرد.

وی همچنین به حمایت های این دانشگاه از دانشجویان نخبه و برتر اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا تسهیلات ویژه و تخفیف های شهریه به این دانشجویان داده می شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور یادآور شد: همچنین این دانشگاه به دانشجویان مخترع برای اعزام به کشورهای خارجی دو میلیون تومان کمک مالی پرداخت می کند و در صورتیکه اختراع این دانشجویان به تایید سازمان پژوهشهای علمی برسد یک میلیون تومان کمک بلاعوض به این دانشجویان صورت می گیرد.

دل افکار همچنین به سرانه دانشجویی دانشجویان پیام نور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به ازای هر دانشجو هشت هزار تومان سرانه فرهنگی، پنج هزار تومان سرانه ورزشی و 700 تومان سرانه مشاوره پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: در مجموع 12 میلیارد تومان اعتبار در زمینه های مختلف فرهنگی، ورزشی و مشاوره برای دانشجویان این دانشگاه اختصاص می یابد.

انتشار فهرست اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت در نیمه دوم مهر

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای تاریخ و چگونگی مشاهده کارنامه نتایج نهایی و همچنین فهرست اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های نیمه متمرکز آزمون سراسری سال 89 را اعلام کرد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی ایسنا، سازمان سنجش آموزش کشوربرای آن دسته از داوطلبان گروه‌های آزمایشی پنجگانه آزمون سراسری سال 89 که با توجه به نتیجه آزمون مذکور مجاز به انتخاب رشته شده و در زمان مقرر نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود اقدام و آن‌ها را در فرم انتخاب رشته الکترونیکی درج نموده‌اند، به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای این عزیزان ترتیبی اتخاذ کرده است.

طبق این اطلاعیه، نتیجه نهایی آزمون سال 1389 در قالب کارنامه تنظیم و کارنامه مذکور از روز دوشنبه 5 مهر ماه آینده بر روی سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org  قرار می‌گیرد وداوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی این سازمان به نشانی فوق، از وضعیت علمی خود در کد رشته محل‌های انتخابی مطلع شوند و از کارنامه خود پرینت تهیه کنند.

به گزارش ایسنا، طبق اطلاعیه سازمان سنجش فهرست معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های تحصیلی نیمه متمرکز در روز یکشنبه  18 مهر ماه از طریق سایت اینترنتی این سازمان منتشر خواهد شد.لذا کلیه متقاضیان رشته‌های تحصیلی ذیربط لازم است، بر اساس اطلاعیه مربوط که به همراه فهرست اسامی معرفی شدگان، بر روی سایت اینترنتی سازمان قرار داده خواهد شد، برای شرکت در مراحل مصاحبه، معاینه ، آزمون عملی و سایر مراحل گزینش اقدام نمایند.

داوطلبان می‌توانند سوال یا سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  در میان بگذارند.

جزییات پذیرش کنکور89 اعلام شد

نتایج آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در سال 1389 در حالی هفته گذشته اعلام شد که طی آن بیش از 517 هزار به دانشگاه‌ها راه یافتند که این تعداد 384 تن در دانشگاه‌های پیام‌نور و غیرانتفاعی پذیرش شده‌اند. به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پذیرش کنکور همه ساله در گروه‌ها، دوره‌ها و دانشگاه‌های مختلف از جمله روزانه، شبانه، مجازی، نیمه‌حضوری، پیام‌نور، غیرانتفاعی - غیردولتی و تربیت معلم صورت می‌گیرد که در کنکور امسال در دوره روزانه 92 هزار و 791 نفر پذیرفته‌شده‌ است که از این تعداد 35 هزار و 851 نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، 39 هزار و 378 نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، 15 هزار و 249 نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، یک هزار و 230 نفر در گروه آزمایشی هنر و یک هزار و 83 نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی پذیرفته شدند. همچنین در دوره شبانه در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی 13 هزار و 412 نفر، گروه آزمایشی علوم تجربی 7 هزار و 763 نفر، گروه آزمایشی علوم انسانی 7 هزار و 257 نفر، گروه آزمایشی هنــر 426 نفر، گروه آزمایشی زبان‌های خارجی 375 نفر و در نهایت به صورت کلی در این دوره 29 هزار و 233 نفر پذیرفته شدند. در ‌دوره نیمه حضوری در کنکور امسال 2 هزار و 660 نفر پذیرفته شدند که در این دوره در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی 224 نفر، گروه آزمایشی علوم تجربی 395 نفر، گروه آزمایشی علوم انسانی یک هزار و 815 نفر، گروه آزمایشی هنر 7 نفر و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی 219 نفر پذیرفته شدند. 266 هزار و 929 نفر در رشته‌های‌ تحصیلی‌ دانشگاه‌ پیام‌نور پذیرفته‌شدند که در این دانشگاه در در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی 64 هزار و 991 نفر، گروه آزمایشی علوم تجربی 64 هزار و 774 نفر، گروه آزمایشی علوم انسانی 134 هزار و 339 نفر، گروه آزمایشی هنر566 نفر و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی 2 هزار و 199 نفر پذیرفته شدند. در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی 15 نفر، گروه آزمایشی علوم تجربی 108 نفر، گروه آزمایشی علوم انسانی 949 نفر که جمعا در رشته‌های تحصیلی مراکز تربیت معلم وابسته به وزارت آموزش و پرورش یک هزار و 72 نفر پذیرفته شدند. لازم به ذکر است، در رشته‌های تحصیلی موسسات آموزش‌عالی غیرانتفاعی و غیردولتی 117 هزار و 166 نفر پذیرفته شدند، که از این تعداد در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی 57 هزار و 127 نفر، گروه آزمایشی علوم تجربی30 هزار و803 نفر، گروه آزمایشی علوم انسانی 25 هزار و 745 نفر، گروه آزمایشی هنر یک هزار و 899 نفر و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی یک هزار و 592 نفر پذیرفته شدند. براساسگزارش ایسسنا، همچنین در دوره مجازی7 هزار و 217 داوطلب پذیرفته شدند که در این دوره در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی 3 هزار و 768 نفر، گروه آزمایشی علوم تجربی یک هزار و 304 نفر و گروه آزمایشی علوم انسانی 2 هزار و 145 نفر پذیرفته شدند. گفتنی است به صورت کلی در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی 175 هزار و 388 نفر، گروه آزمایشی علوم تجربی144 هزار و 525 نفر، گروه آزمایشی علوم انسانی 187 هزار و 559 نفر، گروه آزمایشی هنــر 4 هزار و 128 نفر و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی 5 هزار و 468 نفر پذیرفته شدند.

ثبت‌نام پذیرفته شدگان فراگیر کارشناسی از فردا آغاز می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه ثبت نام پذیرفته شدگان دوره‌های فراگیر مقطع کارشناسی از 21 شهریور ماه آغاز می‌شود، گفت: ثبت نام پذیرفته شدگان فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد نیز از 27 شهریور ماه آغاز خواهد شد.

دکتر معتمدی در گفت وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه نتایج دکترای پیام نور نیز سه شنبه گذشته اعلام شده است، گفت: دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه پیام نور به نشانی www.pnu.ir  نسبت به نتایج خود اطلاع حاصل کنند.

پذیرش و تدریس اساتید بازنشسته در دانشگاه متوقف نشده است

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور همچنین درباره ادعای برخی اساتید بازنشسته مبنی بر توقف پذیرش این اساتید در دانشگاه جهت تدریس، با رد این ادعاها، گفت: دانشگاه پیام نور از اساتید بازنشسته برای تدریس 10 ساعت در هفته استفاده می‌کند.

وی اظهارکرد: اساتید بازنشسته می‌توانند به مراکز دانشگاه پیام نور استان خود مراجعه کنند البته پذیرش و تدریس این دسته از اساتید پس از تایید سازمان مرکزی صورت می‌گیرد.

ثبت‌نام آزمون پودمانی دانشگاه علمی کاربردی از فردا آغازمی‌شود

معاون سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت نام آزمون پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی از فردا 21 شهریور ماه خبر داد.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی از فردا یکشنبه 21شهریور ماه، گفت:‌ داوطلبان می‌توانند تا روز 27 شهریور ماه نسبت به ثبت‌نام اینترنتی اقدام کنند.

وی در خصوص نحوه ثبت نام داوطلبان در این آزمون گفت: ثبت‌نام در این دوره به صورت یکی از دو روش اینترنتی و یا مراجعه به باجه‌های پستی انجام می‌شود.

خدایی با اشاره به روش ثبت نام اینترنتی گفت:‌ داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به پرینت دفترچه راهنما اقدام و نسبت به ارسال مدارک مورد نیاز اقدام کنند، همچنین داوطلبانی که تمایل دارند از طریق اینترنت ثبت نام کنند باید مبلغ 55 هزار ریال توسط کارت‌های اعتباری شتاب هزینه اینترنتی را پرداخت کنند.

وی افزود: داوطلبان می‌توانند برای دریافت کارت اعتباری از ساعت 8 صبح روز یکشنبه 21 شهریورماه به باجه‌های پستی مراجعه و کارت اعتباری ثبت نام را دریافت کنند.

خدایی با اشاره به نحوه گزینش در این دوره گفت: گزینش داوطلبان در این دوره بر اساس معدل کل دیپلم و صلاحیت‌های عمومی داوطلبان در سهمیه‌های آزاد، شاغل، ایثارگر و شاهد با توجه به ضوابط دانشگاه علمی کاربردی صورت می‌گیرد.

داوطلبان فقط اعتراض خود را اینترنتی اعلام کنند

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به نحوه اعلام اعتراض به نتایج نهایی کنکور، گفت: داوطلبان باید فقط به صورت اینترنتی اعتراض خود را اعلام کنند.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه داوطلبان پس از مشاهده نتایج در صورت داشتن سوالی باید به صورت اینترنتی ازطریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام کنند، خاطرنشان کرد: داوطلبان باید از مراجعه حضوری خودداری کنند.

وی افزود: سازمان سنجش در راستای خدمات رسانی بیشتر و سهولت در پاسخ دهی به داوطلبان با راه‌اندازی سیستم پاسخگویی الکترونیکی به نشانی مذکور، پاسخگوی هرگونه سوالات داوطلبان در زمینه آزمونها بوده و از پاسخگویی به مراجعه حضوری داوطلبان معذور است.

معاون سازمان سنجش در خصوص مهلت رسیدگی به اعتراضات، گفت: سعی می‌شود که حداکثر تا سه روز به اعتراضات داوطلبان پاسخ داده خواهد شد.

کارنامه نهایی کنکورنیمه دوم مهرمنتشرمی‌شود

نتایج نهایی کنکور سراسری 89 اعلام شد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در آزمون سراسری امسال 518 هزار داوطلب پذیرفته ‌شدند و براین اساس داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org در زمان مذکور با وارد کردن کد رهگیری نسبت به مشاهده نتایج اقدام کنند.

ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور امسال طی روزهای 22 تا 25 شهریور ماه انجام می‌شود و اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های نیمه متمرکز دهه اول مهرماه اعلام می‌شود.

بنابراین گزارش، کارنامه نهایی کنکور نیمه دوم مهرماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود و در صورتی که تصمیم بر تکمیل ظرفیت اتخاذ شود، اطلاعیه تکمیل ظرفیت برخی از رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 1389 در صورت درخواست دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیمه دوم مهرماه 1389 منتشر می‌شود.

گفتنی است، کنکور سراسری 89 با رقابت یک میلیون و300 هزار داوطلب طی روزهای 10 تا 12 تیرماه برگزار شد و بر اساس آن 984 هزار داوطلب در کنکور امسال مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد 518 هزار نفر پذیرفته شدند.