--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

تاریخ توزیع کارت ورود به جلسه کنکور پزشکی دانشگاه آزاد

کارت کنکور دانشگاه آزاد در رشته های پزشکی که 26 تیر ماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد روزهای سه شنبه 23 و چهارشنبه 24تیر ماه توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بیش از 800 هزار نفر از داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی از روز پنج شنبه 11 تیرماه سال جاری رقابت خود را در گروه های غیرپزشکی آغاز کردند. داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی در گروه علوم پزشکی نیز باید 26 تیرماه در حوزه های امتحانی سراسر کشور به رقابت بپردازند. آزمون سراسری رشته های غیر پزشکی در 209 حوزه امتحانی و آزمون رشته های گروه علوم پزشکی در 65 حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار می شود.

از تعداد کل داوطلبان شرکت کننده در کنکور رشته های پزشکی دانشگاه آزاد 73 درصد زن و 27 درصد مرد هستند.

از میان داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه آزاد 164 هزار نفر معادل 20 درصد در مجموعه پزشکی شرکت کرده اند.

با توجه به افزایش پنج درصدی رشته شهرها در آزمون سراسری سال 88 دانشگاه آزاد، پذیرش دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز معادل پنج درصد افزایش خواهد یافت.

مطابق مصوبه جلسه 53 کمیته مطالبات و برنامه ریزی کنکور در آزمون سراسری 88 سوابق تحصیلی دیپلمه های نظام جدید آموزش متوسطه سالهای 84 الی 87 که امتحانات آنها به صورت سراسری برگزار شده است به میزان 15 درصد در گزینش نهایی اعمال خواهد شد و نمره کل نهایی این دسته از داوطلبان بر اساس 85 درصد نمره آزمون و 15 درصد نمره حاصل از سوابق تحصیلی محاسبه می شود.

نتایج آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های پزشکی و غیرپزشکی نیمه اول شهریور ماه سال 88 اعلام خواهد شد.

جزئیاتی از کنکور88 / کنکور امسال 163 هزار غایب داشت

مهر: معاون سازمان سنجش آموزش کشور با ارائه جزئیاتی از کنکور 88 در زمینه اعلام نتایج و زمان انتخاب رشته داوطلبان مجاز گفت: در کنکور امسال که با رقابت بیش از یک میلیون و 300 هزار داوطلب برگزار شد 163 هزار نفر معادل 7/11 درصد در جلسه کنکور شرکت نکردند.

ابراهیم خدایی افزود: در کنکور سراسری امسال یک میلیون و 300 هزار داوطلب ثبت ‌نام کردند که از این تعداد 163 هزار نفر معادل 7/11 درصد غایب بودند.

وی با بیان اینکه نتایج اولیه کنکور تا 10 مرداد ماه اعلام می شود، زمان انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته را چهار روز پس از اعلام نتایج اعلام کرد و گفت: داوطلبان پنج روز برای انتخاب رشته مهلت دارند.

معاون سازمان سنجش آموزش گفت: امسال در مجموع از طریق آزمون سراسری حدود 600 هزار نفر پذیرفته می ‌شوند.

کاهش موارد تقلب و تخلف در کنکور88 معاون سازمان سنجش درباره تخلفات رخ داده شده در کنکور 88 نیز به مهر گفت: با توجه به شخصی سازی دفترچه های سئوالات کنکور موارد تقلب و تخلف در کنکور 88 بسیار کاهش یافت و از لحاظ سلامت و امنیت بهترین کنکور برگزار شد.

ابراهیم خدایی افزود: تأخیر داوطلبان برای ورود به جلسه کنکور نیز به شدت کاهش یافت و حتی علیرغم اینکه پیش بینی کرده بودیم اگر فردی با تأخیر وارد شد، تسهیلاتی برای ورود داوطلب فراهم کنیم اصلا با موارد تأخیر مواجه نشدیم.

قبولی داوطلبان کنکور 88 قبل از اعلام نتیجه نهایی مشخص می‌شود معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نرم افزار انتخاب رشته مجازی کنکور 87 برای داوطلبان کنکور سال جاری ارتقا یافته و به وسیله آن می توان با درصد اطمینان بالاتری نسبت به اعلام قبولی داوطلب قبل از اعلام نتیجه نهایی اظهار نظر کرد.

ابراهیم خدایی افزود: بر این اساس با برطرف کردن نقاط ضعف سیستم سال گذشته به احتمال قریب به یقین مشخص می شود که هر داوطلب با رتبه ای که در کنکور سراسری به دست آورده است در کدام دانشگاه پذیرش می شود.

وی اضافه کرد: البته با توجه به اینکه گسترش رشته ها هر ساله متفاوت می شود نمی توان به طور 100 درصد نسبت به اعلام قبولی داوطلب اقدام کرد اما درصد تطابق بسیار بالاست.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور به مهر گفت: سال گذشته این سیستم، قبولی داوطلبان را پیش بینی می کرد اما امسال دقیق تر از سال گذشته عمل خواهد کرد و با اعمال تغییرات بومی گزینی در کنکور سال جاری، مشخص می کند که هر داوطلب با توجه به تغییرات کنکور امسال اگر در سال گذشته چنین نمره ای را کسب می کرد در کجا می توانست پذیرش شود.

پذیرش دانشجو در رشته های تربیت معلم و دبیر در کنکور88  ابراهیم خدایی در زمینه پذیرش دانشجو در رشته های تربیت معلم و دبیر بر اساس کنکور امسال نیز به مهر گفت: در کنکور امسال با اعلام وزارت آموزش و پرورش در رشته های تربیت معلم و دبیری نیز دانشجو پذیرش می شود.

معاون سازمان سنجش با اشاره به تأسیس دانشگاه تربیت معلم گفت: آموزش و پرورش برای دانشگاه فرهنگیان ظرفیتی اعلام نکرده است و پذیرش تربیت معلم مانند کنکورهای سالهای گذشته از طریق مراکز تربیت معلم و پذیرش دبیر از طریق دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی صورت می گیرد.

انتشار نتایج نهایی در نیمه دوم شهریورخدایی درباره زمان اعلام نتایج نهایی کنکور 88 نیز به مهر گفت: نتایج نهایی در نیمه دوم شهریور بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.

کنکور 88 با رقابت حدود یک میلیون و 300 هزار داوطلب در روزهای 4، 5 و 6 تیر ماه در ایران و 17 کشور خارجی برگزار شد.

آغاز کنکور سراسری دانشگاه آزاد

کنکور سراسری دانشگاه آزاد با رقابت بیش از 294 هزار داوطلب در گروه ریاضی و فنی از صبح امروز آغاز شد. به گزارش مهر، این آزمون رأس ساعت 8 صبح در 209 حوزه امتحانی داخل و 6 حوزه امتحانی خارج از کشور برگزار شد. در آزمون غیر پزشکی کنکور دانشگاه آزاد داوطلبان کلیه مجموعه ها ( به جز زبانهای خارجه و هنر) باید به ترتیب به سئوالات دو جلد دفترچه سئوال تستی دروس عمومی و دروس اختصاصی پاسخ دهند. سئوالات مجموعه یک گروه علوم ریاضی و فنی شامل 40 سئوال ریاضیات، 35 سئوال فیزیک مکانیک، و 25 سئوال شیمی است که داوطلبان باید در مدت زمان 120 دقیقه به آنها پاسخ دهند. بر اساس اعلام مرکز آزمون دانشگاه آزاد 800 هزار داوطلب در کنکور رشته های غیرپزشکی دانشگاه آزاد شرکت می کنند که 54 درصد افراد زن و 46 درصد مرد هستند.

پایان و آغازی دیگر

با سلام و آرزوی توفیق برای همه ی کنکوری ها  

 

پیروز و سربلند باشید 

 

سعید