--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

ثبت نام پذیرفته‌شدگان دوره‌های کاردانی علمی کاربردی:20فروردین

معاون سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان نهایی دوره‌های کاردانی علمی کاربردی پودمانی از 20 فروردین ماه خبر داد.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های متمرکز و نیز اعلام اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های نیمه‎متمرکز پذیرش دوره‌های کاردانی علمی کاربردی پودمانی بهمن ماه 89، گفت: کلیه پذیرفته‎شدگان باید از 20 تا 25 فروردین ماه با توجه به کد رشته محل قبولی به مرکز آموزشی ذیربط مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه آغاز کلاس‎ها از طریق مرکز آموزشی مربوطه اعلام می‌شود، اظهارکرد: براساس ضوابط مربوط به گزینش رشته‌های نیمه‎متمرکز، برای کد رشته ‎محل‎هایی که نیاز به اقداماتی نظیر مصاحبه و یا آزمون عملی دارند، باید برای شرکت در مصاحبه از 20 تا 25 فروردین ماه با توجه به کدرشته محل قبولی به مرکز آموزشی ذیربط مراجعه کنند.

خدایی با تاکید بر اینکه عدم مراجعه داوطلبان در روزهای تعیین شده برای انجام مراحل نهایی گزینش، به منزله انصراف قطعی از گزینش در رشته ذیربط تلقی می‌شود، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام دانشگاه جامع علمی - کاربردی ظرفیت پذیرش برخی از کد رشته محل‌ها تغییر کرده است، بنابراین داوطلبان می‌توانند برای اطلاع از آن به سایت سازمان سنجش به نشانیwww.sanjesh.org  مراجعه کنند.

مهلت انتخاب رشته مجازین آزمون دستیاری تا فردا تمدید شد

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از تمدید مهلت زمان انتخاب رشته محل مجازین سی و هشتمین دوره آزمون دستیاری تا فردا 26 اسفند ماه خبر داد.

دکتر جبرائیل نسل سراجی در گفت وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اشاره به تمدید مهلت انتخاب رشته محل مجازین آزمون دستیاری تا ساعت 23 فردا پنج شنبه، گفت: داوطلبان می‌توانند تا ساعت 23 روز پنجشنبه 26 اسفند ماه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانیhttp://sanjeshp.ir  مراجعه کنند.

وی با اشاره به انتخاب 100 رشته محل در فرم انتخاب رشته، اظهار کرد: داوطلبان می‌توانند یک رشته در محل‌های متفاوت را انتخاب کنند.

سراجی با اعلام زمان ویرایش انتخاب رشته محل توسط داوطلبان، گفت:‌ کلیه داوطلبان می‌توانند از ساعت 9 صبح روز جمعه 27 اسفند ماه تا ساعت 23 همان روز نسبت به ویرایش انتخاب رشته محل‌های خود اقدام کنند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه مهلت تعیین شده به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود، خاطر نشان کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته محل باید توجه داشته باشند که فقط یکبار می‌توانند نسبت به ویرایش انتخاب رشته اقدام کنند.

اسامی100 نفر برتر آزمون دستیاری منتشر شد

لیست اسامی 100 نفر برتر پذیرفته شدگان در سی و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی منتشر شد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لیست اسامی 100 نفر برتر در سی و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی به ترتیب حروف الفبا از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir  منتشر شد.

همچنین داوطلبانی که نمره 150 به بالا راکسب کرده‌اند، می‌توانند تا 25 اسفند ماه، با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به انتخاب 100 رشته محل اقدام کنند، البته داوطلبان باید نهایت دقت را در تکمیل و ارسال فرم انتخاب رشته محل از طریق اینترنت داشته باشند، چرا که پس از تایید نهایی و ارسال فرم انتخاب رشته محل، درخواست تغییر، کاهش یا افزایش در رشته محل‌های انتخابی و یا ابطال فرم انتخاب رشته محل امکانپذیر نیست.

مهلت ثبت‌نام در کنکور دانشگاه آزاد تمدید شد

معاون مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از تمدید مهلت ثبت نام در کنکور سراسری دانشگاه آزاد تا چهارشنبه هفته آینده 25 اسفندماه خبر داد و گفت: داوطلبانی که تا کنون موفق به ثبت نام در این آزمون نشده اند تا پایان روز چهارشنبه مهلت دارند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

محمدرضا مهرادفر در گفتگو با مهر، افزود: مهلت ثبت نام در آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی چهارشنبه 25 اسفندماه به پایان می رسد.

وی افزود: داوطلبان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.azmoon.org نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

معاون مرکز آزمون دانشگاه آزاد گفت: آزمون شماره یک (رشته های غیرپزشکی) روزهای پنجشنبه و جمعه 16 و 17 تیرماه 90 و آزمون شماره دو (رشته های پزشکی) دانشگاه آزاد روزجمعه 31 تیرماه 90 برگزار می شود.

جدول آمار دانشگاه های کشور

جدول آماری دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور اعم از دولتی و غیردولتی منتشر شد که در این جدول تعداد دانشگاههای وابسته به وزارت علوم، آموزش و پرورش، بهداشت، سایر دستگاهها، پیام نور، علمی کاربردی، غیردولتی غیرانتفاعی و آزاد به تفکیک آمده است.

به گزارش مهر، تعداد دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دایر در کشور بالغ بر 2 هزار 276 مرکز است که از این میان 119 دانشگاه و مرکز دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و 44 دانشگاه و دانشکده مستقل وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

آمار تعداد دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دایر در کشور نشان می دهد که دانشگاه جامع علمی کاربردی بیشترین تعداد واحد دانشگاهی در سراسر کشور را دارد و پس از آن به ترتیب دانشگاههای پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی بیشترین تعداد واحد دانشگاهی در کشور را دارند. این سه دانشگاه همچنین بیشترین سهم را در برخورداری حتی شهرستانهای کوچک یا دورافتاده کشور از آموزش عالی را دارند. 

تعداد مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت آموزش و پرورش، موسسات آموزش عالی وابسته به دستگاههای اجرایی، واحدهای دانشگاه پیام نور، واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی، موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در جدول زیر می آید.


جدول تعداد دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دایر
دانشگاهها و موسسات آموزشی وابسته به وزارت علوممراکز آموزش عالی وابسته به وزارت آموزش و پرورشموسسات آموزش عالی وابسته به سایر دستگاههای اجرایی  واحدهای دانشگاه پیام نورواحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردیموسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعیواحدهای دانشگاه آزاد اسلامیدانشگاهها و دانشکده های مستقل علوم پزشکی وابسته به وزارت بهداشتجمع
11927428550581295385442276

جدول تعداد دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دایر صرفا تعداد این دانشگاهها و موسسات را تا مرداد ماه 89 نشان می دهد و از آن پس ممکن است به تعداد آنها افزوده نیز شده باشد.

مدارس سراسر کشور 28 اسفندماه تعطیل شد

- وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: مدارس سراسر کشور 28 اسفندماه سالجاری تعطیل است.
    
'حمیدرضا حاجی بابایی'روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: در جلسه امروز هیات دولت تعطیلی روز 28 اسفندماه سال جاری به تصویب رسید.

وی ادامه داد: براساس این مصوبه هیات دولت، کارکنان تمام دستگاه ها می توانند، مرخصی بگیرند.

ثبت‌نام کارشناسی ارشد مجازی پیام‌نور از 20 اسفند

معاون سنجش و آموزش دانشگاه پیام‌نور گفت: ثبت‌نام دانشجویان کارشناسی ارشد مجازی این دانشگاه از 20 اسفندماه آغاز می‌شود.

عبدالله معتمدی معاون سنجش و آموزش دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه ثبت‌نام دانشجویان کارشناسی‌ارشد مجازی این دانشگاه از 20 اسفندماه آغاز می‌شود، افزود: ثبت‌نام دانشجویان کارشناسی ارشد مجازی این دانشگاه از 20 اسفندماه آغاز می‌شود و تا 25 اسفندماه ادامه دارد.

وی گفت: داوطلبانی می‌توانند در دوره مجازی دانشگاه پیام‌نور ثبت‌نام کنند که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده و اعلام علاقمندی برای تحصیل در دوره مجازی دانشگاه پیام‌نور کرده‌اند.

معاون سنجش و آموزش دانشگاه پیام‌نور گفت:‌ نتایج پذیرش در رشته‌های مجازی کارشناسی ارشد به احتمال زیاد هفته آینده توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود. 

برای افزایش طول عمر، با جدیت درس بخوانید!

ایسنا: محققان تاکید کردند اگر می‌خواهید بیشتر عمر کنید، با جدیت و تلاش در مدرسه درس بخوانید و برای رفتن به کالج و دانشگاه نیز اقدام کنید. متخصصان دپارتمان بهداشت اجتماعی در دانشگاه براون در بررسی‌های جدید خود به رابطه بین سالهایی که صرف تحصیل می‌شوند با کاهش فشار خون در طول عمر به همراه کاهش سایر فاکتورهای تاثیرگذار روی سلامتی مثل الکل، سیگار و افزایش وزن، پی بردند. این متخصصان هم چنین دریافتند که مزایای فاکتور درس خواندن در افزایش طول عمر در زنان بیشتر از مردان است. به گزارش سایت اینترنتی دیسکاوری، دکتر اریک لوکس و دستیاران وی با بهره گیری از اطلاعات یک تحقیق با عنوان «نوزاد فرامینگهام» روی 3890 فرد داوطلب طی یک دوره 30 ساله مطالعه کردند. آنها در این مدت سابقه پزشکی داوطلبان، مدت زمان تحصیلات در آنها و میزان ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی کرونری را در این افراد به دقت ارزیابی کردند. این متخصصان دریافتند مردانی که بیش از 17 سال سابقه تحصیل دارند، شاخص توده بدنی شان پایین تر است، کمتر سیگار می‌کشند و کمتر الکل مصرف می‌کنند. زنان تحصیل کرده نیز همین فاکتورهای مفید را دارند. جزئیات این مطالعه در مجله بهداشت عمومی طب انگلیس منتشر شده است.

مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ناپیوسته 90 تا چهارشنبه تمدید شد

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ناپیوسته تا ساعت 24 روز چهارشنبه 11 اسفند ماه خبر داد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه مهلت اینترنتی ثبت‌نام آزمون کارشناسی ناپیوسته تا امروز پایان می‌یافت، اظهارکرد: داوطلبانی که فرصت ثبت نام نداشته‌اند می‌توانند تا ساعت 24 روز چهارشنبه 11 اسفند ماه به سایت سازمان سنجش به نشانیwww.sangesh.org  مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه تغییر رشته پس از ثبت‌نام در آزمون امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: چنانچه فردی با اطلاعات نادرست پذیرفته شود و یا متعاقب آن مشخص شود که شرایط لازم را نداشته است در هر مرحله از ثبت‌نام یا تحصیل، قبولی وی لغو می‌شود و حسب مورد مکلف به پرداخت خسارت‌های ناشی از آن خواهد بود.

توکلی با اشاره به جدول آزمونی کارشناسی ناپیوسته90، اظهارکرد: داوطلبان می‌توانند از 17 تا 19 اسفند ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کارت شرکت در آزمون از سوم مرداد 90 توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: آزمون ورودی کاردانی به کارشناسی ناپیوسته براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده 6 مرداد ماه برگزار می‌شود.