--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

کنکور سراسری از سال 93 حذف می شود

مهر: مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش از حذف کنکور سراسری از سال 1393 در کشور خبر داد.

حسین توکلی در ساری گفت: بعد از انقلاب فرهنگی تا سال81 همواره شاهد افزایش داوطلبان در کنکور سراسری بودیم ولی از سال 82 همواره شاهد کاهش داوطلب هستیم.

وی، همچنین به دانش آموزانی که هنوز موفق نشده خود را برای شرکت در کنکور آماده کنند این نوید را داد که با درس خواندن در فرصتی که تا کنکور 90 مانده است می توانند در یکی از رشته های دانشگاهی قبول شوند.
 
توکلی، از ایجاد شرایط ویژه برای داوطلبان در کنکور سراسری امسال خبر داد و گفت: امسال شرایطی فراهم شده است  تا دانش آموزان در صورت عدم قبولی در یک منطقه در منطقه دیگر به رقابت بپردازند.
 
مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در کنکور امسال و سال 91 محتوا تغییر نمی کند و سال ۹۲ آخرین کنکور برگزار می شود ولی از سال93 کنکور سراسری حذف خواهد شد.

داوطلبان آزمون دکتری بخوانند

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تاکنون حدود 80 هزار نفر از داوطلبان آزمون دکتری 1390 اقدام به پرینت کارت خود کرده اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،سید جلال طباطبایی افزود: پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org از دیروز فعال است.

وی با بیان اینکه باجه های رفع نقص نیز 23 و 24 فروردین فعال است گفت: داوطلبان در صورت بروز هر گونه نقص و یا مشکل در اطلاعات کارت آزمون به این باجه ها که در پایگاه اطلاع رسانی آدرس آن مشخص شده است مراجعه کنند.

طباطبایی افزود: محل آزمون داوطلبان براساس محل اقامت دائمی افراد مشخص شده است.

وی با اشاره به اطلاعیه های این سازمان در این باره گفت: به دلیل ماهیت این آزمون و شخصی سازی سوالات، امکان تغییر حوزه امتحانی افراد به هیچ وجه مقدور نیست.

طباطبایی تاکید کرد: سوالات و پاسخ نامه به حوزه های امتحانی منتقل شده است و انتقال آنها به مکانی دیگر مقدور نیست.

وی گفت: داوطلبان برای شرکت در آزمون باید براساس بند 18 کارت ورود به جلسه به محل مشخص شده مراجعه کنند.

طباطبایی همچنین افزود: مشکلاتی که روز گذشته برخی از داوطلبان برای تهیه پرینت از کارت آزمون ورود به جلسه داشتند مربوط به سایت سازمان سنجش نبوده است.

حدود130هزار و 900 نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند که 61 درصد آنها مرد و 39 درصد زن هستند و این ازمون در روز پنج شنبه 25 فروردین در کشور برگزار می شود.

جایگاه دانشگاه تهران در جدیدترین رده بندی دانشگاه های دنیا

پایگاه اینترنتی QS نتایج رتبه بندی دانشگاه های جهان را بر اساس موضوع مطالعات در زمینه مهندسی و تکنولوژی منتشر کرد که بر اساس آن موسسه MIT به عنوان برترین دانشگاه مهندسی و تکنولوژیکی جهان انتخاب شده است.

به گزارش مهر، پایگاه QS که پیش از این نتایج رتبه بندی های خود را همواره به همراه پایگاه رتبه بندی تایمز منتشر می کرد، امسال به تنهایی رتبه بندی جدیدی را بر اساس موضوع مطالعات و در زمینه مهندسی و تکنولوژی منتشر کرده است.

در این سری از رتبه بندی دانشگاه های مختلف جهان بر اساس موضوعاتی از قبیل علوم رایانه ای و سیستمهای اطلاعاتی، مهندسی عمران و شهر سازی، مهندسی شیمی، مهندسی الکترونیک، مهندسی مکانیک، هوانوردی و تولید انجام گرفته است.

نتایج این رتبه بندی ها بر اساس سه شاخص شهرت آکادمیک، شهرت کارفرما ( میزان به کارگرفتن و استخدام دانشجویان توسط دانشگاه) و میزان ارجاع به مقالات منتشر شده است. در هر یک از بخشهای رتبه بندی موضوعی، جایگاه دقیق هر یک از دانشگاه ها و مراکز آموزشی که تا رتبه 50 به دقت مشخص است اما دانشگاه هایی که رتبه بالاتر از 50 را به خود اختصاص داده اند بدون در نظر گرفتن جایگاهی خاص در مکانی میان رتبه 51 تا 100، 101 تا 150 و 150 تا 200 قرار گرفته اند.

مهندسی الکترونیک

در رتبه بندی دانشگاه های جهان بر اساس موضوع مهندسی الکترونیک، آمریکا با در اختیار داشتن

ادامه مطلب ...

اگر معدل دانشگاهی بالای17دارید شانس استخدام در وزارت نفت رادارید

  از این پس تنها کسانی که مدرک فوق دیپلم به بالا دارند و البته معدل آنها بالای 17 باشد، می توانند خواب استخدام در وزارت نفت و شرکتهای تابعه آن را ببینند.

بر اساس ضوابط و معیارهای جدید استخدام در صنعت نفت از این پس جذب نیروی انسانی با مدرک حداقل فوق دیپلم امکانپذیر خواهد بود و صنعت نفت همچون قبل با تاکید بر جذب نیروهای بومی، امتیازاتی را برای این کارکنان قائل شده است.

در این رابطه برای فارغ‌التحصیلان ممتاز فوق لیسانس در رشته‌های فنی دانشگاه‌های سراسری معدل 17 و برای رشته‌های غیر فنی معدل 18 درنظر گرفته شده است. البته این شرایط برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های سراسری تراز اول کشور از جمله دانشگاه‌های شریف، تربیت مدرس، تهران، صنعتی اصفهان، امیرکبیر، علم و صنعت و چند دانشگاه دیگر در رشته‌های فنی 16 و در رشته‌های غیر فنی 17 خواهد بود.

به طور کلی معدل این افراد در رشته‌های فنی دانشگاه‌های آزاد 17.5 و برای رشته‌های غیر فنی 18.5 در نظر گرفته شده است؛ در این زمینه نیز برای دانشگاه‌های برتر مانند واحدهای علوم تحقیقات تهران، تهران شمال، مرکز و جنوب و دانشگاه آزاد علوم پزشکی، دانشگاه‌های آزاد مشهد، تبریز، کرج، نجف‌آباد،  برای رشته‌های فنی 17 و برای رشته‌های غیر فنی 18 خواهد بود.

براساس این دستورالعمل، دانش‌آموختگانی که از سوی بنیاد امور نخبگان معرفی شوند و حداقل معدل دانشگاه‌های سراسری برتر کشور را داشته باشند، از نظر وزارت نفت ممتاز شمرده خواهند شد.

امکان ادامه تحصیل معلمان ابتدایی فراهم شد

فارس: وزیر آموزش و پرورش از فراهم شدن امکان ادامه تحصیل معلمان ابتدایی در مقاطع "کاردانی پیوسته " و "کارشناسی ناپیوسته " پس از اجرای طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها خبر داد.

حمید‌رضا حاجی‌بابایی در خصوص برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای ادامه تحصیل معلمان ابتدایی پس از تعطیلی روزهای پنجشنبه اظهار داشت: با اجرای طرح تعطیلی دبستان‌ها در روزهای پنجشنبه کارها را منظم کرده‌ایم چرا که تاکنون بسیاری از برنامه‌ها از جمله کلاس‌های ضمن خدمت معلمان در روزهای پنجشنبه و جمعه تشکیل می‌شد و معلمان نمی‌توانستند در کلاس‌های درس حاضر شوند.

وی افزود: در حال حاضر نیز با اجرای طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها، برای معلمان دیپلمه که تعداد اندکی هستند و خواهان دریافت مدرک کاردانی هستند و یا معلمان دارای مدرک کاردانی که تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند، این امکان فراهم شده است.

حاجی‌بابایی ادامه داد: با تشکیل "دانشگاه جامع فرهنگیان " به سمتی حرکت می‌کنیم که برنامه‌های این دانشگاه را با برنامه‌های آموزش و پرورش هماهنگ کنیم و کلاس‌های آنها را در روزهای پنجشنبه و جمعه تشکیل دهیم یا ترم‌های تابستانی داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فراهم شدن امکان شرکت معلمان در آزمون‌های سراسری در سال گذشته خاطرنشان کرد: امسال نیز شرکت در آزمون‌های سراسری را برای فرهنگیان آزاد گذاشته‌ایم و عمدتاً در رابطه با آزمون‌های «کاردانی پیوسته» و «کارشناسی ناپیوسته» متمرکز شده‌ایم تا فرهنگیان ادامه تحصیل دهند. 

چه کسانی بدون کنکور وارد مقطع بالاتر می‌شوند

مهر: شورای استعداد درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به گفته مدیر کل امور آمورشی وزارت علوم مصادیق داوطلبانی که واجد استفاده از تسهیلات ورود به مقطع بالاتر بدون کنکور هستند را تصویب کرد. 

سعید قدیمی از برگزاری اولین جلسه شورای استعداد درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 90 خبر داد و گفت: با وجود اینکه مصادیق داوطلبانی که واجد استفاده از تسهیلات ورود به مقطع بالاتر بدون کنکور با استفاده از تسهیلات استعدادهای درخشان هستند تصویب شده اما هنوز به مرحله ابلاغ نرسیده است. 

مدیرکل امور آموزشی وزارت علوم یادآور شد: آئین نامه استعدادهای درخشان در حال بازنگری است و در حال حاضر مصادیق ورود بدون کنکور به مقطع بالاتر با استفاده از تسهیلات استعدادهای درخشان تصویب شده است. 

وی در این باره گفت: المپیادی‌های طلایی و برگزیدگان جشنواره‌های رازی و خوارزمی از افرادی هستند که با استفاده از تسهیلات استعدادهای درخشان می‌توانند بدون کنکور وارد مقطع بالاتر شوند. 

مدیرکل امور آموزشی وزارت علوم افزود: 10 درصد برتر هر دوره مانند آئین‌نامه قبلی استعدادهای درخشان می‌توانند بدون کنکور وارد مقطع بالاتر شوند. 

وی اظهار داشت: در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری داوطلب ورود بدون کنکور بیشتر است.

آپ مجدد

با سلام به دلیل ایام نوروز و چهلم مادر پدری و درگذشت مادر مادریم نتونستم آپ کنم 

امیدوارم از فردا حتما هر روز آپ کنم

سال نو مبارک

ساده اما از ته دل:


همیشه شاد باشید و شادی ببخشید


سال نو مبارک


yeni yiliniz mutlu