--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

گفت و گو با کاظم قلم چی بنیانگذار بنیاد قلم چی

در بالاترین طبقه ساختمان بزرگ بنیاد قلم چی، در محل سالن کنفرانس این بنیاد منتظر کاظم قلم چی هستیم. در بالای سالن باز می شود. بنیان گذار بنیاد قلم چی، بزرگترین سازمان بخش خصوصی در امر آموزش، چیزی شبیه به آموزش و پرورش خصوصی وارد سالن می شود. مردی میانسال با قامت حدودا 165 سانتی متر و کت و شلوار سورمه ای رنگ در چهارچوب در جای می گیرد، یک مکث کوتاه می کند. قدم های کوتاه و سریع دارد. مستقیم و سریع به سمت بالاترین صندلی سالن می رود. قبل از پاسخ به هر سوالی ـ در مورد زندگی شخصی ـ ابتدا چند لحظه به روبرو خیره می شود.

مردی که زندگی پرحادثه ای داشته و تمایل چندانی به بازگویی حوادث زندگی خود به خصوص در سال های پایانی دهه 70 ندارد، سال هایی که او از آنها حرفی نمی زند اما برخی معتقدند قلم چی به دلیل عقاید چپ گرایانه خود در زندان به سر برده و به همین دلیل هم از آموزش و پرورش اخراج شده است. مشخص است که لااقل او در حال حاضر در حال حاضر اهل ایراد گرفتن به شرایط و به چالش کحشیدن موضوعات نیست و در گفته های خود نیز چند بار به این موضوع اشاره می کند.  به نظر می رسد دسته کم در حال حاضر به کاری که می کند بیشتر اهمیت بدهد، جای خالی او در مصاحبه ها و اظهار نظر ها به خوبی بیانگر این موضوع است.

کاظم قلم چی، متولد دی ماه سال 1334، تهران-میدان خراسان. یک برادر دارد.  مادر و خاله های قلم چی فرهنگی بودند، کاظم قلم چی زیاد از پدر خود که حدود 30 سال از او دور بوده صحبت نمی کند و بیشترین تاکید وی بر روی نقش مادرش در زندگی اوست، قلم چی می گوید یکی از دلایل مهمی که وارد حوزه آموزش شده است شغل مادر او، یعنی معلمی بوده است.

او از شرایط بد اقتصادی خانواده در سنین کودکی تا نوجوانی می گوید و اینکه از کلاس چهارم ابتدایی مجبور به کار شده و در سه سال آخر دبیرستان ترک تحصیل کرده است. طی دوره تحصیلش در حدود 13 مدرسه درس خوانده و در نهایت در رشته ریاضی فارغ التحصیل شده است. در حال حاضر بنیانگذار بنیاد قلم چی یک پسر و یک دختر به نام های پندار و پرستو دارد که یکی در رشته کامیپوتر تحصیل می کند و دیگری در مقطع دوم دبیرستان. جالب آنکه فرزند کاظم قلم چی خود در دبیرستان دولتی تحصیل می کند.

شما کجا متولد شدید، چه کسی از اعضای خانواده بیشتر در زندگی شما نقش ایفا کرد ؟

من متولد سال

ادامه مطلب ...

عیدتان مبارک

عید غدیر خم مبارک. روز تکمیل دین با امامت امام علی علیه السلام مبارک

نکاتی راجع به گوش کردن:

* خوب گوش کردن به معنی توجه کردن است.
* تمام آنچه را که گفته می‌‌شود بشنوید، نه آنچه را که دوست دارید.
* آنچه را که می‌‌شنوید با آنچه که از قبل می‌‌دانستید ربط دهید.
* نکات مهم درس را تشخیص دهید.
* سعی کنید نکات مهمی را که ممکن است سوال امتحان باشد، تشخیص دهید.
* صحبتهای معلم را دنبال کنید. ( حدس بزنید صحبتهای بعدی او چه خواهد بود. )
* به دقت به آنچه معلم راجع به تکالیف درسی می‌‌گوید، گوش کنید و در صورت نیاز آن را یادداشت کنید.
* به دقت گوش کنید و به دنبال عبارات کلیدی معلم باشید و به آن اهمیت دهید. عباراتی همچون ” این مطلب مهم است…، مهم است بدانید که… و یا لازم است که این مطلب را برای امتحان بدانید… ”

بخاطر بسپارید که گوش کردن با شنیدن متفاوت است.
شما می‌‌توانید هرچیزی را بشنوید، اما به آن گوش نکنید یا از یک گوش بشنوید و از گوش دیگر بیرون کنید.
برای گوش کردن باید فکرکنید و فعال باشید نه منفعل.

عید قربان

صدای پای عید می آید. عید قربان عید پاک ترین عیدها است عید سر سپردگی و بندگی است. عید بر آمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است. عید قربان عید نزدیک شدن دلهایی است که به قرب الهی رسیده اند. عید قربان عید بر آمدن روزی نو و انسانی نو است . عیدتان مبارک...

تاریخ‌ ثبت‌نام‌ و هم‌ چنین‌ شرایط و ضوابط شرکت در‌ آزمون‌ سراسری

تاریخ‌ ثبت‌نام‌ و هم‌ چنین‌ شرایط و ضوابط شرکت در‌ آزمون‌ سراسری‌ برای‌ دوره‌های‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه‌) ، نیمه حضوری و مجازی و بین الملل دانشگاهها وموسسات‌ آموزش‌ عالی‌،دانشگاه‌پیام‌نور (آموزش‌ از راه‌دور)، مراکز تربیت‌ معلم‌ وابسته‌ به‌ وزارت‌ آموزش‌ وپرورش‌، موسسات‌آموزش‌عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیر دولتی‌ سال‌ 1388 اعلام شد  

بدین‌وسیله‌ به‌اطلاع‌ کلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی‌ ثبت‌ نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری‌ برای‌ دوره‌های‌ روزانه‌ ، نوبت دوم (شبانه‌) ، نیمه حضوری ، مجازی و بین الملل دانشگاهها وموسسات‌ آموزش‌ عالی‌،دانشگاه‌ پیام‌ نور(آموزش‌ از راه‌ دور) ، مراکز تربیت‌ معلم‌ وابسته‌ به‌ وزارت‌ آموزش‌ و پرورش‌ و موسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی‌ سال 1388 می‌رساند که‌ ثبت‌نام‌ برای‌ شرکت‌ در آزمونهای‌ مذکور از ساعت‌ 9 صبح‌ شنبه 16/9/87 (شانزدهم‌ آذرماه‌ 1387) آغازودر پایان‌ وقت‌ روز جمعه ‌29/9/1387 (بیست و نهم آذرماه‌ 1387) پایان‌ می‌پذیرد، لذا داوطلبان‌ می‌توانند در مهلت‌ فوق‌الذکر به‌ یکی‌ از باجه‌های‌ پستی‌(باجه‌ پستی‌ توزیع‌ کننده‌ مدارک‌ ثبت‌نام‌ آزمون‌ سراسری‌ سال‌ 1388) مراجعه‌ نمایند. ثبت‌نام برای آزمون سراسری سال 1388 به روش اینترنتی و به شرح ذیل صورت می گیرد:

ادامه مطلب ...

مدرکت چیه ؟!!!

علی اکبر رضایی در گفت و گو با گروه اجتماعی ایرنا گفت: مدرک گرایی جوانان و گرایش روزافزون آن ها به رشته های مهندسی و پزشکی خطرآفرین است و برای جامعه مشکلات بسیاری ایجاد می کند.
وی افزود: تصمیم سازان عرصه های آموزش عالی و آموزش و پرورش باید جایگاه رشته های دانشگاهی علوم انسانی را مشخص کرده و این جایگاه را ارتقا بخشند.
رضایی ادامه داد: خواسته و یا ناخواسته برخی باور دارند که علوم انسانی از جایگاه اجتماعی خوبی برخوردار نیست و رشته های علوم پزشکی و مهندسی از جایگاه خاصی برخوردار است.
وی اظهار داشت: روند آموزش

ادامه مطلب ...

۱۶ آذر روز دانشجو

16 آذر روزی است که به مناسبت سفر نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا دانشجویان دانشگاه تهران با درک رسالت تاریخی، اجتماعی، اسلا می وملی دست به روشنگری زدند و مردم را از اهداف شوم پشت پرده این سفر آگاه کردند و آنقدر به این رسالت خود پا فشردند که 3 دانشجوی قهرمان پیشتاز این آگاهی بخشی با شلیک گلوله های آتشین سر سپردگان رژیم طاغوت و آمریکا به شهادت رسیدند. زنده یاد  دکتر علی شریعتی در نوشته ای تحت عنوان وصیتنامه، به زیباترین بیان این واقعه را توصیف کرده است او در فرازی از نوشته تاریخی خود، شهادت این دانشجویان را  «قربانی به پای نیکسون» می نامد و اوج سرسپردگی طاغوت به آمریکا و غایت بی توجهی به مردم کشور را بیان می کند. شریعتی در فرازی دیگر از نوشته خود برای آن که  عمق فاجعه را به خواننده منتقل کند می گوید:« اگر به لحاظ شرعی مجاز بود، خودم را وسط دانشگاه به آتش می کشیدم.» گرامی می داریم یاد و خاطره حماسه سازان 16 آذر به خصوص 3 شهید گرانقدر این روز، شهید شریعت رضوی، شهید قندچی و شهید بزرگ نیارا.

آزمون ۸ آذر

سلام 

امیدوارم آماده ی آزمون باشید 

آزمون ۸ آذر طبق روال قبل در شهریار  خواهد بود.ساعت ۷:۳۰ در مکان حوزه باشید. 

دروس ریاضی ۲ و زیست پایه در این آزمون حاوی سوالات ضمیمه خواهند بود 

 

عزیزان فراموش نکنید که وقت بزرگترین سرمایه ی شماست. 

  

پیروز و موفق باشید.

عادت اشتباه خواب و تغذیه

                                                                  بنام حضرت دوست

معمولا داوطلبانی که در حال تحصیل در دوره پیش‌دانشگاهی هستند، بعد از مدتی دچار عادت‌های اشتباه در خواب و تغذیه می‌شوند و این موضوع سبب افت میزان انرژی و تاثیر منفی در نتیجه‌گیری خواهد شد؛ اما این داوطلبان علت را در جایی دیگر جستجو می‌کنند.

خوردن شام دیرهنگام، از جمله عادت‌هایی است که نظم فیزیولوژیک بدن را از بین می‌برد. داوطلبانی که شام را دیروقت می‌خورند، معده آنها در طول شب مشغول هضم غذا خواهد بود و به همین دلیل سلول‌های آسیب‌دیده ناشی از فعالیت‌های روزانه بدرستی ترمیم نشده و انرژی کافی در بدن ایجاد نمی‌شود. این گونه داوطلبان، صبح‌ها برای بیدار شدن مشکلات زیادی خواهند داشت

توصیه‌های زیر می‌تواند پس از مدتی عادات صحیح را جایگزین عادات اشتباه کند.

1- شام را حدود ساعت 8 7 میل کنید تا قبل از خواب کاملا جذب یا دفع شود.

2- صبحانه را کامل بخورید (البته اگر شام را زود خورده باشید، صبح میل زیادی برای خوردن صبحانه خواهید داشت). این کار سبب می‌شود تا انرژی فوق‌العاده‌ای تا ظهر داشته باشید.

3- خواب ظهر در افزایش انرژی شما تاثیر زیادی دارد؛ اما تحقیقات نشان داده است خواب، بعد از 70‌دقیقه وارد مرحله عمیق شده و فرآیند بیداری دشوار می‌شود. بنابراین بیش از 70 دقیقه در ظهر نخوابید.

4- حداقل6  ساعت خواب در طول شبانه‌روز برای تامین انرژی روزانه لازم است. بی‌دقتی، عدم تمرکز، ضعف حافظه و... از اثرات مهم کم‌خوابی است. توصیه می‌شود حداقل 5 ساعت از این مدت به صورت متوالی باشد 

 

سعید

تغییر در نحوه ی نام نویسی کنکور ۸۸

 منبع :تابناک

دکتر ابراهیم خدایی با بیان این‌که ممکن است در نحوه اجرای کنکور سراسری سال 88 در راستای بهبود کیفیت برگزاری آزمون‌ از نظر امنیتی تغییراتی اعمال شود، اظهار کرد: این مباحث شامل موارد امنیتی و افزایش حفاظت از برگزاری آزمون می‌شود.

وی افزود: ضوابط کنکور سراسری سال 88 مشخص شده و تاکنون تغییری در این باره اعمال نشده است.

معاون سازمان سنجش کشور درباره برخی تغییرات اعمال شد در نحوه نام‌نویسی کنکور 88، خاطر نشان کرد: از امسال، کد دانش‌آموزی همه داوطلبان کنکور سراسری پیش از آغاز ‌نام‌نویسی

ادامه مطلب ...