--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

تسهیلات برای انصرافی‌های دانشگاه

مهر: وزیر علوم از رتبه بندی فرهنگی دانشگاههای کشور خبر داد و گفت: کارنامه فرهنگی برای همه دانشگاهها خواهیم داشت و بر اساس آن رتبه بندی فرهنگی صورت می گیرد.

کامران دانشجو در جمع خبرنگاران در محل وزارت علوم افزود: علاوه بر این رتبه بندی آموزشی و پژوهشی نیز برای دانشگاهها انجام می دهیم و همانطور که قبلاً گفته شد ما رتبه بندی دانشگاههای غربی را به صورت مطلق قبول نداریم و بر اساس مبانی که داریم رتبه بندی می کنیم.

شهریه دانشگاههای غیرانتفاعی بر اساس رتبه بندی تعیین می شود

وزیر علوم تاکید کرد: دانشگاهها دولتی و غیر انتفاعی رتبه بندی می شوند و شهریه دانشگاههای غیرانتفاعی بر اساس این رتبه بندی تعیین می شود. چرا که عدالت نیست یک شهریه ثابت برای دو موسسه آموزشی در دو سطح متفاوت تعیین شود و آنهایی نیز که شاخصها را تامین نکنند پس از تذکرات تامین شرایط، در نهایت بسته می شوند.

وی گفت: رقابت سالم در بین دانشگاهها یک اصل است ممکن است که یک دانشگاه از نظر رتبه بندی فرهنگی رتبه اول را داشته باشد ولی از نظر پژوهشی رتبه هفتم را داشته باشد این موضوع باعث می شود که دانشگاه در پژوهشی سعی در رشد داشته باشد. اول رتبه بندی ها مجزا است و پس از آن رتبه بندی کلی صورت می گیرد.

دانشجو با اشاره به تسهیلاتی که برای دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور، نقل و انتقال در داخل کشور و دانشجویان انصراف از سوی وزارت علوم ارائه شده است گفت: مرحله اول تسهیل نقل و انتقال دانشجویان داخل کشور بود که بتوانند در محل سکونت دائم والدین خود تحصیل کنند که هم هزینه ها کاهش می یابد و هم مسائل فرهنگی بیشتر رعایت شود.

وی یادآور شد: موضوع بعدی انتقال دانشجویان از خارج به داخل کشور بود که گفتیم تمام دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند در مقاطع کاردانی و کارشناسی چه در دانشگاههای معتبر و چه در دانشگاههایی که وزارت علوم مدارک شان را تایید نمی کند، می توانند درخواست انتقال به دانشگاههای داخل دهند که سطح بندی می کنیم تا به دانشگاههای کشور منتقل شوند و دیگر در خارج از کشور نباشند و در کنار خانواده های خود تحصیل کنند.

تسهیلات برای ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی

وزیر علوم خاطرنشان کرد: گام سوم در این حوزه این است که برای دانشجویان انصرافی تسهیلاتی قائل شویم دانشجویی ممکن است به دلیل مشکلاتی که داشته نتوانسته ادامه تحصیل دهد و انصراف داده است ما قائل به این هستیم که این دانشجو اگر شرایطی برایش فراهم شد که بتواند تحصیل خود را ادامه دهد، ما منعش نکنیم و جلوی آن را نگیریم. با توجه به این ظرفیت هم در دانشگاههای کشور وجود دارد، شرایط و جزئیات آن هم اعلام می شود.

با موافقت رئیس جمهور حق جذبی برای اساتید بازنشسته ایجاد شد

وی تاکید کرد: نگاه وزارت علوم نگاه تسهیل گر است و در بخش هیئت علمی نیز برای رسمی و پیمانی شدن اساتید و برای بازنشتگان اعمال شده است با موافقت رئیس جمهور حق جذبی را برای اساتید بازنشسته ایجاد شد، بازنشسته هایی که در مرتبه استاد تمامی قرار دارند شامل این حق جذب می شوند.

دانشجو گفت: همچنین جذب اساتید را به عدالت نزدیک و با توجه به شکایات زیادی که صورت می گرفت آن را تصحیح کردیم.

رقابت داوطلبان آزمون‌های فراگیر از فردا

مهر: رقابت 246 هزار و 777 داوطلب در این سه آزمون از فردا جمعه 30 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

فرایند آزمون کارشناسی صبح جمعه ساعت 8 و دو آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد عصر جمعه از ساعت 15 آغاز می‌شود.

ظرفیت پذیرش در مجموع با احتساب رشته‌ها و مقاطع، یک هزار و 500 نفر در کارشناسی، 2 هزار و 280 نفر در کارشناسی ارشد و 400 نفر در کاردانی به کارشناسی است.

در هر یک از این سه آزمون، نمره منفی برای هر سئوال غلط لحاظ نمی‌شود، زیرا در هر سه کنکور به دست آوردن حد نصاب لازم است و داوطلبان در این دوره فعلاً دانش‌پذیر به شمار می‌آیند و بعد از قبولی در آزمون عنوان دانشجو را می‌گیرند.

در آزمون کارشناسی، 35 کد رشته در 74 شهرستان کشور، در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته در 10 کد رشته در 31 شهرستان کشور و در آزمون کارشناسی ارشد در 76 کدرشته در31 شهرستان کشور در نظر گرفته شده است. 

نتایج نهایی، اواخر شهریور ماه از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

دانشجویان سیگاری، دو ترم محروم می شوند

آخرین نیوز: مرضیه وحیددستجردی در بازدید از نمایشگاه تجهیزات پزشکی ایران هلث گفت: دانشجویان پزشکی سیگاری برای دو ترم از تحصیل محروم می شود.

پیش از این وزیر بهداشت گفته بود دانشجویان سیگاری از تحصیل محروم می شوند و البته استعمال دخانیات در گزینش کارمندان وزارت بهداشت موثر است.

او امروز با اشاره به آیین‌نامه انضباطی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در مورد ممنوعیت استعمال دخانیات در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: این آیین‌ نامه حدود شش ماه گذشته ابلاغ شده است و یک ماده از آن ممنوعیت استعمال دخانیات در دانشگاه‌های علوم پزشکی و محرومیت از تحصیل دانشجویانی که به استعمال دخانیات مبادرت می‌ورزد، است. این محرومیت همیشگی نیست و ممکن است به مدت یک یا دو ترم باشد چرا که دانشجویان پزشکی باید سرلوحه سلامت باشند.

دستجردی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد تعطیلی مرکز بنیاد بیماری‌های خاص در خیابان نجات‌الهی گفت: معاونت درمان این قضیه را پیگیری کرده است، این موضوع صحت ندارد و این مرکز همچنان خدمات خود را به بیماران و از جمله بیماران تالاسمی ارائه خواهد داد. اگر این مرکز نخواهد به فعالیت‌های خود ادامه دهد، باید مسوولیت‌ها و اعتبارات آن به وزارت بهداشت داده شود. 

دبیرستانی ها امتحان نهایی را جدی بگیرند

خرداد نزدیک است و دانش آموزان خود را برای امتحان آماده می کنند تا بعد از آن به استقبال تابستان گرم بروند.

برای دانش آموزان سوم دبیرستان که آزمون نهایی دارند وضعیت خیلی مهمتر و دشوارتر است چون به گفته معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش امسال نمراتی که دانش آموزان در امتحان نهایی مقطع متوسطه از جمله دبیرستان و هنرستان کسب می کنند 25درصد در کسب امتیاز آنها برای ورود به دانشگاه تاثیرگذار خواهد بود .

ابراهیم سحرخیز به خبرآنلاین گفت: نمرات امتحانات نهایی دانش آموزانی که امسال داوطلب ورود به دانشگاه هستند چه در حال تحصیل در پیش دانشگاهی باشند و یا فارغ التحصیل دوره های قبل باشند ۲۵ درصد در کنکور تاثیرگذار خواهد بود.

با این حساب تاثیر نمرات امتحانات نهایی در کنکور، 10 درصد بیش از سال گذشته است. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش دراین باره گفت: سال گذشته این نمرات ۱۵ درصد تاثیرگذار بود که امسال به ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است و در واقع خبر خوشی برای دانش آموزان درس خوان است که نمرات امتحان نهایی را با موفقیت سپری کرده اند.

به کفته سحرخیز، دانش آموزان سال سوم دبیرستان 10 درس را به صورت نهایی امتحان می دهند: در مقطع پیش دانشگاهی با حذف مراکز مستقل تغییراتی ایجاد شد به طوری که از سال جاری شاهد ادغام این مراکز در دبیرستان ها بودیم. بر این اساس ادامه تحصیل در مراکز پیش دانشگاهی مانند سال جاری است به طوری که دیگر مراکز مستقلی به این نام وجود نخواهد داشت.

او همچنین گفت: امسال در هر رشته مقطع پیش دانشگاهی برای ۴ درس بصورت نهایی امتحان برگزار می شود که شامل دو درس عمومی و دو درس تخصصی است که در هر رشته متفاوت است. 

آنطور که سحرخیز می گوید دروس معارف اسلامی ۱ و ۲، ‌زبان فارسی ۱ و ۲ به عنوان دو درس عمومی در رشته های ریاضی ، انسانی ، تجربی و هنر بصورت نهایی برگزار می شود و در رشته معارف اسلامی ،‌اصول عقاید ۱ و ۲ ، زبان فارسی ۱ و ۲ بصورت نهایی برگزار خواهد شد. 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: دروس تخصصی رشته ریاضی که امتحانات آن بصورت نهایی برگزار می شود حساب دیفرانسیل ۱ و ۲ ، فیزیک ۱ و ۲ خواهد بود و در رشته تجربی زیست شناسی ۱و ۲، فیزیک ۱ و ۲ و در انسانی عربی ۱ و ۲، زبان ادبیات فارسی ۱ و ۲ بصورت نهایی برگزار خواهد شد. در رشته هنر دروس سیر هنر در تاریخ ۱ و ۲، آشنایی با میراث فرهنگی و آشنایی با رشته های هنری و در رشته معارف اسلامی ادبیات عرب و اصول فقه امتحانات نهایی خواهد داشت.

پیش از این نیز عبدالامیر عرفی  رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفته بود: با توسعه امتحانات نهایی در پایه سوم و پس از حذف کنکور در سال 93، امتحانات نهایی جایگزین کنکور می شود.

کنفرانس فیزیک ایران شهریور 90

کنفرانس فیزیک ایران و شانزدهمین همایش دانشجویی فیزیک از ۱۴ تا ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۰ در دانشگاه ارومیه برگزار می‌شود. اولویت شرکت با اعضای انجمن فیزیک و ارائه‌دهندگان مقاله است. در صورت فراهم بودن امکانات و به‌تشخیص کمیتۀ اجرایی، سایر متقاضیان نیز پذیرفته خواهند شد. لطفاً جهت اطلاع بیشتر به آدرس زیر مراجعه شود. http://www.psi.ir/html/general/index_f.html

زمان اعلام نتایج آزمون کارشناشی ارشد آزاد

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آغاز برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه از صبح روز پنجشنبه با رقابت 500 هزار داوطلب در سراسر کشور، از پذیرش 12 درصدی داوطلبان در این آزمون خبر داد.

به گزارش ایسنا سید عبدالله سجادی جاغرق در حاشیه بازدید از حوزه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و در جمع خبرنگاران گفت: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی با رقابت 500 هزار داوطلب در یک‌هزارو640 رشته محل، 339 رشته و در 132 واحد دانشگاهی از روز پنجشنبه آغاز شد و برگزاری آن تا شنبه ادامه دارد.

وی با اشاره به افزایش 13 درصدی شمار داوطلبان در آزمون سال 90 نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: تعداد رشته‌های تحصیلی نیز نسبت به سال گذشته 22 درصد و رشته محل‌ها 18 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به رقابت 500 هزار داوطلب در آزمون سال 90، گفت: از این تعداد 57 درصد را مردان تشکیل داده‌اند.

سجادی با بیان اینکه در آزمون نوبت صبح روز پنجشنبه 124 هزارو68 داوطلب و در آزمون بعدازظهر 124 هزارو455 داوطلب شرکت می‌کنند، تصریح کرد: در آزمون نوبت صبح جمعه 103هزارو162 داوطلب و در آزمون بعدازظهر 93 هزارو102 داوطلب، همچنین در آزمون نوبت صبح روز شنبه 93هزارو796 داوطلب و بعدازظهر 117هزارو226 داوطلب شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در آزمون امسال 246 رشته یک‌نوبتی داریم، گفت: در آزمون این دوره 93 رشته دونوبتی بود که تعداد داوطلبان با احتساب رشته‌های دونوبتی 655 هزار و 809 نفر است.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با تأکید بر برگزاری آزمون در نهایت امنیت و دقت، خاطرنشان کرد: در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سوالات از تنوع بالایی برخوردار هستند، چراکه برای هر گرایش دفترچه مجزایی طراحی شده است، همچنین از 50 روز گذشته نیز 30 نفر از همکاران ما برای امنیت آزمون در قرنطینه هستند.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با بیان اینکه به ترتیب رشته‌های حسابداری، حقوق خصوصی، حقوق جزا و مدیریت اجرایی و مهندسی نرم‌افزار از تعداد داوطلبان زیادی برخوردار است، تصریح کرد: بیشترین رشته‌هایی که خانم‌ها آن را انتخاب کرده‌اند، رشته آموزش زبان فرانسه با 91 درصد تعداد داوطلبان و رشته پرستاری با 88 درصد تعداد داوطلبان است.

وی افزود: همچنین در رشته مهندسی نفت و مکانیک و عمران با شرکت 98 درصد آقایان بیشترین شرکت‌کنندگان این رشته را تشکیل دادند.

وی با اشاره به پیرترین داوطلب شرکت‌کننده در این آزمون گفت: یک پیرزن و پیرمرد 76 مسن‌ترین داوطلبان این آزمون را تشکیل دادند.

 رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به امکان افزایش تعداد انتخاب رشته محل یا رشته گرایش برای داوطلبان این دوره آزمون گفت: در نظر داریم مقدمات ایجاد فضا برای انتخاب بیش از یک رشته محل یا یک رشته گرایش را برای داوطلبان فراهم کنیم که درصدد هستیم این برنامه برای آزمون امسال لحاظ شود و نتایج را به گونه‌ای انتخاب کنیم تا داوطلبان آزادی عملی در انتخاب رشته داشته باشند ولی در صورتی که این امکان فراهم نشد حتما برای آزمون سال آینده این تغییر ایجاد خواهد شد.

سجادی از اعلام نتایج آزمون در نیمه دوم شهریورماه خبر داد و افزود: تعداد پذیرفته‌شدگان آزمون امسال نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش خواهد داشت.

دانش‌آموزان ابتدایی، پایه اول تا سوم را با یک معلم می‌گذرانند

فارس: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تشریح اهداف، ماهیت و زمان اجرای طرح "نظام دوری " در مقطع ابتدایی گفت: با اجرای این طرح دانش‌آموزان ابتدایی، پایه اول تا سوم را فقط با یک معلم می‌گذرانند.

فاطمه قربان با اشاره به جزئیات طرح استقرار «نظام دوری» در مقطع ابتدایی اظهار داشت: استقرار این نظام یکی از برنامه‌های راهبردی معاونت آموزش ابتدایی بوده است و پس از ارائه این پیشنهاد به شورای عالی آموزش و پرورش، اعلام شد که اجرای آن بلامانع است؛ بر این اساس مقرر شده است که دانش‌آموزان دوره ابتدایی، پایه اول تا سوم را با یک معلم بگذرانند.

وی با اشاره به ویژگی‌های خاص دانش‌آموزان ابتدایی به ویژه در سه سال نخست این دوره گفت: ‌هدف از اجرای این طرح این است که مدارس برای اداره پایه اول ابتدایی وابسته به یک فرد نباشند یعنی اگر آموزگار پایه اول بنا به هر دلیلی مانند بازنشستگی یا مرخصی در اختیار مدرسه نبود، آن مدرسه در پایه اول دچار افت تحصیلی نشود.

* گلایه آموزگاران ابتدایی از فرسودگی در یک پایه و ضرورت به‌روز شدن

قربان ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفته و با شنیدن نظرات معلمان دوره ابتدایی مشخص شده است که این آموزگاران به خاطر ماندن طولانی مدت در پایه ابتدایی فرسوده شده‌اند و هیچ انگیزه‌ای نیز برای مطالعات جدید و به روز کردن معلومات خود ندارند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: از سوی دیگر دانش‌آموزان دوره ابتدایی نیز وابستگی‌های عاطفی شدیدی به معلمان خود دارند که این وابستگی به ویژه در سال اول و دوم بیشتر به چشم می‌خورد، به گونه‌ای که دانش‌آموز ابتدایی هنگام تغییر پایه از اول به دوم برای سازگار شدن با معلم جدید مشکل دارد.

وی تصریح کرد: ‌با توجه به این دلایل، به دنبال طرحی بودیم که بر اساس آن معلمان دوره ابتدایی به طور لحظه به لحظه نسبت به ضرورت مطالعه و به روز شدن احساس نیاز کنند و مدارس نیز از معلمان چند مهارتی که توان اداره چند پایه را دارند، برخوردار باشند.

* میزان اجرای "نظام دوری " در سال تحصیلی 91 ـ 90 به اختیار استان‌ها گذاشته شده است

قربان ادامه داد: طبیعی است که نمی‌توانیم این طرح را امسال در کل کشور عملیاتی کنیم به جهت اینکه نیازمند آموزش‌های ضمن خدمت معلمان ابتدایی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای آنها هستیم؛ به همین دلیل به آموزش و پرورش استان‌ها اعلام کردیم که برای اجرای این طرح در سال تحصیلی جدید، در تابستان امسال به هر میزانی که می‌توانند معلمان دوره ابتدایی را تحت پوشش آموزش‌هایی مربوط به این طرح قرار دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: به موازات شروع این آموزش‌ها، اقدامات پژوهشی تکمیلی همزمان با شروع سال تحصیلی 91 ـ 90 از سوی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش دنبال خواهد شد تا نتایج تکمیلی اجرای این طرح در اختیار معاونت آموزش ابتدایی قرار گیرد.

* "نظام دوری " تا 5 سال آینده در سراسر کشور اجرا می‌شود

قربان با بیان اینکه مطمئن هستیم که این طرح، طرح خوب و مناسبی است، اظهار داشت: در صورتی که بازدهی خوبی از این طرح به دست آید در نظر داریم تا طی 2 الی 3 سال آینده، هر سال این طرح را با ضریب بیشتری دنبال کنیم و اگر از اجرای آن رضایتمندی لازم را به ویژه در حوزه «کیفیت آموزشی» به دست آوریم، قطعاً آن را تا 5 سال آینده در سراسر کشور عملیاتی و اجرایی می‌کنیم.

وی افزود: علاوه بر اینکه پیشنهاد داده‌ایم تا دانش‌‌آموزان ابتدایی 3 سال اول را با یک معلم بگذرانند، پیشنهاد دیگری نیز مطرح کرده‌ایم که با استقرار نظام جدید آموزشی (3،3،6)، از پایه چهارم تا ششم برای هر پایه از دو معلم بهره گرفته شود تا دانش‌آموزان با دیدن تنوع معلم‌ها آمادگی بیشتری برای سازگاری با فضای آموزشی دوره متوسطه اول (راهنمایی) داشته باشند.

* آموزش معلمان ابتدایی در تابستان هر سال برای تغییر پایه

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در رابطه با چگونگی جایگزینی معلمان سایر پایه‌ها در هنگام اجرای این طرح تصریح کرد: این جایگزینی با آموزش‌های ضمن خدمت مستمری که در تابستان هر سال برگزار می‌شود امکان‌پذیر است تا امکان تدریس معلمان ابتدایی در تمام پایه‌ها فراهم باشد و هر معلمی که در پایه جدید قرار می‌گیرد، باید گواهی گذراندن آموزش‌های مربوط به آن پایه را نیز داشته باشند. 

حذف کنکور سراسری تا سال 92

واحد مرکزی خبر : آزمون کنکور سراسری تا سال 1392 حذف می شود. رییس سازمان سنجش آموزش کشور در آذرشهر تبریز گفت : پس از حذف کنکور سراسری نحوه پذیرش و گزینش دانشجو تغییر خواهد کرد. محمدحسین سرورالدین افزود : در کنکور سال گذشته 15 درصد سوابق تحصیلی و 85 درصد هم آزمون سراسری ملاک عمل شرکت کنندگان بود در حالی که در آزمون امسال 25 درصد سوابق تحصیلی و 75 درصد هم آزمون برای متقاضیان کنکور سراسری محاسبه می شود. رییس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: امسال حدود یک میلیون و 100 هزار داوطلب برای شرکت در آزمون سراسری مراکز آموزش عالی ثبت نام کرده اند که این میزان به نسبت سال گذشته 60 هزار نفر کاهش یافته است .

جزئیات کامل کنکور ارشد دانشگاه آزاد

معاون اجرایی مرکز آزمون دانشگاه آزاد در ارتباط با زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت: توزیع کارت این آزمون به صورت اینترنتی از ساعت 11 صبح دوشنبه 19 اردیبهشت آغاز می شود و تا یک ساعت قبل از شروع آزمون ادامه خواهد داشت.

محمدرضا مهراد فر در گفتگو با مهر اضافه کرد: داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی می توانند از ساعت 11 صبح روز دوشنبه 19 اردیبهشت ماه جاری تا یک ساعت پیش از برگزاری آزمون با وارد کردن شماره پرونده و کد رهگیری که در هنگام ثبت نام دریافت کرده اند نسبت به مشاهده و تهیه پرینت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.

وی در ارتباط با تعداد شرکت کنندگان دراین آزمون گفت: 500 هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده اند که از این تعداد 43 درصد زن و 57 درصد مرد هستند.

معاون اجرایی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی درارتباط با نحوه رسیدگی به مشکلات احتمالی به وجود آمده در مشخصات کارت ورود به جلسه داوطلبان تاکید کرد: اطلاعات فردی و آزمون شخص داوطلب به همراه عکس وی در کارت ورود به جلسه درج شده است و داطلبان در صورت وجود هر مشکلی در اطلاعات مندرج در کارت لازم است در خلال روزهای دوشنبه تا چهارشنبه 19 تا 21 اردیبهشت ماه جاری صبح ها از ساعت 9 تا 13 و بعد ازظهرها از ساعت 14 تا 18 با مراجعه به باجه رفع نقص پیش بینی شده نسبت به اصلاح موارد مغایرت اقدام کنند.

مهرادفر افزود: داوطلبان لازم است به اطلاعیه ای که روز یکشنبه 18 اردیبهشت ماه از طریق روزنامه آفرینش منتشر و به طور همزمان در پایگاه روابط عمومی مرکز آزمون به آدرس pubr.azmoon.net قابل مشاهده است، مراجعه کنند.

به گزارش مهر، آزمون کارشناسی ارشد سال 90 دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه 22، 23 و 24 اردیبهشت ماه جاری در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود.

روز معلم گرامی باد

روز معلم  گرامی باد