--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

دوره پیش‌دانشگاهی حذف شد

وزیر آموزش و پرورش، گفت: از مهرماه سال آینده سند ملی تحول بنیادین در آموزش و پرورش اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، حاجی‌بابایی در همایش میثاق‌نامه معلمان جدیدالاستخدام استان اردبیل، افزود: از سال آینده با انجام تحول کلی در محتوای کتب درسی، ساختار نظام آموزش و پرورش نیز در قالب دو دوره اول تا ششم ابتدایی و دبیرستان تا سال چهارم تغییر شکل خواهد داد.

وی با اشاره به مراحل پایانی تدوین سند بنیادین آموزش و پرورش به عنوان سند ملی در شورای عالی انقلاب فرهنگی ، تصریح کرد: از سال تحصیلی آینده این سند به صورت کامل در مباحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر آماده شدن زیرساخت‌های تحول بنیادین ، خاطر نشان کرد: هم‌اکنون 40 موضوع به طور همزمان در آموزش و پرورش در حال بررسی، مطالعه و اجراست که به لطف خداوند تحول بنیادین در زیرساخت‌های نظام تعلیم و تربیت را موجب خواهد شد و به دنبال‌ آن تغییرات اساسی در موضوعاتی نظیر؛ منابع انسانی، ساختار مدرسه و ... اتفاق خواهد افتاد.

حاجی بابایی ادامه داد: در همین راستا امسال 40 هزار نیروی متخصص جذب بدنه آموزش و پرورش شده است تا کارایی این نظام افزایش یابد.

وی از به کارگیری 15 هزار معلم ورزش از ابتدای مهر امسال خبر داد و تاکید کرد: از اول مهرماه این معلمان فعالیت خود را در مدارس آغاز خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش ورزش شنا برای دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی را اجباری خواند و یادآورشد: آموزش و پرورش و سازمان تربیت بدنی باید زیرساخت‌های لازم این کار از جمله؛ استخر مناسب برای انجام این فعالیت ورزشی را فراهم کنند که البته در این زمینه هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی از شروع به کار 68 هزار مجتمع آموزشی و پرورشی تحت عنوان ترنم ولایت خبر داد و عنوان کرد: این امر یک گام جدی در مسیر اجرای عدالت آموزشی و تحقق شعار ارزشی نظام اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت است که در سال‌های آتی رقابت خوبی را بین دانش‌آموزان شهری و روستایی سبب خواهد شد.

حاجی بابایی در ادامه اظهار کرد: امسال 10 هزار مدرسه قرآن نیز در سراسر کشور راه‌اندازی خواهد شد تا دانش‌آموزان بتوانند با مبانی اسلام و قرآن بیشتر آشنا شوند.

 وی از افتتاح 2 هزار مدرسه در کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: همزمان با شروع سال تحصیلی و در 15 مهرماه با حضور رئیس جمهور این تعداد واحد آموزشی به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از سال تحصیلی جاری با ورود 70 هزار معلم جدید که 26 هزار آن از نیروهای حق‌التدریس تغییر وضعیت داده شده و 40 هزار نیز از نیرو‌های متخصص جدید‌الاستخدام از بین 630 هزار نفر داوطلب می‌باشند، شور و نشاط خاصی در مدارس ایجاد خواهد شد.

وی توضیح داد: به صورت رسمی سال تحصیلی جدید از روز پنج‌شنبه اول مهرماه با توانی مضاعف از سوی دانش‌آموزان و معلمان آغاز می‌شود و امسال تحول جدیدی در ساماندهی نیرو به ویژه در به کارگیری معاونان اجرایی در مدارس رخ خواهد داد.

وزیر آموزش و پرورش به یک تفاوت دیگر سال تحصیلی جدید با سال تحصیلی گذشته اشاره و اضافه کرد: یکی از این تحولات حذف دوره پیش‌دانشگاهی به عنوان یک دوره مستقل است که امسال در قالب سال چهارم نظری تعریف و گنجانده شده است.

وی در پایان بیان کرد: با همکاری وزارت ارتباطات در سال تحصیلی جدید یک هزار مدرسه در کشور به سیستم ICT متصل خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد