--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

                           

                                                          

اابتدا این روز را به امیر سرتیپ عباسی تبریک می گویم

یست و نه فروردین، مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی های دلاور مردان نیروی زمینی ارتش است. 

شمایی که باعث غرور  مردم ایران زمینید مبارکتان باد روز ارتش 

پاینده و جاوید باشید ای مردان راه حق


ارائه اطلاعات ثبت نامی داوطلبان کنکور از 29 تا 31 فروردین

امکان تغییر علاقمندی و سهمیه در اطلاعات ثبت نامی کنکور 88 وجود ندارد
25/01/88 تاریخ درج خبر

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: امکان تغییر علاقمندیها، سهمیه و معلولیت در اطلاعات ثبت نامی کنکور 88 توسط داوطلبان وجود ندارد.

 

حسین توکلی افزود: داوطلبان کنکور 88 باید پس از مشاهده اطلاعات ثبت نامی که از شنبه 29 فروردین به مدت 3 روز بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد در صورتیکه پس از مشاهده و کنترل نیاز به اصلاح مواردی از تقاضانامه وجود داشت، بر اساس دستور العملی که بر روی سایت قرار داده شده بر حسب مورد اقدام کنند.

امکان تغییر علاقه مندیها توسط داوطلبان وجود ندارد

وی درباره مواردی که داوطلبان نمی توانند تغییر دهند گفت: علاقه مندیها مانند گروههای زبان، هنر، دانشگاه پیام نور، مراکز تربیت معلم، سهمیه، معلولیت نمی تواند توسط داوطلب تغییر کند اما مواردی مانند گروه آزمایشی، محل اقامت، محل امتحان می تواند تغییر داده شود.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: امکان ورود به لینک مربوط به مشاهده اطلاعات و نمرات با در اختیار داشتن کارت اعتباری ثبت نام شامل شماره پرونده، شماره کارت،کاربر و رمز عبور و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و یا کد رهگیری میسر خواهد بود.

وی گفت: پس از ورود به وسیله هر یک از این روشها اطلاعات ثبت نامی نمایش داده می شود و امکان مشاهده و ویرایش اطلاعات وجود دارد.

امکان مشاهده نمرات تاثیرگذار در کنکور

توکلی اضافه کرد: با توجه به اینکه در آزمون 88 نمرات دروس امتحانات سال سوم دبیرستان نظام جدید برای دیپلمه های نظام جدید یکی از سالهای 84، 85، 86 و یا 87 در یکی از رشته های ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و یا علوم معارف اسلامی به میزان 15 درصد در نمره آزمون تأثیر خواهد داشت لذا علاوه بر اطلاعات ثبت نامی، اطلاعات دریافتی از آموزش و پرورش نیز در خصوص نمرات بر روی سایت سازمان قرار داده می شود.

نحوه اصلاح نمرات اعلام شده از سوی آموزش و پرورش

وی اظهار داشت: منظور از نمرات کتبی نهایی سال سوم دبیرستان نمرات درج شده در ستون امتحانات کارنامه سال سوم دبیرستان تحت عنوان نمرات کتبی سال سوم است و داوطلبان نظام جدید سالهای 84، 85، 86 و 87 یکی از رشته های ریاضی، تجربی، انسانی و معارف اسلامی می توانند پس از مشاهده نمرات دروس امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان خود که بر روی سایت قرار داده می شود و تطبیق آن با کارنامه در صورت مغایرت با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر و 2 نسخه از فتوکپی فارغ التحصیلی (کارنامه) با درج شماره پرونده ثبت نام در آزمون سراسری 88 که در تقاضانامه ثبت نامی وجود دارد به منطقه آموزش و پرورش محل فارغ التحصیلی خود مراجعه کنند.

مراجعه به آموزش و پرورش برای اصلاح نمرات از 5 تا 15 اردیبهشت

معاون سازمان سنجش درباره زمان مراجعه داوطلبان به مناطق آموزش و پرورش گفت: داوطلبان می توانند برای اصلاح نمرات، از روز شنبه 5 اردیبهشت تا سه شنبه 15 اردیبهشت ضمن تحویل یک نسخه از کپی کارنامه به مسئول مربوط در آموزش و پرورش به منظور بررسی، نسخه دیگر را به عنوان رسید، ممهور به مهر آموزش و پرورش منطقه ذیربط کرده و برای پیگیری نزد خود نگه دارند.

وی اضافه کرد: داوطلبانی که کارنامه فارغ التحصیلی ندارند می توانند با مراجعه به مرکز پیش دانشگاهی خود کپی نمرات دانش آموزی را دریافت کنند در غیر این صورت برای اخذ کارنامه به آموزش و پرورش مربوط مراجعه کنند.

ارائه اطلاعات ثبت نامی داوطلبان کنکور از 29 تا 31 فروردین

توکلی افزود: اطلاعات تقاضانامه ثبت نامی کلیه داوطلبان آزمون سراسری 88 از روز شنبه 29 تا دوشنبه 31 فروردین ماه به مدت 3 روز بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این اطلاعات به منظور اطمینان از اطلاعات وارد شده منتشر می شود، اظهار داشت: کلیه داوطلبان باید در این مهلت و بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش که درسایت سازمان و هفته نامه پیک سنجش  منتشر شده است به سایت سازمان مراجعه و با استفاده از کارت، اطلاعات را مشاهده و کنترل کنند.

تغییر عادت منفی به مثبت


درآمریکا در انبار کالایی، کارگر بی سوادی کار می کرد. او موظف بود تعدادکالای داخل هر گونی را شمارش کرده و درصورت صحیح بودن مقدار آنروی گونیبنویسد* All  Correct* وچون این کاگر بی سواد بود و طرز نوشتن این کلمه را بلد نبود با استفاده از صدای اول کلمه ها، علامتی روی گونی ها می گذاشتبه این صورت که به جای* All  * از* O * و به جای* Correct * از* K * استفاده می کرد و به جای کلمه ی* All Correct* روی گونی ها می نوشت* O.K * استفاده از کلمه ی * O.K * به تدریج همه گیر شده و امروزه مردم سراسر دنیا، این اصطلاح را به خوبی می شناسند و به کار می برند.کلمه ها عقاید شکل گرفته و افکار بیان شده هستند به عبارت ساده آن چهمی گوییفکری است که بیان می شود. کلمه ها و اندیشه ها دارای امواجی نیرومندهستندکه به زندگی و امورمان شکل می دهند.یک کارگر بی سواد بتواند یک اصطلاحی را در دنیا شایع کند؛ پس من و تو،ماو شما به طور حتم می توانیم استفاده از کلمه ها و اصطلاح های مثبت رادر سطح کل ایران گسترش داده و انرژی مثبت را بین همه پخش کنیم. فکر می کنید چرا حضرت محمد(ص) می فرمایند:"فرزندان خود را به نام های نیک خطاب کنید"امروزهثابت شده که کلمات منفی نیروی منفی به سمت شخص می فرستند و او را به سمتمنفی و بیماری سوق می دهند به طور مثال وقتی به ما می گویند خسته نباشیدراصل خستگی را به یادمان می آورند و ناخودآگاه احساس خستگی می کنیم(رویخودتان امتحان کنید) اما اگر به جای آن از یک عبارت مثبت استفاده شود نیروی مثبت و سازنده به افراد هدیه می دهیم.

آزمون ۲۱ فروردین ۸۸

آزمون فردا طبق معمول برگذار خواهد شد. 

عزیزان این آزمون تکرار پیش ۱ می باشد. 

به امید دیدار

چگونه مطالب درسی را مرور کنیم؟

چگونه مطالب درسی را مرور کنیم؟

محمدرضا پوردستمالچی‌

لازم است بعد از مطالعه صحیح و اصولی و رسم الگوی یادآوری، مطالب مطالعه شده مرور شوند تا در روز کنکور در حافظه بلندمدت بوده و براحتی قابل یادآوری باشند.

در سال‌های پایه، فاصله مطالعه تا یادآوری مطالب بسیار کوتاه است، به همین دلیل نیاز و لزوم مرور بدرستی لمس نخواهد شد؛ اما در مقطع پیش‌دانشگاهی،‌ داوطلبان فرصتی برای مطالعه شب امتحان نخواهند داشت. بنابراین لازم است بعد از مطالعه صحیح و اصولی و رسم الگوی یادآوری، مطالب مطالعه شده مرور شوند تا در روز کنکور در حافظه بلندمدت بوده و براحتی قابل یادآوری باشند.
برای مرور صحیح بهتر است مراحل و شیوه درست آن را رعایت کنیم.
الف) انواع مرور: مرور می‌تواند به 3 شکل زیر صورت پذیرد:
1- مرور از روی جزوه و کتاب: در این نوع مرور، داوطلب، مطلب را از منبع اولیه مجددا مرور می‌کند. یقینا حتی اگر فقط مطالب مهم و قسمت‌هایی که علامت زده شده نیز مطالعه شوند، باز هم مرور از روی جزوه زمان زیادی را صرف خواهد کرد.
2- مرور با تست: در ستون «مراحل صحیح مطالعه» نیز توضیح دادیم که می‌توانید با زدن تست، ضمن حفظ آمادگی مطالب مورد مطالعه، آن را مرور کنید؛ اما مرور با تست نمی‌تواند جامعیت مطلب را تضمین کند. یعنی ممکن است بخشی از مطلب یا نکاتی وجود داشته باشند که در مجموعه تست مورد سوال قرار نگیرد.
3- مرور از روی الگوی یادآوری (خلاصه‌نویسی): این نوع مرور، کامل‌ترین و مطمئن‌ترین و نیز سریع‌ترین شکل مرور است. در این نوع مرور، شما باید الگوی یادآوری فصل مورد نظر را در ذهن خود رسم کنید و سعی کنید تمامی قسمت‌ها را یادآوری کنید و اگر نتوانستید بخشی از الگو را یادآوری کنید، باید ابتدا کمی به ذهنتان فشار بیاورید تا گرسنه شود و آنگاه می‌توانید از روی منبع اصلی (جزوه و کتاب) آن را کامل کنید. این کار باعث می‌شود تا شما تمامی مطالب را مرور کنید و مطلبی از قلم نیفتد. البته بعد از مرور الگو، می‌توانید تعدادی تست (به تناسب زمان و مبحث) نیز بزنید.
ب) مراحل صحیح مرور: اما این که با چه فاصله زمانی، مطالب را مطالعه و مرور می‌کنیم نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.
طبق تحقیقات صورت گرفته، مطالب باید یک روز بعد از رسم الگوی یادآوری فصل مجددا مرور شوند. تا یک هفته بعد مطالب در حافظه ما وجود دارد، اما یک هفته بعد باید مجددا الگو را به روش گفته شده مرور کرد. سومین مرور یک ماه بعد است و اگر مطالب 4 ماه بعد مرور شوند، بیشتر جزییات در حافظه ما باقی خواهند ماند.
شما می‌توانید برای تنظیم دقیق این فواصل زمانی از یک تقویم استفاده کنید. به این ترتیب که بعد از رسم الگوی یادآوری، در فواصل یک روز، یک هفته، یک ماه و 4 ماه، نام الگویی را که باید مرور کنیم، یادداشت نماییم تا در روز مرور آن را به طور کامل انجام دهیم. در ستون بعدی، تکنیک‌های افزایش دقت در جلسه امتحان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

منبع: جام جم

تاریخ و نحوه مشاهده و اصلاح اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان

تاریخ و نحوه مشاهده و اصلاح اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان آزمون سراسری سال 1388 اعلام شد
 


بدینوسیله به اطلاع کلیه داوطلبانی که در موعد مقرر نسبت به ثبت‌نام در آزمون سراسری سال 1388 اقدام نموده و اطلاعات خواسته شده را از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور وارد نموده‌اند می‌رساند که اطلاعات ثبت‌نامی کلیه داوطلبان ثبت‌نام کننده در آزمون سراسری سال 1388 درهفته آخر فروردین ماه به مدت 3 روز بر روی سایت اینترنتی  سازمان به نشانی www.sanjesh.org برای مشاهده داوطلبان و به منظور اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده قرار داده خواهد شد.
کلیه داوطلبان آزمون سراسری سال 1388 لازم است در روزهای فوق‌الذکر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و با استفاده از اطلاعات شخصی و محرمانة مندرج بر روی کارت اعتباری ثبت‌نام خود، اطلاعات ثبت‌نامی خود را مشاهده و در صورتیکه نیاز به اصلاح مورد یا مواردی باشد بر اساس دستورالعملهای مندرج در سایت اقدام نمایند.
لازم به ذکر است با توجه به اینکه در آزمون سراسری سال 1388 نمرات دروس امتحانات نهائی سال سوم دبیرستان نظام جدید دیپلمه سالهای 84، 85 ، 86 و87 ، 15% در نتیجه آزمون سراسری آنان اعمال خواهد شد. لذا علاوه بر اطلاعات ثبت نامی ، اطلاعات دریافتی از وزارت آموزش وپرورش درخصوص نمرات امتحانات نهایی سال سوم اینگونه داوطلبان نیز بر روی سایت قرار داده می‌شود. 

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

بهترین برنامه درسی دوره پیش دانشگاهی وکنکور


1. زمان‌های مطالعه را به دوقسمت صبح و عصر تقسیم کنید و برای هر قسمت 5 ساعت در نظر بگیرید.


2. 60درصد از مطالعه روزانه را برای دروس اختصاصی و 40درصد به دروس عمومی در نظر گرفته شود.


3. بعد از مطالعه هر مبحث 15 دقیقه به استراحت اختصاص داده شود.


4. از مطالب مطالعه شده، خلاصه‌ای تهیه کنید و آن را در آخر روز مرور کنید.


5. بعد از مطالعه هر مبحث ابتدا تمرین‌های تشریحی و سپس تست‌های مربوطه را حل کنید.


6. تست‌های دروس اختصاصی، همان روز و دروس عمومی یک روز بعد زده شود.


7. آخرهفته را به مرورکلیه درس‌های طول هفته و زدن تست اختصاص داده شود.


8. برای مطالعه دروس اختصاصی پیش دانشگاهی می‌توان با توجه به رشته‌ای که برای انتخاب مدنظر است، آن درس را در اولویت قرار داد.


9. این ایام بهترین موقع برای مطالعه و مرور دروس پایه سال اول و دوم دبیرستان می‌باشد. پس این دروس را در برنامه خود در نظر بگیرید.

 

منبع :همشهری آنلاین

ازمون ۷ فروردین

این ازمون هم برگذار شد.اما انتظارات من از اکثر دانش آموزان براورده نشد.از ایام تعطیل بخوبی استفاده نکردند. 

فقط میشه گفت امیدوارم بهتر از این تلاش کنند