--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

اصلاحات مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه۲)

اصلاحات مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) و کدرشته محل‌های جدید (علاوه برکدرشته محل‌های دفترچه شماره 2) آزمون سراسری سال 1388 اعلام شد
11/05/88 تاریخ درج خبر

      سازمان سنجش آموزش کشور ضمن تأکید بر این نکته که بعد از اعلام نتایج نهایی به هیچ عنوان مرحله تکمیل ظرفیت  در آزمون سراسری سال جاری وجود نخواهد داشت، به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته گروه‌های آزمایشی مختلف این آزمون توصیه می‌نماید که قبل از تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته‌های تحصیلی، نسبت به اعمال موارد ذیل در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی اقدام و سپس کدرشته محل‌های مورد علاقه را انتخاب و در فرم اینترنتی انتخاب رشته‌های تحصیلی خود درج نمایند.

الف) کلیات:
1- دانشکده فنی و مهندسی بناب، به مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی بناب ارتقاء یافته است.
2- دانشکده فنی و مهندسی قوچان، به مجتمع آموزش عالی قوچان ارتقاء یافته است.
3- آموزشکده فنی و مهندسی تربت حیدریه، به دانشکده فنی و مهندسی تربت حیدریه ارتقاء یافته است.
4- دانشگاه رازی کرمانشاه حداکثر 4 نیمسال، به دانشجویان دوره روزانه ورودی سال 88 خدمات خوابگاهی ارائه خواهد کرد.
5- آدرس جدید مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی صالحان به این شرح می‌باشد: قائمشهر ـ میدان امام خمینی(ره) ـ کوچه جنب مخابرات. تلفن: 2265309-0123
6- آدرس جدید مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی علامه دهخدا به این شرح می‌باشد: قزوین ـ چهارراه ولی عصر(عج) ـ جاده نجف‌آباد ـ بعد از دهکده نجف‌‌آباد ـ پایین کانال آب ـ ساختمان قدس.  تلفن: 4-2462841   دورنگار:  2462468-0281   
7- آدرس جدید مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی پویش به این شرح می‌باشد: قم ـ بعد از پمپ بنزین ـ جنب ساختمان امور اقتصادی و دارایی.
تلفن: 3-2905581-0251  
8- عبارت «این واحد دانشگاهی امکان اسکان کلیه متقاضیان خوابگاه برادران را دارا نمی‌باشد» از شرایط و ضوابط اختصاصی دانشکده فنی و مهندسی اراک، وابسته به دانشگاه علم و صنعت ایران حذف شده است. 
9- محل تحصیل پذیرفته‌شدگان آموزشکده سازمان سنجش آموزش کشور از سال دوم به شهرستان کرج منتقل خواهد شد. تلفن: 88326968-021
10- مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی و صنایع گردشگری هیچگونه تعهدی در خصوص استخدام و ارائه تسهیلات رفاهی از قبیل خوابگاه، غذا، سرویس ایاب و ذهاب و ... به دانشجویان خود ندارد.
11- نام صحیح دانشگاه صنعتی شهدای هویزه ـ سوسنگرد، دانشگاه صنعتی هویزه ـ سوسنگرد می‌باشد.

 

برای مشاهده ی کامل خبر به لینک زیر مراجعه کنید 

http://www6.sanjesh.org/Sarasari/1388/880511_02.php

نتایج کنکور 88 اعلام شد/ 996 هزار نفر مجاز شدند

مهر: معاون سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 88 در قالب انتشار کارنامه های داوطلبان کنکور در پایگاه الکترونیکی سازمان سنجش خبر داد و گفت: انتخاب رشته داوطلبان از 14 مرداد ماه آغاز می شود.
 
ابراهیم خدایی افزود: داوطلبان آزمون سراسری می توانند از طریق کارت اعتباری ثبت نام با وارد کردن شماره پرونده، نام کاربر، رمز ورود، شماره شناسنامه یا مشخصات فردی و با وارد کردن شماره داوطلبی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه و سال تولد در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به مشاهده کارنامه و پرینت از آن اقدام کنند.

وی اظهار داشت: امسال رتبه کشوری داوطلبان کنکور 88 در زیر گروههای آزمایشی در کارنامه داوطلبان منتشر می شود در سالهای گذشته رتبه سهمیه داوطلبان در کارنامه منتشر می شد امسال علاوه بر انتشار این رتبه، رتبه های کشوری نیز در زیر گروهها برای داوطلبان منتشر می شود.

معاون سازمان سنجش گفت: رتبه کشوری زیر گروه را در کارنامه کنکور امسال اضافه کردیم بدین ترتیب اگر داوطلبی می خواهد خود را با داوطلبان دیگر در یک کد رشته مقایسه کند باید با نمرات زیر گروه و رتبه های زیر گروه مقایسه کند.

وی افزود: علاوه بر این در کارنامه کنکور امسال استان بومی فرد نیز مشخص می شود سایر محتوایات کارنامه کنکور امسال مانند کنکورهای گذشته است.

خدایی گفت: همچنین امسال در دفترچه شماره دو کنکور که مربوط به انتخاب رشته است نوع نگارش و محتوا ساده تر از قبل شده است.

وی تعداد مجازین در انتخاب رشته کنکور امسال را 996 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از تعداد کل مجازین انتخاب رشته در کنکور امسال 620 هزار نفر را دختران و 375 هزار نفر را پسران تشکیل داده اند.

به گزارش مهر، عبدالرسول پورعباس - رئیس سازمان سنجش نیز پیش از این کنکور تعداد مجازین کنکور امسال را 996 هزار نفر اعلام کرده و گفته بود: از این تعداد 486 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه و شبانه هستند.

وی همچنین اظهار داشت: درکنکور سراسری امسال بیش از 550 هزارنفر قبول می شوند که نتایج نهایی آنها در نیمه دوم شهریور ماه اعلام می شود این به معنای این است که از هر 2 نفر 1 نفر یا 1.1 نفر در کنکور قبول می شوند.

مقایسه ی آمار کنکور ۸۷ و ۸۸


اسامی 36 داوطلب برگزیده آزمون سراسری سال 1388 در گروههای آزمایشی پنج گانه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبانهای خارجی اعلام شده و این بار پسران تنها با یک نفر برگزیده بیشتر از دختران پیشی گرفته اند.

به گزارش مهر، نتایج اولیه کنکور سراسری سال 1388 تا فردا 10 مرداد ماه اعلام می شود. اما پیش از اعلام نتایج، اسامی نفرات برگزیده به تفکیک گروههای آزمایشی روز گذشته اعلام شد.

بر این اساس با توجه به اینکه رستگار رحمانی تنها از جوانرود توانسته است رتبه اول گروه ریاضی و گروه زبان های خارجی را همزمان کسب کند از میان 36 برگزیده 18 نفر از آنها را پسران و 17 نفر را دختران تشکیل می دهند.

بررسی 10 نفر اول گروه ریاضی نشان می دهد که تمام 10 نفر پسر هستند و این در حالی است که بررسی در گروه آزمایشی علوم انسانی و علوم تحربی دختران با 6 نفر برگزیده از پسران پیش افتاده اند.

احتساب 10 نفر برتر آزمون سراسری سال 1388 در گروه آزمایشی علوم تجربی، نشان دهنده برتری تعداد دختران در این گروه است اما نفرات اول و دوم به گروه پسران تعلق دارد. در این گروه 6 دختر در میان 10 نفر اول کنکور قرار دارند.

با بررسی جنسیت برترین ها در دو گروه آزمایشی زبانهای خارجی و هنر درمی یابیم که در گروه آزمایشی زبانهای خارجی دو نفر اول پسر و نفر سوم دختر هستند و در گروه آزمایشی هنر سه نفر نخست این گروه را دختران تشکیل می دهند و پسران در میان برترین های این گروه جایی نداشتند.

همچنین در گروه های آزمایشی علوم انسانی برتری با دختران است. 6 نفر از دختران در این گروه حائز رتبه های اول تا چهارم و رتبه مشترک هشتم شده اند.

در کنکور 88 نفرات اول گروه های علوم انسانی و هنر دختر هستند و پسران نفرات اول گروه های زبان خارجی، ریاضی و فنی و تجربی را به خود اختصاص داده اند.

این در حالی است که در کنکور سال 87 در گروههای آزمایشی پنج گانه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبانهای خارجی نشان می دهد دختران با اختلاف پنج درصدی در کسب کرسیهای برتر کنکور از پسران پیشی گرفته بودند.

در کنکور 87 در گروه ریاضی برتری با پسرها بود و دختران نیز در این گروه جای داشتند و در گروه آزمایشی علوم تجربی عکس این موضوع صادق بود و 7 نفر از برگزیده ها دختر و سه نفر دیگر پسران بودند.

در کنکور سال 87 در گروه آزمایشی علوم انسانی برتری با دختران بود و با 7 نفر برگزیده گوی سبقت را از پسران ربوده بودند. وضعیت کنکور 87 در گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی نیز کاملاً مساوی بود. در گروه های آزمایشی هنر سه نفر اول دختران و در گروه های آزمایشی زبان های خارجی سه نفر اول پسران، برگزیدگان این گروه ها را تشکیل می دادند.

به گزارش مهر، در مقایسه ای که میان محل سکونت داوطلبان برگزیده کنکور 88 با کنکور 87 صورت گرفته نشان می دهد که در میان نفرات برتر کنکور، برتری با ساکنان استان تهران است و پس از آن سایر استانها در رده های بعدی قرار دارند.

از میان نفرات برتر کنکور سراسری سال 88، 10 نفر از استان تهران، 5 نفر از استان فارس، 4 نفر از استان یزد، 4 نفر استان اصفهان، 2 نفر از استان مازندران، 2 نفر از استان سمنان، 2 نفر از استان آذربایجان شرقی هستند و از استانهای اراک، قم، کرمان، کرمانشاه، خراسان رضوی و خوزستان یک نفر در میان نفرات برتر کنکور حضور دارند.

این در حالی است که از میان 36 داوطلب برگزیده آزمون سراسری سال 1387 در سال گذشته در گروههای آزمایشی پنج گانه 17 نفر از برگزیدگان از تهران بودند. استان تهران یک رتبه اولی در گروه هنر و 9 نفر برتر در رتبه های مختلف بالاترین میزان برگزیدگان را به خود اختصاص داده بود که در این میان 8 نفر تهرانی و 2 نفر کرجی بودند.

بررسی های محل سکونت نفرات برتر کنکور سراسری سال 88 نشان می دهد که در میان گروه های پنج گانه تنها نفر اول گروه هنر از میان تهرانی ها است و نفرات اول سه گروه آزمایشی تجربی، ریاضی و انسانی به ترتیب از شهرهای جوانرود، بهشهر و گرمسار هستند. با توجه به اینکه نفر اول گروه علوم تجربی و زبان های خارجی یک نفر است، شهر جوانرود دو رتبه برتر کنکور 88 را به خود اختصاص داده است.

استان فارس نیز با دو رتبه دومی در گروه های ریاضی و علوم تجربی و دو رتبه نهمی و یک رتبه چهارمی پس از تهران بیشترین تعداد نفرات برتر کنکور را به خود اختصاص داده است و پس از آن استانهای اصفهان و یزد رتبه های برتر کنکور را هر کدام با 4 برگزیده در خود جای داده اند.

جزئیات اعلام نتایج کنکور 88

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: نتایج کنکور سراسری 88 به صورت کارنامه شنبه هفته آینده 10 مردادماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد. 

وی اظهار داشت: اطلاعیه سازمان سنجش در این خصوص در نشریه پیک سنجش پنجم مرداد ماه منتشر می شود و بر روی سایت نیز قرار داده می شود. 

معاون سازمان سنجش آموزش افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند در فرصت 13 تا 17 مرداد ماه پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته که 10 مرداد ماه منتشر می شود نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. 

وی اظهار داشت: این دسته از داوطلبان باید بر اساس تقدم علاقه کد رشته های انتخابی را ابتدا در فرم پیش نویس و سپس در فرم انتخاب رشته درج کنند. 

توکلی تأکید کرد: در دفترچه های انتخاب رشته کنکور امسال رشته های بومی استانی، بومی ناحیه ای و قطبی و رشته های کشوری مشخص شده است و داوطلبان مجاز باید بر اساس این موارد انتخاب رشته کنند. 

وی یادآور شد: انتخاب رشته با در نظر گرفتن رشته های بومی امتیازاتی را برای داوطلبان در بر خواهد داشت. 

به گزارش مهر، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز در رابطه با مجازین انتخاب رشته در کنکور 88 با بیان اینکه بیش از 800 هزار نفر مجاز می شوند گفت: سه برابر ظرفیت پذیرش در دوره های روزانه و شبانه در 10 مرداد ماه به عنوان مجازین انتخاب رشته در این دوره ها معرفی می شوند. 

پورعباس در رابطه با تغییرات موجود در کارنامه امسال گفت: رتبه داوطلب در زیرگروهها ملاک قبولی داوطلب است که وابسته به موقعیت سایر داوطلبان است. ما رتبه در سهمیه و رتبه کل را تفکیک کرده ایم و این تغییرات کمک می کنند که موقعیت قبولی داوطلب در هر زیر گروه مشخص شود. 

وی در رابطه با مجازین انتخاب رشته در کنکور امسال با بیان اینکه امسال 800 تا 900 هزار نفر مجاز می شوند گفت: برای اولین بار تمامی داوطلبان غیرانتفاعی و پیام نور مجاز می شوند. همچنین سه برابر ظرفیت پذیرش در دوره های روزانه و شبانه که 106 هزار نفر پذیرش خواهند داشت در مرداد ماه به عنوان مجازین انتخاب رشته در این دوره ها معرفی می شوند. 

ابراهیم خدایی - معاون اجرایی سازمان سنجش نیز درباره مندرجات کارنامه داوطلبان آزمون سراسری به مهر گفت: امسال رتبه کشوری داوطلبان کنکور 88 در زیر گروههای آزمایشی در کارنامه داوطلبان منتشر می شود. 

وی افزود: در سالهای گذشته رتبه سهمیه داوطلبان در کارنامه منتشر می شد امسال علاوه بر انتشار این رتبه، رتبه های کشوری نیز در زیرگروهها برای داوطلبان منتشر می شود. 

معاون سازمان سنجش اظهار داشت: علاوه بر این در کارنامه کنکور امسال استان بومی فرد نیز مشخص می شود و سایر محتوایات کارنامه کنکور امسال مانند کنکورهای گذشته است. 

پذیرش بیش از 550 هزار نفر در کنکور۸۸

نتایج اولیه آزمون سراسری 88 تا شنبه دهم مرداداعلام می‌شود-کنکور امسال تکمیل ظرفیت ندارد 
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال 88 تا 10 مرداد خبر داد و گفت: در کنکور سراسری امسال بیش از 550 هزار نفر قبول می شوند که نتایج نهایی آنها در نیمه دوم شهریور ماه از طریق پایگاه الکترونیکی سازمان اعلام می شود. 

وی گفت: در واقع 996 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته اعلام می کنیم که از این تعداد 486 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه و شبانه هستند. 


انتشار پاسخنامه 50 هزار نفر برتر در سه گروه آزمایشی 
دکتر پورعباس اضافه کرد: امسال برای اولین بار پاسخنامه 50 هزار نفر اول گروه های آزمایشی ریاضی وفنی، علوم تجربی، علوم انسانی و پاسخنامه های 10 هزار نفر اول گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد . 

وی خاطرنشان کرد: راهنمای انتخاب رشته مجازی با اصلاحاتی نسبت به سال گذشته یازدهم مرداد ماه فعال می شود و با توجه به نمره علمی و شرایط داوطلب به هر داوطلب حداکثر 250 رشته بر اساس شانس قبولی پیشنهاد می دهد. علاوه بر این توسط این نرم افزار قدرت تحقیق در رشته ها نیز برای داوطلبان فراهم است . 


از هر دو کنکوری یک نفر پذیرش می شوند 
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: در کنکور سراسری امسال بیش از 550 هزار نفر قبول می شوند که نتایج نهایی آنها در نیمه دوم شهریور ماه اعلام می شود. این به معنای است که از هر دو نفر بیش از یک نفر یا 1.1 نفر در کنکور قبول می شوند. 
وی گفت : همه حاضرین در جلسه آزمون که علاقه مند به تحصیل در دوره های غیر انتفاعی و پیام نور هستندمجاز به انتخاب رشته در این دوره ها می شوند 

اعلام جزئیات نفرات برتر کنکور تا فردا شب 
وی با اشاره به اعلام جزئیات معرفی نفرات برتر کنکور سراسری 88 گفت: در حال حاضر تلاش می کنیم تا وضعیت دقیق نفرات برتر کنکور را تا فردا شب اعلام کنیم. 
پورعباس با بیان اینکه امسال سئوالات کنکور بر مبنای کتب درسی و به صورت کاملاً مفهومی تهیه شده بود، گفت: توزیع نفرات برتر در سطح کشور این موضوع را ثابت می کند. 


محل اسکان نفرات برتر کنکور 88 
وی اظهار داشت: نفرات برتر امسال از شهرها و استانهای مختلف هستند. در گروه ریاضی و فنی نفر اول از بهشهر، نفر دوم از شیراز، نفر سوم از مشهد، نفر چهارم از اهواز، نفرات پنجم ، ششم و هفتم از اصفهان، نفر هشتم از تهران، نفر نهم از جهرم و نفر دهم از تهران هستند. 
در گروه علوم تجربی نفر اول از بخش جوانرود کرمانشاه، نفر دوم از شیراز، نفر سوم از شمیرانات، نفر چهارم از کرج، نفر پنجم از تبریز ،نفر ششم از یزد، نفر هفتم از کرج، نفر هشتم از تبریز، نفر نهم از شیراز و نفر دهم از یزد هستند. 
وی ادامه داد: همچنین در گروه علوم انسانی نفر اول از سمنان، نفر دوم از قم، نفر سوم از تهران، نفر چهارم از شیراز، نفر پنجم از تهران، نفر ششم از زرند، نفر هفتم از یزد، نفر هشتم از تهران، نفر نهم از سمنان و نفر دهم از نور هستند. 


کنکور امسال تکمیل ظرفیت ندارد 

دکتر پورعباس صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: امسال به هیچ وجه تکمیل ظرفیت نداریم و اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته مربوط به رشته ها و دانشگاههای جدید همزمان با انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد و داوطلبان می توانند با توجه به آن نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. 

آغاز انتخاب رشته قطعی کنکور از 14 مرداد 

دکتر پور عباس در خاتمه زمان انتخاب رشته قطعی را 14 یا 15 مرداد اعلام کرد و گفت: 14 یا 15 مردادماه انتخاب رشته قطعی برای داوطلبان قابل دسترسی می شود و داوطلبان حق انتخاب 100 کد رشته محل قطعی را دارند. 

وی به داوطلبان توصیه کرد تا زمانی که از انتخابهای خود اطمینان حاصل نکرده اند فرم 100 تایی انتخاب رشته را تکمیل نکنند که در صورت تکمیل این فرم و دریافت کد دیگر قادر نخواهند بود نسبت به تغییر یا اصلاح انتخاب رشته اقدام کنند. 

معین فلاحتگر نفر اول کنکور علوم ریاضی و فنی در سال 88

معین فلاحتگر نفر اول کنکور علوم ریاضی و فنی در سال 88 در گفتگو با خبرنگار آموزش نیوز ، توکل بر خدا را مهمترین دلیل موفقیت خود خواند و گفت : هر چند در هر شبانه روز به صورت متغیر بین 5 تا 11 ساعت مطالعه می کردم ولی عنایت خداوند و توکل بر خدا موجب شد تا بتوانم این موفقیت را کسب کنم وی که دانش آموز مرکز استعدادهای درخشان شهرستان ساری و اهل شهرستان بهشهر است در ادامه افزود : در سال تحصیلی جاری با معدل 92 / 19 قبول شدم و خدا را شکر می کنم که در کنکور سراسری در رشته پایه و مهم ریاضی توانستم رتبه اول را کسب نمایم 
وی در مورد وضعیت خانواده اش نیز به خبرنگار ما گفت : پدرم استاد دانشگاه و مادرم معلم است و آنها با ایجاد فضای مناسب سهم مهمی در موفقیت من داشتند 
وی همچنین گفت در سال گذشته موفق شدم به مرحله اول المپیاد شیمی کشور نیز راه یابم 
معین فلاحتگر در پاسخ به خبرنگار ما در زمینه رشته و دانشگاهی که انتخاب خواهد کرد گفت : هنوز تصمیمی در این مورد نگرفته ام