--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

آموزش دو و میدانی برای دانش آموزان ششم ابتدایی اجباری شد آموزش

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش از اجباری شدن ورزش "دو و میدانی" برای دانش آموزان پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی آینده خبر داد.

کیومرث هاشمی در گفتگو با مهر با اعلام این خبر افزود: از سال تحصیلی آینده طرح آموزش دو و میدانی برای دانش آموزان پایه ششم ابتدایی اجباری می شود و دانش آموزان این پایه باید این رشته ورزشی را در مدارس خود آموزش ببینند.

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: هم اکنون طرح آموزش رشته ژیمناستیک برای دوم ابتدایی، آموزش شنا برای سوم ابتدایی و طناب ورزی برای چهارم ابتدایی به اجرا در آمده است و آموزش آن برای همه دانش آموزان اجباری است.

در سال تحصیلی آینده پیش از یک میلون دانش آموز به پایه ششم ابتدایی می روند.

آغاز مهلت مجدد ثبت‌نام کنکور 91 از 30 بهمن

فارس: مهلت مجدد ثبت‌نام آزمون سراسری 91 از 30 بهمن‌‌ماه آغاز می‌شود و به مدت 4 روز ادامه دارد.

مهلت مجدد ثبت‌نام کنکور سراسری برای داوطلبانی که در 16 تا 30 آذرماه ثبت‌نام نکرده‌اند، از 30 بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا 3 اسفندماه ادامه دارد.

داوطلبانی که در مهلت اولیه ثبت‌نام کرده‌اند، باید با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری یا کدرهگیری و اطلاعات فردی نسبت به مشاهده  اطلاعات ثبت‌نامی و در صورت لزوم نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی با در نظر گرفتن موارد ذیل اقدام کنند.

الف - دیپلمه‌های سال 83 و ماقبل اجازه ویرایش اطلاعات خود را دارند ولی چنانچه خواستار اصلاح سال اخذ مدرک دیپلم خود به سال‌های 84 و بعد از آن باشند لازم است ابتدا نسبت به مشاهده سوابق تحصیلی اقدام و در صورت تأیید وارد بخش مربوط به ویرایش تقاضانامه شوند و در صورت مشاهده مغایرت در اطلاعات سوابق تحصیلی به اداره آموزش و پرورش محل اخذ مدرک دیپلم خود مراجعه کنند.

ب- دیپلمه‌های سال‌های 84 و بعد از آن اجازه ویرایش اطلاعات آزمون خود را داشته اما اجازه ویرایش اطلاعات فردی و سوابق تحصیلی را نخواهند داشت. در صورت مشاهده مغایرت در اطلاعات فردی و سوابق تحصیلی لازم است به آموزش و پرورش محل اخذ دیپلم خود مراجعه کنند.

ج- داوطلبانی که در آزمون ثبت‌نام کرده اما موفق به اعلام علاقمندی به دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات غیرانتفاعی نشده یا علاقمند به شرکت در گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی بوده اما علاقمندی خود را در مرحله ثبت‌نام اعلام نکرده‌اند نیز می‌توانند در زمان اعلام شده از طریق کارت اعتباری علاقه مندی که در مرحله اول ثبت‌نام (16/9/90 تا 30/9/90)خریداری کرده‌اند یا از طریق پرداخت الکترونیکی در این مرحله نسبت به خرید کارت اعلام علاقه مندی اقدام و سپس در بخش اعلام علاقه‌مندی، علاقه مندی خود را مشخص کنند.

متقاضیانی که به هر دلیل در تاریخ‌های تعیین شده موفق به ثبت‌نام در آزمون سراسری سال 1391 نشده‌اند باید از 30 بهمن‌ماه تا 3 اسفندماه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و با توجه به دستورالعمل مربوط نسبت به ثبت‌نام در آزمون  اقدام کنند.

داوطلبان باید از طریق  کارت اعتباری که در مرحله اول ثبت‌نام (16/9/90 لغایت 30/9/90) خریداری  کرده‌اند و آن را در اختیار دارند یا از طریق پرداخت الکترونیکی در این مرحله نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس به بخش مربوط به ثبت‌نام جدید مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. 

دقت!

دوستان عزیزی که پیغام میزارن لطف کنن ادرس میلشونو درست بنویسن تا بشه جواب داد.

با تشکر

آغاز دور دوم ثبت‌نام کنکور از 30 بهمن

ایسنا: مشاور اجرایی سازمان سنجش کشور با بیان اینکه از روز 30 بهمن‌ تا سوم اسفند‌ ماه سال جاری مهلتی برای اصلاح اطلاعات و یا ثبت‌نام افرادی که نتوانسته‌اند در کنکور سراسری ثبت‌نام کنند، پیش بینی شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود با این مهلت 80 هزار نفر به تعداد ثبت‌نام کنندگان کنکور افزوده شود.

حسین توکلی در مراسم تجلیل از ستارگان و دانش‌آموزان نخبه آموزش و پرورش اردبیل با بیان اینکه در مرحله اول ثبت‌نام کنکورسراسری سال آینده 967 هزار و 140 نفر ثبت‌نام کرده‌اند، درخصوص زمان توزیع‌ کارت‌های ورود به جلسه‌ کنکور سراسری سال 91، گفت: کارت‌های ورود به جلسه طی روزهای هشتم، نهم و دهم تیرماه سال آینده توزیع می‌شود.

وی همچنین با یادآوری اینکه کارنامه‌ آزمون سراسری سال 91،‌ روز 15 مرداد‌ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، افزود: روزهای 17 تا 23 مرداد‌ماه انتخاب رشته داوطلبان انجام می‌گیرد.

توکلی با بیان اینکه نتایج نهایی کنکور سراسری در نیمه‌ دوم شهریورماه سال آینده اعلام می‌شود، افزود: 70 درصد موفقیت در کنکور در گرو داشتن بارعلمی و دانش بوده و 30 درصد نیز آمادگی در روز کنکور است.

وی با اشاره به این‌که شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری در دروس زبان انگلیسی و عربی ضعیف هستند، افزود: باید دانش‌آموزان در جهت تقویت این دروس تلاش بیشتری کنند. 

ششم ابتدایی‌ها با«کارنامه» وارد مقطع راهنمایی می‌شوند

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه استفاده از شیوه ارزشیابی توصیفی در حال حاضر تنها برای مقطع ابتدایی مصوب شده است، گفت: هیچ برنامه‌ای برای تعمیم این نوع ارزشیابی در مقاطع راهنمایی و دبیرستان نداریم. 

به گزارش ایسنا، مهندس مهدی نوید ادهم درباره شیوه‌های ارزشیابی در مقاطع مختلف تحصیلی، گفت: ارزشیابی توصیفی که طی سال‌های اخیر در چندین پایه مقطع ابتدایی اجرا می‌شود، روش بسیار مناسبی است که علاوه بر کاهش استرس امتحانات در بین دانش‌آموزان، در بررسی‌های کارشناسان نیز نتایج مثبت آن محرز شده است. 

وی افزود: شیوه ارزشیابی توصیفی برای اجرا در مقاطع راهنمایی و دبیرستان نیازمند مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است و هم‌اکنون که این نوع ارزشیابی در مقطع ابتدایی اجرا می‌شود، دارای مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است. 

نوید ادهم ادامه داد: بر اسا س برنامه‌های آموزش و پرورش و اجرای ساختار 3 ـ 3 ـ 6 از سال آینده که در آن ششم ابتدایی وارد نظام آموزشی کشور می‌شود، شیوه‌های ارزشیابی برای دانش‌آموزان این پایه که وارد دوره راهنمایی خواهند شد، به صورت غیرتوصیفی خواهد بود، چرا که دانش‌آموزان ششم ابتدایی از یک مقطع وارد مقطع دیگری خواهند ‌شد که با ارزشیابی توصیفی نمی‌توان نمرات آنها را به صورت دقیق مشخص کرد. 

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تعمیم ارزشیابی توصیفی برای مقاطع راهنمایی و دبیرستان نداریم، خاطرنشان کرد: چنانچه چنین برنامه‌ای در دستور کار قرار بگیرد، ابتدا باید بحث‌های کارشناسی آن صورت گرفته و پس از تایید در شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا، ابلاغ شود.

زمان ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام خبر آغاز ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد این دانشگاه از روز چهارشنبه هفته جاری اعلام کرد که مبلغ خرید کارت اعتباری آزمون 33 هزار تومان است.

عبدالله سجادی جاغرق در گفتگو با مهر با اعلام این خبر اضافه کرد: داوطلبان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 91دانشگاه آزاد اسلامی از روز چهارشنبه 5 بهمن ماه با مراجعه به سامانه ثبت نام مرکز آزمون این دانشگاه به نشانی www.azmoon.org می توانند در این دوره از پذیرش شرکت کنند.

وی با بیان اینکه فرایند ثبت نام تا 15 بهمن ماه ادامه دارد، گفت: خرید کارت اعتباری تنها به صورت اینترنتی انجام می شود. داوطلبان می توانند از سامانه مذکور فایل پی. دی. اف دفترچه راهنما را دانلود کنند. همچنین خرید رمزعبور و کارت اعتباری ثبت نام از طریق کارتهای عضو شتاب یا دستگاههای خودپرداز از روز چهارشنبه امکانپذیر می شود.

به گفته رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، هزینه خرید کارت اعتباری با آزمون 33 هزار تومان و هزینه خرید کارت اعتباری بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه 10 هزار تومان اعلام شده است.

سجادی جاغرق تاکید کرد که فعلاً نمی توان درباره ظرفیت پذیرش نظر قطعی داد اما 2 هزار و 145 رشته محل در این دوره از پذیرش در نظر گرفته شده که افزایش 29 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش مهر، کنکور کارشناسی ارشد 91 دانشگاه آزاد اسلامی طی روزهای 21 تا 23 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار و نتایج نهایی آن در اواخر شهریور ماه اعلام خواهد شد.