--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

نوروز :دو روی یک سکه!!

حدود چهار ماه تا کنکور سراسری باقیست.نیمسال اول گذشت و ما شاهد دو دسته دانش آموز بودیم. 

دسته ی اول کسانی که نیمسال اول را با موفقیت طی کردند و دسته ی دوم کسانی که موفق نبودند. 

در قدم اول هر کدام از این دو گروه باید نقاط ضعف و قدرت خود در نیم سال اول را شناسایی کنند و نسبت به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقدام کنند. 

دانش اموزانی که نیم سال اول را خوب سپری کردند باید به این نکته توجه داشته باشند که موفقیت در نیم سال اول به تنهایی کافی نیست و باید در نیمسال دوم نیز به تلاش خود بیفزایند. 

دانش آموزانی نیز که در نیم سال اول بنا به هر دلیلی سستی کردند و موفق نبودند باید به این نکته ی مهم توجه داشته باشند که حرکت صحیح و با برنامه در نیمسال دوم مهمتر است.پس باید با هدف گذاری مناسب و شناخت توانایی ها در این مدت باقی مانده به پیش روند. 

در این میان ایام نوروز برای هر دو گروه نقش تعیین کننده ای ایفا می کند. 

این ایام در حکم دو روی یک سکه می باشد.اگر با برنامه ریزی مناسب و استفاده از منابع متناسب با این دوره همچون کتاب نوروز - که تمرین ۱۰۰ تست در هر روز از ان در نوروز توصیه می شود - و کتاب زرد عمومی بیشترین بهره را ازا ین ایام ببرید قدم بزرگی به سوی موفقیت برداشتید اما اگر بدون برنامه ی جامع و هدف مند اوقات نوروزی را به بطالت سپری کنید حتی اگر تا نوروز بخوبی مطالعه کرده باشید سستی در این ایام شما را از موفقیت بدور خواهد کرد. 

پس هر دو گروه فرصت بزرگی برای نزدیکی به موفقیت در نوروز دارند به شرط برنامه ریزی و هدف گذاری و تلاش برای رسیدن به هدف . 

 

سعید عباسی

 

جزییات آزمون کارشناسی ارشد درگفت‌وگوباایسنا اعلام شد

معاون سازمان سنجش آموزش کشور در آستانه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال 1389 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با تاکید بر سلامت و امنیت آزمون، گفت: برگزاری آزمون ارشد 89 با حضور بیش از 830 هزار داوطلب از روز چهارشنبه در سراسر کشور آغاز می‌شود.

دکتر حسین توکلی، در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به پیشی گرفتن شمار مردان در آزمون امسال، اظهار کرد: از کل 770 هزار ثبت‌نام‌کنندگان این آزمون 383 هزار و 815 نفر را داوطلبان مرد تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در آزمون امسال 66 رشته شناور برای انتخاب رشته دوم درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: حدود 63 هزار و 188 نفر متقاضی شرکت در آزمون رشته دوم هستند.

وی با اشاره به طراحی سوالات کنکور کارشناسی ارشد89، گفت: سطح سوالات امتحانی بخش اختصاصی در حد دانش و تجربیات فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی هر رشته و مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی است.

توکلی با اشاره به نحوه اعمال معدل در آزمون کارشناسی ارشد سال 89، اظهار کرد: گزینش نهایی داوطلبان بر اساس نمره کل حاصل از80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به برخی تغییرات آزمون امسال، گفت: ضرایب دروس امتحانی برای تعدادی از رشته‌های این آزمون تغییر کرده است، همچنین علاوه بر ایجاد 10 تا 15رشته جدید، تعداد رشته‌های شناور آزمون امسال نیز به 66 رشته افزایش یافته است.

وی در توصیه به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، گفت: درب حوزه‌های امتحانی صبح‌ها راس ساعت 30/7 و بعد از ظهرها راس ساعت 14 بسته خواهد شد، چرا که فرآیند آزمون صبح راس ساعت 8 و بعد از ظهر راس ساعت 30/14 آغاز می‌شود، بنابراین از ورود داوطلبان پس از بسته شدن در سالن‌های امتحانی به حوزه امتحانی، ممانعت به عمل خواهد آمد.

وی در خصوص استفاده داوطلبان از ماشین حساب، اظهار کرد: از آنجایی که سوالات رشته‌های امتحانی دوره کارشناسی ارشد به گونه‌ای طراحی شده است که برای پاسخگویی به سوالات دروس ذیربط نیاز به ماشین حساب ندارد، بنابراین برای پاسخگویی به سوالات هر یک از رشته‌های امتحانی نیاز به ماشین حساب نبوده و از ورود داوطلبانی که ماشین حساب برای شرکت در جلسه آزمون به همراه داشته باشند، ممانعت به عمل خواهد آمد و با آنان برابر مقررات قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری که در این اطلاعیه نیز آمده است رفتار خواهد شد.

وی افزود: پس از برگزاری آزمون و تصحیح اوراق، کارنامه کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون هر یک از کد رشته‌های امتحانی، به نحو مقتضی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار داده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، میان نمرات و رتبه اکتسابی داوطلبی و سوابق تحصیلی وی مغایرت‌های غیر متعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد با تایید هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید، اظهار کرد: تعیین وضعیت نهایی آزمون این داطلب بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیات بدوی می‌باشد.

رییس سازمان سنجش:

پذیرش بیش از 60 هزار نفر در کنکور ارشد

دکتر سرورالدین رییس سازمان سنجش نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد 89 نیز گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته افزایش ظرفیت خواهیم داشت.

وی با اشاره به ظرفیت اعلام شده توسط دانشگاه‌ها در زمینه پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد، اظهار کرد: دانشگاه‌ها حدود 50 هزار نفر میزان ظرفیت پذیرش را اعلام کرده‌اند ولی با تلاش سازمان سنجش و وزارت علوم پیش بینی می شود که بیش از 60 هزار نفر در آزمون ارشد امسال پذیرش شوند.

ژوی با بیان اینکه افزایش ظرفیت پذیرش امسال، افزایش خوبی است خاطر نشان کرد: اگر ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد با احتساب دانشگاه‌های آزاد و پیام نور در نظر گرفته شود، بیش از 100 هزار نفر در دوره کارشناسی ارشد پذیرفته خواهند شد.

معاون سازمان سنجش:

 اعلام نتایج اولیه آزمون در نیمه دوم اردیبهشت

ابراهیم خدایی، معاون سازمان سنجش با تشریح برخی اقدامات امنیتی برای آزمون کارشناسی ارشد، یکی از این اقدامات را شخصی سازی دفترچه‌های سوالات آزمون بیان کرد که بر اساس آن اسم و عکس داوطلب بر روی دفترچه سوالات منتشر می‌شود.

به گفته وی، تنوع سوالات و دسته‌بندی آنها و چگونگی ارسال سوالات به حوزه‌های مختلف نیز در جلوگیری از وقوع هرگونه تقلب و تخلف در آزمون پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به تغییرات اجرایی آزمون ارشد 89 به ایسنا، گفت: سال گذشته آزمون کارشناسی ارشد در 4 روز برگزار شد، در حالی که امسال علیرغم افزایش شمار داوطلبان، آزمون در سه روز برگزار می‌شود که براساس تقویم، آزمون از روز چهارشنبه 28 بهمن آغاز می‌شود و روز جمعه 30 بهمن پایان می‌یابد.

خدایی در خصوص زمان اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد، اظهار کرد: نتایج اولیه آزمون در نیمه دوم اردیبهشت ماه اعلام و از هفته اول خرداد ماه نیز انتخاب رشته اینترنتی مجازین آغاز می‌شود.

تسلیت وفات پیامبر و امام حسن مجتبی


وفات پیامبر -sotehdelaan

۲۸ صفر سالروز وفات پیامبراکرمُ نبی مکرم وقطب عالم امکان و فخر کائنات

حضرت محمد مصطفی ص و همچنین وفات امام حسن مجتبی کریم اهل بیت را

به محضر صاحب الزمان امام مهدی  عج و همه مسلمانان و دوستدارانشان

تسلیت عرض می نمایم . 

22 بهمن

22 بهمن روز اوج زیبایی ها و اشک های شوق 57 گرامی باد 


به امید تحقق آرمان های امام خمینی ، آن عزیز پیر


همه چیز درباره کنکور آزاد و دولتی

ثبت‌نام کنکور دانشگاه آزاد اسلامی در حالی از هفته آخر بهمن آغاز می‌شود که از امسال در پذیرش این دانشگاه نیز همچون کنکور سراسری دانشگاه‌های دولتی، معدل تا 15 درصد اعمال می‌شود.

دکتر عبدالله سجادی جاغرق رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به زمان ثبت‌نام و برگزاری کنکور دانشگاه آزاد، گفت: ثبت‌نام آزمون کارشناسی از هفته آخر بهمن ماه آغاز می‌شود و آزمون آن اواسط تیرماه 89 خواهد شد.

وی همچنین در خصوص نحوه تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور در نحوه پذیرش، گفت: با تصویب کارگروه کنکور برای اولین بار سوابق تحصیلی داوطلبان تا 15 درصد در کنکور89 دانشگاه آزاد نیز اعمال خواهد شد.

سجادی با بیان اینکه در سال گذشته معدل و سوابق تحصیلی در آزمون‌های دانشگاه آزاد تاثیر نداشت، تصریح کرد: چرا که ممکن بود معدل‌های خوداظهاری حق داوطلبان را تضییع کند.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به افزایش ظرفیت آزمون سراسری دانشگاه آزاد، خاطر نشان کرد: متناسب با ایجاد رشته‌های جدید افزایش ظرفیت نیز خواهیم داشت.

رقابت میلیونی کنکوری‌ها در تیر ماه

دکتر حسین توکلی معاون سازمان سنجش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ثبت‌نام یک میلیون و 287 هزار و 390 نفر در آزمون سراسری سال89 دانشگاهها، گفت: تعداد ثبت‌نام کنندگان کنکور امسال بیش 35 هزار نفر نسبت به کنکور88 افزایش داشته‌ است.

وی با اشاره به برگزاری به برگزاری کنکور89 از10 تا 12 تیر ماه، اظهار کرد: اطلاعات سوابق تحصیلی داوطلبان اواخر فروردین 89 بر روی سایت سازمان منتشر می‌شود.

وی با اشاره به زمان توزیع کارت ورود به جلسه کنکور، تصریح کرد: کارت آزمون از 5 تا 9 تیر ماه به صورت اینترنتی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به زمان اعلام نتایج کنکور، خاطرنشان کرد: نتایج اولیه به صورت کارنامه و مهلت انتخاب رشته اینترنتی داوطلبان مرداد 89 تعیین شده است و نتایج نهایی کنکور نیمه دوم شهریور اعلام می‌شود. همچنین کارنامه نهایی کنکور مهر ماه 89 منتشر می‌شود.

معاون سازمان سنجش در خاتمه با اشاره به جزییات تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور، به ایسنا گفت: بر اساس مصوبات پنجاه و چهارمین جلسه کمیته مطالعه و برنامه ریزی کنکور و نهمین جلسه کارگروه ماده چهار قانون پذیرش دانشجو و در راستای اجرای طرح جدید نحوه پذیرش و گزینش دانشجو مصوب مجلس، سوابق تحصیلی تا 15 درصد برای دیپلمه‌های نظام جدید آموزش متوسطه سالهای 1384تا 1388 که امتحانات آنها به صورت نهایی و کشوری برگزار شده است، اعمال خواهد شد.

حسینی باشیم

فرا رسیدن اربعین حسینی تسلیت باد  

نحوه اعمال سوابق تحصیلی درکنکور89اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور چگونگی و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری سال 1389 را اعلام کرد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بر اساس مصوبات پنجاه و چهارمین جلسه کمیته مطالعه و برنامه ریزی کنکور و نهمین جلسه کارگروه ماده چهار قانون پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و در راستای اجرای طرح جدید نحوه پذیرش و گزینش دانشجو (مصوب مجلس شورای اسلامی)، سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های نظام جدید آموزش متوسطه (ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم معارف اسلامی) سالهای 1384، 1385، 1386، 1387 و 1388 که امتحانات آنان به صورت کتبی و سراسری برگزار شده است تا میزان 15 درصد گزینش نهایی اعمال خواهد شد.

گفتنی است، نمرات تراز شده سوابق تحصیلی ملاک خواهد بود و همچنین سوابق تحصیلی فقط برای فارغ التحصیلان سال سوم دبیرستان (دیپلم) ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم معارف اسلامی در سالهای 1384، 1385، 1386، 1387 و 1388 که امتحانات آنها به صورت نهایی و کشور برگزار شده است، اعمال خواهد شد، برای بقیه داوطلبان 100 درصد نمره آزمون ملاک گزینش خواهد بود.

احتساب سوابق تحصیلی برای کلیه آزمون‌های سراسری اعم از دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

داوطلبان، از نظر تاثیر سوابق تحصیلی به دو دسته تطابق و عدم تطابق نوع دیپلم با گروه آزمایشی ثبت نامی تقسیم می‌شوند.

شایان ذکر است، تاثیر میزان 15 درصد سوابق تحصیلی برای گروه آزمایشی علوم انسانی،‌بر اساس نمرات دروس موجود صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، همچنین تاثیر سوابق تحصیلی دیپلمه‌های غیر مرتبط با گروه آزمایشی، بر اساس دروس موجود متناسب با دروس آزمون سراسری تا میزان 15 درصد خواهد بود.

میزان تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم‌های غیر مرتبط برابر است با نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب به مواد آزمون گروه‌های آزمایشی مختلف با در نظر گرفتن ضرایب دروس در زیر گروه‌های مربوط.

گرگ ها خوب بدانند


گرگ ها خوب بدانند ، در این ایل غریب  

گر پدر مرد ،  تفنگ پدری هست هنوز 

گرچه مردان قبیله همگی کشته شدند 

توی گهواره چوبی پسری هست هنوز  

آب اگر نیست نترسید که در قافله مان 

دل دریایی و چشمان تری هست هنوز 

پذیرفته‌شدگان نیمه متمرکز آزمون کاردانی آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای

اسامی پذیرفته‌شدگان رشته‌های دوره کاردانی نیمه متمرکز آزمون کاردانی آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سال 88 اعلام شد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های نیمه متمرکز هنرهای تجسمی (نقاشی)، گرافیک و تربیت بدنی آزمون ورودی دوره‌های کاردانی نظام جدید آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سال از 1388 به همراه اطلاعیه برنامه زمانی از روز امروز 14 بهمن بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قابل مشاهده می‌باشد. گفتنی است، پذیرفته شدگان باید با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت‌نام به آموزشکده محل قبولی خود مراجعه کنند.

کارنامه سلامت روان دانشجویان برای نخستین بار منتشر شد

رییس دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از انتشار کارنامه سلامت روان حدود 52 هزار دانشجوی مقطع کارشناسی ورودی‌های سال 87 در 55 دانشگاه وزارت علوم خبرداد و گفت: در بین گروه‌های آزمایشی، گروه‌های زبان،‌ علوم انسانی و هنر به ترتیب دارای بیشترین دانشجویان مشکوک به اختلال روانی هستند.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر یعقوبی در سخنانی در کارگاه آموزش مربیگری مهارت‌های زندگی که روز سه‌شنبه در دانشگاه هنر برگزار شد، جزییات کارنامه سلامت روان دانشجویان را اعلام کرد که براساس آن 7/56 درصد دانشجویان خوابگاهی، 8/39 درصد بومی،‌ 8/2 درصد ساکن خانه اجاره‌ای به همراه دوستان، 6/0 درصد دارای خانه اجاره‌ای به تنهایی، 74 درصد علاقه به رشته خود دارند، 12 درصد از حمایت اجتماعی برخوردار نیستند، 4 درصد مراجعه به روانشناس، 26 درصد دچار شکست عاطفی، 5/9 درصد اطرافیان دانشجویان اقدام به خودکشی کرده‌اند، 3/32 درصد سازگاری با محیط جدید برای آنها دشوار است، 2/19 درصد پرخاشگر، ‌15 درصد ناامیدی، 24 درصد دارای مشکلات مالی، 6 درصد مصرف کننده قرص آرامبخش، 8 درصد تجربه مصرف قلیان، 1/1 درصد تجربه مصرف سیگار و 3/18 درصد مشکوک به اختلال روانی هستند.

وی با بیان اینکه .

ادامه مطلب ...