--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

چند شغل در دنیا، مدیون علم فیزیک است؟

پژوهش‌های جدید مؤسسه فیزیک (IOP) نشان می‌دهد که فقط یک میلیون کارمند در انگلیس، باید شغل خود را مدیون علم فیزیک بدانند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گفته بسیاری از دانشمندان، برای نمونه صفحه‌های مسطح تلویزیون‌ها، لیزرها و ال‌ای‌دی‌های شرکت تجاری، بدون وجود علم فیزیک وجود خارجی نداشتند.

دکتر فرانسس ساوندرز، رییس آتی موسسه فیزیک معتقد است نادیده گرقتن نقش فیزیک در مسائل اقتصادی، امری رایج است و این گزارش نشانگر نقش اساسی این رشته در پیکره اقتصادی است.

در کشور انگلستان بیش از یک میلیون نفر در تجارت‌های مبتنی بر فیزیک شاغل‌اند و با در نظر گرفتن بخش‌های بیمه، بانکداری، مالی و همچنین بخش ساخت و ساز این رقم بالاتر می‌رود.

افزون بر این، ارزشی که کارمندان شاغل در تجارت‌های فیزیک محور به اقتصاد انگلستان می‌افزایند، تقریبا دو برابر ارزشی است که یک کارمند متوسط به این حوزه می‌افزاید.

برای نمونه در سال 2010 ارزش ناخالص افزوده توسط یک کارمند متوسط حدود 36 هزار پوند بود این در حالی است که ارزش افزوده توسط یک کارمند حاضر در مشاغل فیزیک محور تقریبا 70 هزار پوند برآورد شد.

بررسی نقش شغل‌های مبتنی بر علم فیزیک در اقتصاد ملی انگلستان از سال 2005 تا 2010 نشان می‌دهد در حالی که چهار درصد کارکنان این کشور در این مشاغل مشغول به کار هستند، این تجارت‌ها به طور میانگین 8.5 درصد ارزش ناخالص افزوده ملی را در این بازه زمانی ارائه داده‌اند.

تعداد کلی شغل‌های ثبت شده در بخش فیزیک محور از سال 2005 تاکنون بیش از 30 درصد افزایش یافته و این امر بیانگر نقش شایان توجه فیزیک در بخش‌های ظهورکننده اقتصادی انگلیس است.

ساوندرز با بیان این نکته خواهان حمایت ویژه از این رشته از طریق دسترسی آزادانه‌تر به سرمایه و جلب توجه عمومی به آن شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد