--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد از ساعت 20 امروز روی سایت سنجش

نتایج ازمون کارشناسی ارشد از ساعت 20 امروز روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

www.sanjesh.org



فردا نتایج کنکور کارشناسی ارشد اعلام می شود

واحد مرکزی خبر: معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 89 فردا "جمعه" اعلام خواهد شد
 
حسین توکلی افزود: داوطلبان از ساعت 20 فردا می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org از نتایج آگاه شوند.

وی تصریح کرد: سازمان سنجش برای ارائه خدمات مطلوب به داوطلبان و تسریع در رسیدگی به درخواست ها و جلوگیری از اتلاف وقت، سامانه پاسخگویی اینترنتی را راه اندازی کرده است.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان می توانند تا 13 خرداد با مراجعه به پایگاه اینترنتی این سازمان فرم درخواست بررسی را تکمیل کنند.

وی افزود: داوطلبان حداکثر پس از 72ساعت با وارد کردن شماره رمز و شناسه کاربری می توانند پاسخ خود را دریافت و از مراجعه حضوری خودداری کنند.

مشکلات

مشکلات علف نیستند که رویش خود به خود داشته باشند! همانند درختی هستند که خودمان آن را می کاریم!!

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد از ساعت 20روز جمعه اعلام می‌شود

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال 1389از ساعت 20 روز جمعه 31 اردیبهشت از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش منتشر می‌شود.

به گزارس سرویس صنفی آموزشی ایسنا، داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  و درج شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه ای خود (نام خانوادگی و نام ، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) از نتایج آزمون مطلع شوند.

گفتنی است، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها می‌باشد، در سایت اینترنتی این سازمان قابل دسترس خواهدبود.

آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی می‌شوند درصورت تمایل به دریافت اصل دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2)، می‌توانند طی روزهای 4 الی 10 خرداد ماه به مراکز پستی شهرستان محل اقامت خود مراجعه ونسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1389 توصیه می‌شود، ابتدا نسبت به تهیه و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره2) اقدام نموده و کد رشته محل‌های مورد نظر خود (حداکثر 100 کد رشته محل) را از میان کد رشته‌ امتحانی مجاز و یا کد رشته‌های امتحانی مجاز انتخاب و کد رشته‌ محلهای انتخابی را ابتدا به ترتیب اولویت علاقه مرتب نمایند و پس از آن کد رشته‌های انتخابی را در فرم پیش نویس (فرم پیش‌نویس در دفترچه راهنمای شماره 2 چاپ شده است) به ترتیب علاقه به کد رشته محل‌های انتخابی درج و پس از اطمینان از صحت کد رشته محل‌های انتخابی، در محدوده زمانی که از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه پنجم خرداد الی ساعت 24روز دوشنبه 10 خرداد ماه می‌باشد.

برای انتخاب رشته به سایت سازمان مراجعه و با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری ثبت نام و یا شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام اولیه، نسبت به ثبت کد رشته‌ محلهای انتخابی و تکمیل فرم مذکور در مدت زمانی که در نظر گرفته شده، اقدام نمایند.

بدیهی است پس از تایید نهایی کد رشته‌ محل‌های انتخابی توسط داوطلب، رمز 15 حرفی توسط سیستم به عنوان رسید در اختیار داوطلب قرار داده خواهد شد.

سه هزار نفر تغییر رشته دادند و 300 نفر انتخاب رشته کردند

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، با اشاره به تعداد مجازینی که در مهلت مجدد انتخاب رشته سی‌ و هفتمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی، انتخاب رشته کرده‌اند، گفت: حدود300 نفر در مهلت مجدد انتخاب رشته انجام داده‌اند.

دکتر نسل سراجی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه مهلت ویرایش اطلاعات انتخاب رشته آزمون دستیاری در روز 21 اردیبهشت ماه تعیین شده بود، اظهارکرد: در مهلت ویرایش اطلاعات حدود 3 هزار نفر نسبت به تغییر رشته اقدام کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به آمار انتخاب رشته داوطلبان در مهلت مجدد، تقریبا کلیه مجازین آزمون دستیاری انتخاب رشته خود را انجام داده‌اند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی در مورد زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دستیاری، تصریح کرد: در حال حاضر در حال استخراج اطلاعات لازم هستیم.

بردبار

بردبار کسی است که صبر کند ، ولی شکایت نکند

پیش‌دانشگاهی تا 5 سال آینده حذف نمی‌شود

فارس: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش پرورش گفت: تا پنج سال آینده مقطع پیش‌دانشگاهی حذف نمی‌شود بلکه به صورت تجمیع شده در مدارس دبیرستان استان‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

ابراهیم سحرخیز صبح امروز در همایش مدیران مدارس راهنمایی و متوسطه اظهار داشت: نظام آموزش و پرورش کشور با اشکالات اساسی مواجه است که برای برطرف کردن اشکالات آموزش و تدریس، سند راهبردی تحول در آموزش پرورش تدوین شده است.

وی افزود: به منظور دگرگونی کتاب‌های درسی و عنوان‌های دروس، نیازمند یک استراتژی و سند مادر برای تعیین چشم‌انداز آینده هستیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: طی چند روز آینده نشست رسمی به منظور تهیه سند درس ملی برگزار می‌شود که در صورت تصویب در مسیر نهایی قانونی قرار خواهد گرفت و به دنبال آن در صورت اجرایی شدن آن محتوای کتب بازبینی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این دو سند در صورتی که به تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد تغییرات اساسی و بنیادین در نظام آموزش پرورش ایجاد می‌کند.

سحرخیز هدف از تدوین سندهای راهبردی فوق را ایجاد تغییر در شیوه ارزشیابی ذکر و تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته ارزشیابی کمی از صفر تا 20 منسوخ شده است و در هیچ یک از کشورهای پیشرفته دنیا ارزشیابی کمی به صورت حافظه محور انجام نمی‌شود بلکه اغلب ارزشیابی به صورت ترکیبی و تحلیلی و بر مبنای دانش واقعی دانش آموزان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به عدم حذف مقطع پیش‌دانشگاهی از نظام آموزشی کشور، گفت: تا پنج سال آینده مقطع پیش‌دانشگاهی حذف نمی‌شود بلکه به صورت تجمیع شده در مدارس دبیرستان استان‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

سحرخیز همچنین گفت: با توجه به مطالعات انجام شده و پیش‌بینی‌های موجود کنکور در سال 93 حذف می‌شود و 15 درصد نمرات مقطع دبیرستان در پذیرش به دانشگاه مؤثر واقع می‌شود.

وی همچنین به اجرای بخشنامه ساماندهی دوره راهنمایی اشاره و تصریح کرد: از سال جاری مدارس راهنمایی اعم از دختران و پسران زیر نظارت دقیق قرار می‌گیرد و تلاش می‌شود تمام کمبودها در زمینه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فراهم شود و همچنین با کسانی که با ارائه آمار غلط تعداد قبولی‌ها، سعی در فریب دادن وزارتخانه دارند به شدت برخورد می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: به خاطر کمبود نیرو، از سال آینده معلمان اعم از زن و مرد در نقاطی که مورد نیاز است یک سال دیرتر بازنشسته شده و در برخی نقاط نیز میزان تدریس به 60 ساعت تدریس در ماه افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: از سال آینده دفترداران مدارس به عنوان معاون اجرایی مدارس خدمت می‌کنند.

سحرخیز با اشاره به تنظیم سند برنامه درس ملی گفت: همزمان با دگرگونی محتوای کتاب‌ها و با به کارگیری شیوه‌ها و ارزشیابی جدید، معلم‌ها باید اندیشیدن را بیاموزند و تسهیل کننده فرایند یادگیری باشند.

بنابر اعلام این مقام مسئول وظیفه معلم چگونگی بهره‌برداری از اطلاعات و آموختن آن به دانش‌آموزان است و باید دست به دست هم دهند تا نظام مبتنی بر تحول شکل گیرد.

وی تصریح کرد: امروزه نگاه کشورها به نسبت گذشته متفاوت‌تر و والاتر است و در این راستا کشوری موفق و پیروز خواهد بود که از علم افزون برخوردار بوده و اندیشه خود را به روزتر سازد و لذا کشوری در دنیا مقتدر است که در مدیریت دنیا از آن صاحبان علم نیز باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین سرمایه ارزشمند هر کشور را سرمایه نیروی انسانی آن جامعه برشمرد و گفت: آموزش و پرورش باید جدی گرفته شود.

حذف پیش دانشگاهی از نظام آموزشی

واحد مرکزی خبر: مدارس پیش دانشگاهی از نظام آموزشی کشور از سال تحصیلی آینده حذف خواهد شد.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در همایش مدیران مدارس راهنمایی و متوسطه آذربایجان غربی در ارومیه گفت: این مدارس امسال در دبیرستان ها ادغام می شوند و از این پس مدارس مجزایی به عنوان پیش دانشگاهی نخواهیم داشت.

سحرخیز افزود: همچنین از این پس دفتر داران مدارس به عنوان معاون اجرایی مدیران مدارس فعالیت و حق معاونت دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش افزود: لازم است از تمام امکانات و توان آموزشی خودمان در این زمینه استفاده کنیم.

در پایان این همایش از برگزیدگان روش های فعال یاددهی و یادگیری آذربایجان غربی تجلیل شد.

معاون سازمان سنجش:نمرات پیش‌دانشگاهی درکنکور89 اعمال نمیشود

معاون سازمان سنجش با اعلام اینکه نمرات امتحانات دوره پیش دانشگاهی دیپلمه‌های سال 88 که امسال در حال برگزاری است، در کنکور سراسری لحاظ نمی شود، افزود: فقط معدل دیپلمه‌های نظام جدید به عنوان سوابق تحصیلی در کنکور اعمال می‌شود و معدل امتحانات پیش دانشگاهی تاثیری در قبولی آنها ندارد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی ایسنا، حسین توکلی در این باره تصریح کرد: اطلاعات مرتبط با سوابق تحصیلی نمرات کتبی امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان برای دیپلمه‌های نظام جدید یکی از سال‌های 84، 85، 86، 87 و یا 88، دریکی از رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات وعلوم انسانی و یا علوم و معارف اسلامی که توسط وزارت آموزش و پرورش به این سازمان تحویل شده است، در آزمون سراسری اعمال می‌شود.

معاون سازمان سنجش در ادامه با تاکید بر اینکه سوابق تحصیلی برای کلیه داوطلبانی که دیپلم خود را به غیر از سال‌های 84، 85، 86،87 یا 88 اخذ کرده‌اند، اعمال نخواهد شد، خاطرنشان کرد: قانون اعمال سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های کارودانش و فنی حرفه‌ای لحاظ نمی‌شود.

توکلی در خاتمه تاکید کرد: منظور از سوابق تحصیلی نمرات کتبی نهایی سال سوم، دقیقاً همان نمرات درج شده در ستون انتهایی کارنامه سال سوم تحت عنوان نمرات کتبی نهایی سوم است.

نحوه سهمیه بندی در پذیرش تحصیلات تکمیلی

واحد مرکزی خبر: رئیس جمهور قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی را که 29/1/1389به تصویب مجلس شورای اسلامی و 1/2/1389 به تایید شورای نگهبان رسید، برای اجرا ابلاغ کرد.
 
با ابلاغ این قانون، سهمیه بندی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی اعم از رشته های پزشکی و غیرپزشکی از تمامی دانشگاه های دولتی و غیردولتی به جز مواردی که در این ماده واحده آمده، ممنوع است.

قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و اصلاحات بعدی به قوت خود باقی است و صددرصد پذیرش در رشته های تخصصی زنان و زایمان به خانم ها اختصاص می یابد.

در بخش دیگر ماده واحده این قانون آمده است: 10درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت در رشته های دستیاری پزشکی (رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت) که به مناطق محروم اختصاص می یابد، متعلق به داوطلبان بومی است و پذیرفته شدگان مکلف هستند به مدت سه سال برابر طول مدت تحصیل را صرفا در مناطق محروم خدمت کنند و افرادی که سابقه خدمت در این مناطق را دارند حداکثر تا پنج سال از تعهد خدمت شان کسر می شود.

در بخش دیگر این قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تکمیلی و تخصصی اضافه شده که 10 درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت در مقطع دکترا برای مربیان رسمی (حداقل یک نفر) منوط به کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده، اختصاص می یابد.

همچنین 5/2 درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت دستیاری به نیروهای مسلح در رشته های مورد نیاز با تایید وزارت بهداشت منوط به کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده اختصاص می یابد.

طبق تبصره یک این ماده، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اختصاص سهمیه برای نخبگان و استعدادهای برتر به قوت خود باقی است.

قوانین و مقررات سهمیه‌بندی برای تحصیلات تکمیلی به جز موارد مصرح در این قانون - از جمله قانون تخصیص سهمیه برای زنان در پذیرش دستیاری رشته‌های تخصصی پزشکی- لغو شد.