--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

آغاز تغییرات کلی کتاب‌های درسی از سال 90

وزیر آموزش و پرورش با اعلام آغاز رسمی سال تحصیلی جدید  از روز پنجشبه، اعلام کرد:  70 هزار مدرسه در سال تحصیلی جدید به ICT و اینترانت ملی متصل می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا حاجی بابایی در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در سخنانی، افزود: روز چهارشنبه روز جشن «شکوفه‌ها» برای کلاس اولی‌ها و جشن «جوانه ها» برای دانش‌آموزان اول راهنمایی خواهد بود و از روز پنجشنبه نیز سال تحصیلی جدید به طور رسمی با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در سراسر کشور به صورت متفاوت آغاز خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد: دو هزار مدرسه نیز 15 مهر ماه با حضور رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

حاجی بابایی با اشاره به تجهیز مدارس به اینترانت گفت: ‌طی قراردادی با وزارت ارتباطات و فن‌آوری، 70 هزار مدرسه در سطح کشور امسال به ICT ملی متصل می‌شوند.

تغییرات کلی در کتاب‌ها از سال آینده آغاز می‌شود

وی تصریح کرد: امسال 950 عنوان کتاب در آموزش و پرورش چاپ شده است که 90 عنوان از این تعداد تغییرات جزئی داشتند و تغییرات کلی در کتاب‌ها از سال آینده آغاز می‌شود.

حاجی بابایی عنوان کرد: سند تحول راهبردی آموزش و پرورش در مراحل پایانی بررسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی است و پس از تصویب نهایی از سال تحصیلی 91 ــ 90 کتاب‌های جدید در پایه اول و ششم ابتدایی ، تدوین و چاپ خواهد شد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش هم اکنون 40 موضوع در آموزش و پرورش در دست بررسی، مطالعه و اجرا است که به عنوان زیر ساخت‌های تحول در آموزش و پرورش خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال شروع سال تحصیلی دانش‌آموزان بسیار متفاوت خواهد بود و با آغاز فعالیت رسمی هشت هزار مجتمع «ترنم ولایت» در روستاهای کشور اولین گام جهت عدالت آموزشی که یکی از ابعاد تحول بنیادین آموزش و پرورش است برداشته می‌شود.

به گفته حاجی بابایی، با آغاز فعالیت مجتمع‌های «ترنم ولایت» از سال تحصیلی آینده شاهد رقابت علمی دانش‌آموزان شهری و روستایی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: امسال همچنین 70 هزار نیروی استخدامی به آموزش و پرورش وارد می‌شوند که 40 هزار نفر از طریق آزمون به استخدام وزارتخانه در آمدند و 26 هزار نفر نیروی حق التدریسی نیز به نیروهای رسمی تغییر وضعیت دادند.

وزیر آموزش و پرورش در خاتمه خاطرنشان کرد: با حضور این نیروها که یکی از محورهای تحول بنیادین آموزش و پرورش است، شاهد تحولات بسیار خوبی در آموزش و پرورش خواهیم بود.

نظرات 2 + ارسال نظر
راهرو سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 13:14 http://5dolarnew.blogfa.com/

یه مطلب خوندنی برات نوشتم
وقت کردی بیا بخون
به دردت میخوره
حیفه هر روز به نت سر بزنی و از این موقعیت استفاده نکنی
به هر حال خوندن مطلبم ضرر نداره
راستی مطلبت جالب بود

admin سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 14:03 http://www.bahalmusic.blogtaz.com/

سلام...وبلاگ خیلی خوبی داری...اگه موافقی با هم تبادل لینک کنیم...اگه خواستی منو به اسم ( دانلود موزیک های ایرانی ) لینک کن...بعد خبرم کن تا با اون اسمی که میخوالی لینکت کنم
مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد