--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

۲۷ دی

آزمون ۲۷ دی در راهنمایی شهریار برگزار خواهد شد.امیدوارم امتحانات۲۸دی بهانه ی غیبت در ازمون فردا نشود. 

موفق و پیروز باشید

نام نویسی آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی 15 تا 30 بهمن

به گزارش خبرنگار شبکه خبر، محمدرضا مهرادفر معاون اجرایی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نام نویسی آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی به صورت اینترنتی تا 15 ام بهمن از طریق پایگاه این مرکز به نشانی  www.azmoon.org  ادامه دارد.

مهرادفر افزود: متقاضیان استفاده از سهمیه های رزمندگان، بسیجیان فعال و جهادگران رزمنده باید پیش از نام نویسی به مراجعه به پایگاه های مقاومت بسیج یا مراکز سپاه کد رهگیری 12 رقمی دریافت و آن را در محل پیش بینی شده فرم نام نویسی وارد کنند.

وی گفت: دانش آموختگان ممتاز که جزو 10 درصد فارغ التحصیلان برتر واحدهای دانشگاهی در رشته مورد نظر به شمار می آیند شامل کسانی که در مقطع کارشناسی پیوسته حداکثر 8 نیمسال تحصیلی و در مقطع کارشناسی ناپیوسته در حداکثر 4 نیمسال تحصیلی فارغ التحصیل و معدل بالای 8 داشته باشند این عزیزان نیز می توانند از تسهیلات ممتاز آن استفاده کنند.

معاون اجرایی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی افزود: نکته ای که دانش آموختگان ممتاز باید به آن توجه کنند این است که حداکثر 10 درصد ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد به داوطلبان ممتاز اختصاص داده می شود بنابراین این عزیزان در آزمون کارشناسی ارشد نام نویسی کنند.

مهرادفر با بیان اینکه ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد 10 درصد افزایش یافته گفت: آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در 249 کد رشته در دو نوبت صبح و عصر روزهای 17 تا 19 اردیبهشت برگزار می شود.

وی درباره نام نویسی آزمون سراسری سال 88 دانشگاه آزاد افزود: نام نویسی آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی نیز 15 تا 30 بهمن به صورت اینترنتی انجام و آزمون رشته های غیرپزشکی 11 و 12 تیر 88 و رشته های پزشکی 26 تیر برگزار می شود.

معاون اجرایی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هزینه نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد 28 هزار تومان و در آزمون سراسری 10 هزار تومان است.

شکست در کنکور یا شکست از کنکور

شمارش معکوس آغاز می شود و به زمان اعلام رتبه های آزمون سراسری نزدیک می شویم. سرانجام داوطلبان کنکور نتیجه «تلاش شانس» خود را دریافت خواهند کرد.
زندگی، کنکور و دیگر هیچ
سال گذشته هنگامی که در روز برگزاری کنکور سراسری، گزارشگر اخبار ساعت
۱۴ سیما از آقای میانسالی که در حوزه امتحانی دخترش حضور داشت سئوالی پرسید و آن مرد محاسن سفید به دلیل بغضی که گلویش را فشرده و قطرات اشکی که در چشمانش جمع شده بود نتوانست به خوبی پاسخ دهد، شگفت زده شدم و البته کمی هم به نظرم مسخره آمد که دلیل این همه نگرانی چیستاما آسیاب به نوبت... وقتی روز موعود فرا رسید، تلخ تر از آن پدر گریستم و جالب اینکه نه فقط برای دختر خود، که برای رقیب ناشناس او که به دلیل دیر رسیدن، ضجه ها و ناله هایش در سرتاسر خیابان محل حوزه شنیده می شد و پس از گذشت تقریبا یک ماه هنوز در گوش و روانم طنین انداز است...
استرس خانوادگی
من استرس دارم، تو استرس داری، او استرس دارد...قبل از برگزاری کنکور، استرس همه گیر بود: داوطلبان، پدر و مادرها حتی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، خاله ها و عمه ها و... و از آنجا که هیچ ویروسی مسری تر از استرس نیست، والدین نیز به همراه فرزندان در یک «استرس پارتی» فراموش نشدنی شرکت کردند...
برخورد با کوه یخ
پدر و مادرانی که حداقل در یک سال گذشته تلاش کرده بودند والدین کاملی برای فرزندان کنکوری شان باشند، دستورات دبیران، مشاوران، مطبوعات، صدا و سیما به ویژه برنامه دیدگاه را مو به مو و گاهی نیز بیش از توان خود اجرا کرده و کشتی فرزندشان را برای عبور از دریای پرتلاطم کنکور و رسیدن به ساحل دانشگاه مجهز کردند.
اما دریای کنکور رحم نمی کند. دریایی مملو از کوه یخ که مجهزترین کشتی های اقیانوس پیما نیز در برخورد با یکی از آنها در هم می شکند...
شکست در کنکور یا شکست از کنکور
به زودی رتبه ها اعلام می شود و تا چشم بر هم بزنید اسامی پذیرفته شدگان آزمون سراسری منتشر خواهد شد، پس از آن هم تشویق و تمجید و مصاحبه با نفرات برتر کنکور سراسری که همیشه چند نفر از آنها کسانی هستند که بدون انجام کارهای طاقت فرسا به این مقام دست یافته اند...اما چه کسی از اشک های پنهانی دیگر فرزندان این سرزمین سخن خواهد گفت اشک هایی که جایگزین لبخند خواهند شد، اشک هایی که آتش دردی عمیق را خاموش خواهند کرد، اشکی به خاطر همه تلاش های بربادرفته، اشکی که فریاد چشم جوانان است.
جوانانی که از خلق زیباترین خاطرات جوانی شان چشم پوشیدند تا با روزی
۱۲ حتی ۱۶ ساعت درس خواندن مداوم به یکی از ابتدایی ترین خواسته های یک جوان در هزاره سوم دست یابند .

محبوب اربابی 

آفتاب

شهادت

شهادت امام حسین (ع) تسلیت باد

دل آسمان خون چکان شد از این غم

زمین یک سر آتش فشان شد از این غم

نه فرصت که پیراهن تو ببویم

نه مرهم که بر دل گذارم

نه مهلت که در ماتم تو بمویم

نه رخصت که شیون برآرم

ببین پشت سر مانده برجا ، خیمه ها همه خاکستر و خون

ببین پیش رو مانده تنها ، کاروان اسیران محزون

مران کاروان یک دم بمان ، دیگر مزن زنگ عزا را

که گم کرده ام در دشت غم آیینه خون خدا را 

 

فرا رسیدن شهادت حضرت ابوالفضل العباس و شهادت مظلومانه امام حسین (ع)، سرور و سالار

شهیدان و یارانش را به تمامی مردم مسلمان ایران تسلیت میگوییم.