--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

سال نو مبارک

یا مقلب القلوب و الابصار
یا مدبرالیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال
حول حالنا الی احسن الحال

 

در آستانه حلول سال نو و طلیعه بهار پرطراوت که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد، پیشاپیش نوروز باستانی را به تمامی عزیزان و همراهان صمیمی و دوستان  تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

اعلام نتایج دوره‌های کاردانی پودمانی

معاون سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج دوره‌های کاردانی علمی کاربردی پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعلام نتایج دوره‌های کاردانی علمی کاربردی پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی امروز از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: نتایج رشته‌های متمرکز با پذیرش 81 هزار داوطلب و رشته‌های نیمه‌متمرکز با معرفی چند برابر ظرفیت یکهزار و 156 داوطلب امروز اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه داوطلبان پذیرفته شده طی روزهای 14 تا 18 فروردین ماه باید برای ثبت‌نام به محل‌های مورد پذیرش مراجعه کنند، اظهار کرد: پذیرفته‌شدگان باید مدارک مورد نیاز را تهیه و به همراه داشته باشند.

خدایی افزود: همچنین اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت برای رشته‌های نیمه متمرکز طی روزهای 14 تا 18 فروردین ماه باید به محل‌هایی که اعلام می‌شود برای انجام مصاحبه مراجعه کنند.

گفتنی است حدود 100 هزار داوطلب متقاضی ورود به دوره‌های کاردانی علمی کاربردی پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی بودند.

امکان ویرایش اطلاعات آزمون کارشناسی ناپیوسته از 15 فروردین

معاون سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز مهلت ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی آزمون کارشناسی ناپیوسته از 15 فروردین ماه خبر داد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به رقابت بیش از 380 هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ناپیوسته، گفت: کلیه داوطلبانی که موفق به ثبت‌نام در آزمون شده‌اند، باید طی روزهای 15 تا 18 فروردین ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش و درج اطلاعات کارت اعتباری نسبت به مشاهده اطلاعات ثبت‌نامی اقدام و در صورت نیاز به اصلاح اطلاعات براساس دستورالعمل مندرج در سایت اقدام کنند.

وی به امکان تغییر رشته انتخابی در مهلت ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی توسط داوطلبان اشاره و خاطرنشان کرد: اصلاح اطلاعات اینترنتی انجام می‌شود و هیچگونه اقدامی در خصوص درخواست‌های کتبی داوطلبان به عمل نخواهد آمد.

توکلی در خاتمه با اشاره به جدول زمانبندی آزمون کاردانی به کارشناسی، گفت: آزمون کارشناسی ناپیوسته روز پنجشنبه 7 مرداد ماه و کارت ورود به جلسه آزمون از روز دوشنبه چهارم مرداد بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  قرار می‌گیرد تا داوطلبان بتوانند نسبت به تهیه پرینت آن اقدام کنند.

اجرای نظام جدید آموزش‌وپرورش از مهر 89

وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای نظام جدید آموزش و پرورش از مهر 89 آغاز می‌شود و دانش‌آموزان وارد دوره شش ساله اول خواهند شد.

به گزارش ایسنا، دکتر حاجی‌بابایی در جمع فرهنگیان استان هرمزگان در محل کانون فرهنگی غدیرشهر بندرعباس اعلام کرد: آموزش و پرورش حرف اول را در هر کشور توسعه‌یافته‌ای می‌زند و با تلاش و کوشش من و شما این مسئله در کشور ثابت می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با حذف هزینه‌های زائد تمام امکانات به سمت مدرسه می‌رود و در خدمت معلمان قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت مدیریت علمی افزود: بخش عمده مشکلات آموزش و پرورش با مدیریت صحیح قابل حل است.

دکتر حاجی بابایی ادامه داد: آموزش و پرورش باید از منظم‌ترین و مرتب‌ترین وزارتخانه‌ها از حیث آمار، نیروی انسانی و فضای آموزشی باشد که دیگران با نگاه به آن فعالیت‌های خود را تنظیم کنند.

وزیر آموزش و پرورش از تدوین کتابی با عنوان «مدرسه‌ای که دوست دارم» خبر داد و از همه خواست ویژگی‌های مدرسه دوست‌داشتنی دانش‌آموزان را اعلام کنند.

وی با اشاره به انتخاب قائم مقام وزیر در امور تربیت بدنی و سلامت گفت: با استخدام 20 هزار مربی تربیت بدنی و استفاده از ظرفیت‌های خالی مدارس از بسیاری از ناهنجاریهای جسمی و اخلاقی آینده‌سازان جلوگیری خواهد شد.

وی در پایان مجتمع‌های روستایی را بهترین روش به منظور تحت پوشش قرار دادن تمام دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در نقاط دوردست دانست. 

ایام کنکوری

درس خواندن مطالعه کردن همه و همه اصطلاحاتی هستند که هر کس بر 

اساس نگرش خود تعابیر مختلفی از آن ها دارد.

یکی روزنامه خواندن را تداعی می کند دیگری شعر خواندن و یا نوشتن مشق ...

اما در این برحه که کنکور مد نظر ما می باشد باید بدانیم که مطالعه در

معنای کنکوری آن چیست؟!

کنکور را در افکار ما به غولی تشبیه کردند که شکست دادنش  سخت است

شایدم کار رستم و سهراب .اما اصل موضوع این است که ما هر طور به

مسئله ای نگاه کنیم و از آن برداشت داشته باشیم همان طور جلوه خواهد کرد.

در نگاه ما به کنکور عوامل مختلفی دخیل هستند.یکی از آن ها تنبلی و سستی

اراده می باشد.

هر چقدر که کفه ی ترازو که همانا اراده است در سمت یک دانش آموز سبک

باشد همان قدر کفه ی کنکور که همانا سختی آن است  سنگینی خواهد کرد.

پس می توان در قدم اول با ارده وارد میدان شد . در بعد دیگر باید بدانیم به

کدامین راه و با چه هدفی قدم می گذاریم.امروزه تحصیل در دانشگاه همانند

قبل نمی تواند آرزو و هدف باشد چرا که بدون کنکور هم می توان وارد

دانشگاه شد.هم اینک باید هدف را به تحصیل در یک رشته شهر خوبمتمرکز کرد.

هرچند بعضی از کارشناسان امر اعتقاد دارند که هدف گذاری در ابتدا بایدصورت گیرد اما بنده ضمن اعتقاد به این موضوع بر این باورم که هر جاییاز مسیر هدف گذاری شود به سود است زیرا به کار ها و افکار انسجام میدهد و شما را در مسیری یکنواخت و تعیین شده قرار می دهد که می تواند ازدرگیری افکار و برخورد تصمیم ها جلوگیری به عمل آورد . برای هر هدفی

متناسب با آن و اغلب کمی بیشتر از آن باید تلاش کرد.چرا که ممکن است درراه ما گاه موانعی پیش آید که باعث افول افق حرکتی ما شود پس با افزایش

تلاش نسبت به هدف می توان این احتمال را به حداقل رساند.

اما  در این زمان که حدود 3 ماه تا کنکور باقی است با ید به چند اصل توجهنمود . اصل اول اینکه نقاط ضعف را که تا کنون داشته اید را شناسایی کنید تا

بدانید با کدام استراتژی باید پیش روید.

اصل دوم اینکه هر گز از نقاط قوت و حفظ آن ها غافل نشوید.نقاط قوت برگبرنده ی شما هستند.ضمن حفظ به تقویت آن ها نیز ممارست کنید.

اصل بعدی آن است که نگاه منفی نداشته باشید.بعضی از دانش آموزان علاقه

دارند نقاط منفی خود را بزرگ جلوه دهند و نقاط مثبت را کوچک! که نهایتا

نا امیدی و دلسردی را به دنبال دارد که در این ایام بیشتر به چشم می آید.

 

اما نوروز

 

حدود سه ماه تا کنکور سراسری باقیست.نیمسال اول گذشت و ما شاهد دو دسته دانش آموز بودیم.

دسته ی اول کسانی که نیمسال اول را با موفقیت طی کردند و دسته ی دومکسانی که موفق نبودند.

 

در قدم اول هر کدام از این دو گروه باید نقاط ضعف و قدرت خود در نیم سالاول را شناسایی کنند و نسبت به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقدامکنند.

 

دانش اموزانی که نیم سال اول را خوب سپری کردند باید به این نکته توجهداشته باشند که موفقیت در نیم سال اول به تنهایی کافی نیست و باید در نیمسال

دوم نیز به تلاش خود بیفزایند.

 

دانش آموزانی نیز که در نیم سال اول بنا به هر دلیلی سستی کردند و موفقنبودند باید به این نکته ی مهم توجه داشته باشند که حرکت صحیح و با برنامه

در نیمسال دوم مهمتر است.پس باید با هدف گذاری مناسب و شناخت تواناییها در این مدت باقی مانده به پیش روند.

 

در این میان ایام نوروز برای هر دو گروه نقش تعیین کننده ای ایفا می کند.

 

این ایام در حکم دو روی یک سکه می باشد.اگر با برنامه ریزی مناسب واستفاده از منابع متناسب با این دوره همچون کتاب نوروز - که تمرین ۱۰۰تست در هر روز از ان در نوروز توصیه می شود - و کتاب زرد عمومی

بیشترین بهره را ازا ین ایام ببرید قدم بزرگی به سوی موفقیت برداشتید امااگر بدون برنامه ی جامع و هدف مند اوقات نوروزی را به بطالت سپری کنید

حتی اگر تا نوروز بخوبی مطالعه کرده باشید سستی در این ایام شما را ازموفقیت بدور خواهد کرد.

 

پس هر دو گروه فرصت بزرگی برای نزدیکی به موفقیت در نوروز دارند بهشرط برنامه ریزی و هدف گذاری و تلاش برای رسیدن به هدف .

 

سعید عباسی

کارنامه ی امروز 21 اسفند

با عرض خسته نباشید 


توزیع کارنامه ی امروز 21 اسفند از ساعت 17 تا 18:30 خواهد بود

آخرین آزمون 88

آخرین آزمون سال 88 فردا 21 اسفند در محل ثابت خود واقع در مدرسه ی شهریار برگزار خواهد شد.



به امید موفقیت شما

سعید عباسی

زمان اعلام نتایج کنکور کاشناسی ارشد

مهر: رئیس سازمان سنجش درباره تقویم زمانی اعلام نتایج و انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد گفت: نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد اواخر اردیبهشت ماه اعلام می شود و داوطلبان در هفته اول خرداد ماه انتخاب رشته می کنند.

دکتر محمد حسین سرورالدین درباره زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد نیز گفت: پس از انتخاب رشته داوطلبان در خرداد ماه نتایج نهایی در هفته اول شهریور ماه اعلام می شود.

وی درباره ظرفیت پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد و احتمال افزایش ظرفیت نسبت به سال گذشته گفت: ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته افزایش می یابد و 45 تا 50 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد امسال پذیرفته خواهند شد.

رئیس سازمان سنجش از تاثیر معدل در کنکور ارشد نیز خبر داد و گفت: در آزمون کارشناسی ارشد معدل داوطلبان 20 درصد تاثیرگذار است.

سرورالدین افزود: این آزمون نزدیک به 142 رشته تحصیلی را شامل می شد و در 40 شهرستان و 95 حوزه اصلی امتحانی برگزار شد.

وی گفت: تعداد شرکت کنندگان در این آزمون نسبت به سال گذشته 100 هزار نفر بیشتر بود و در سلامت و امنیت برگزار شد.

سرورالدین با تاکید بر اینکه باید سیاستهای دانشگاههای بزرگ به سمت توقف توسعه دوره‌های کارشناسی پیش رود گفت: باید کلیه سیاستها به سمت ظرفیت سازی برای دوره تحصیلات تکمیلی که دارای متقاضی زیادی است باشد .

امتحانات ‌139 کد رشته‌‌ امتحانی‌ آزمون کارشناسی ارشد صبح و بعد از ظهر روزهای‌ 28، 29 و 30 بهمن ماه 1388 با رقابت بیش از 800 هزار داوطلب شد.

ثبت‌نام دکتری دانشگاه پیام‌نور از فردا آغاز می‌شود

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام‌نور از فردا همزمان با ثبت نام دوره دکتری، برای دوره‌های کارشناسی فراگیر نیز دانشجو می پذیرد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ دکترعبدالله معتمدی در ادامه افزود: با توجه به تماس‌ها و پیگیریهای داوطلبان به دلیل اینکه مدت زمان ثبت نام دوره کارشناسی دانشگاه پیام نور محدود بود و تعدادی از داوطلبان موفق به ثبت نام در این دوره نشدند، این فرصت مجدد به آنها داده شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 100 هزار نفر در دوره کارشناسی ارشد فراگیر و حدود 180 هزار نفر در دوره کارشناسی فراگیر شرکت کرده بودند، گفت: امسال در دوره کارشناسی فراگیر حدود 120 هزارنفر شرکت کرده‌اند که با اعلام این مهلت مجدد، امیدواریم فرصت مناسب برای ثبت نام کردن داوطلبان فراهم شود.

معتمدی با بیان اینکه ثبت‌نام دوره‌های کارشناسی فراگیر دانشگاه پیام نور از 19 اسفند شروع می‌شود و تا 23 ماه جاری ادامه خواهد یافت، گفت: ثبت‌نام دوره دکتری دانشگاه پیام‌نور نیز همزمان از 19 اسفند شروع می‌شود و تا 25 فروردین 1389 ادامه می‌یابد.

وی افزود: در دوره‌های فراگیر کارشناسی دانشگاه مجموعا در 59 رشته و 6500 رشته محل پذیرش دانشجو خواهد بود و کسانیکه دراین دوره ثبت نام می کنند در اردیبهشت ماه سال آینده در آزمون ورودی شرکت خواهند کرد و پذیرفته شدگان از مهرماه سال تحصیلی آینده به عنوان دانشجوی دانشگاه پیام نور شناخته خواهند شد.

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور با اشاره به برگزاری آزمون‌های دوره دکتری دانشگاه پیام نور امسال در 28 رشته گرایش، افزود: در سال گذشته قریب به 4000 نفر در 26 رشته گرایش دانشگاه شرکت کرده بودند و انتظار می رود این تعداد در سال جاری افزایش یابد.

معتمدی گفت: در آزمون دکتری امسال در دو گرایش دانشجو پذیرش خواهد شد که در سال گذشته در این دو گرایش پذیرش دانشجو نداشته‌ایم، البته شرایط داوطلبان برای این دو گرایش تا حدی متفاوت از شرایط پذیرش سایر داوطلبان است که این نکته در دفترچه منعکس شده است.

وی افزود: ظرفیت پذیرش دوره دکتری درسال جاری نسبت به سال قبل کمتر شده است و درحال حاضر پیش بینی شده است که در رشته گرایش‌های مختلف، بین 2 تا5 دانشجو پذیرش شوند.

معتمدی در ادامه با بیان اینکه امسال مانند گذشته بخشی از ظرفیت پذیرش ویژه دستیاران علمی و مربی آموزشیاران دانشگاه پیام نور است، در رابطه با نحوه ثبت نام داوطلبان گفت: ثبت نام دوره‌های کارشناسی فراگیر از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود و داوطلبان پس از خریداری دفترچه هاو کارت ثبت نام از دفاتر پستی 11، 12، 14، 15، 16، 17، 18، 19 با شماره های محرمانه‌ای که دریافت می کنند از طریق سایت سازمان سنجش ثبت نام خواهند کرد؛ اما داوطلبان دوره‌های دکتری دفترچه های مربوطه را از مراکز دانشگاه پیام نور دریافت کرده و از طریق سایت دانشگاه ثبت نام خواهند کرد.

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: آزمون دکتری دراوایل تیرماه برگزار می‌شود، داوطلبان ابتدا در آزمون کتبی شرکت می کنند و سپس دو تا سه برابر پذیرفته‌شدگان مرحله اول در مصاحبه شرکت کرده و نمره نهایی حاصل نمره کتبی و نمره مصاحبه خواهد بود.

مهلت ثبت‌نام آزمون سراسری سال 89 دانشگاه آزاد اسلامی تمدید شد.

مهلت ثبت‌نام داوطلبان آزمون سراسری (پزشکی و غیر پزشکی) سال 89 دانشگاه آزاد اسلامی تمدید شد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی ایسنا، مهلت ثبت‌نام داوطلبان آزمون سراسری (پزشکی و غیرپزشکی) سال 89 این دانشگاه تا ساعت 24 روز شنبه 22 اسفند تمدید شد.

داوطلبان طی این مدت می‌توانند با مراجعه به دفاتر پستی در سراسر کشور و تهیه دفترچه راهنما و کارت اعتباری نسبت به ثبت نام از طریق پایگاه اینترنتی اقدام نمایند.