--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

مرد تنهای شب های کوفه

بجز از علی که گوید به پسر که قاتل من ... چو اسیر توست اکنون به اسیر کن مدارا...

یاد انسانیت و مردانگی و عظمتش گرامی

زمان ثبت نام دانشگاه ارومیه

دانشگاه ارومیه با توجه به میزبانی دو رویداد مهم علمی و فرهنگی ، و به منظور استقبال شایسته از دانشجویان جدید الورود، ثبت نام ورودی های جدید را به دهه سوم شهریورماه موکول کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ارومیه، برگزاری کنفرانس فیزیک ایران از تاریخ سیزدهم لغایت هفدهم شهریورماه و بلافاصله گردهمایی معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه موجب شد تا این دانشگاه برخلاف رویه معمول دیگر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از 21 شهریور ماه پذیرایی از دانشجویان جدید الورود را آغاز نماید.

مدیر کل امور آموزشی دانشگاه ارومیه در همین رابطه گفت: به منظور استقبال شایسته از دانشجویان جدید الورود در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، این مجموعه ی بزرگ آموزش عالی تصمیم گرفت ثبت نام از این عزیزان را به دهه سوم شهریورماه موکول نماید و این موضوع البته مغایرتی با شروع کلاس ها و حذف و اضافه دانشجویان سالهای بالاتر نخواهد داشت.

دکتر پیر محمدی افزود: روزهای 21، 22 و 23 شهریورماه پذیرای ثبت نام از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد خواهیم بود و از 26 شهریور لغایت 30 ام همین ماه، ثبت نام از دانشجویان مقطع کارشناسی را به انجام خواهیم رساند.

پیر محمدی خاطر نشان کرد که دانشجویان جدید الورود به منظور اطلاع از زمان دقیق ثبت نام به جدول تفکیکی رشته های تحصیلی در وب سایت دانشگاه ارومیه مراجعه نمایند .

وی گفت: به تمامی دانشجویان جدید الورود در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خوابگاه خود گردان تعلق می گیرد و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در ستاد استقبال ، تمهیدات مناسبی برای اسکان موقت، ایاب و ذهاب بموقع و تغذیه مناسب دانشجویان پیش بینی شده است.

اعلام نتایج دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور

فارس: نتایج دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور برروی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

نتایج آزمون دوره فراگیر دانشگاه پیام‌نور دقایقی قبل بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

در این آزمون حدود 12 هزار داوطلب مجار به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور شدند.

ثبت‌نام داوطلبان پذیرفته شده آزمون فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور از روز 27 شهریور ماه آغاز می‌شود و تا 31 شهریور ماه ادامه دارد. 

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص ارزش مدارک پیام نور

با توجه به اینکه طی روزهای اخیر مصاحبه‌ای منتسب به رئیس محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص معادل بودن مدرک تحصیلی دانشگاه پیام نور در رسانه‌ها و جراید منتشر شده است، سازمان سنجش آموزش کشور به اطلاع کلیه داوطلبان واجد شرایط انتخاب رشته دانشگاه پیام می‌رساند مدارک فارغ التحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه پیام نور برای کلیه داوطلبان فارغ التحصیل، ورودی‌های سال جاری و انتخاب رشته کنندگان آزمون سراسری سال 1390 مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و هیچگونه تفاوتی از نظر مدرک تحصیلی بین کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی و دانشگاه پیام نور مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته وجود نداشته و به کلیه انتخاب رشته کنندگان این دانشگاه در صورت قبولی و فارغ التحصیلی وفق مقررات جاری  مدرک رسمی مورد تایید وزارت علوم اعطا خواهد شد.

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

دانشگاه بین المللی...

12 دانشگاه علوم پزشکی دارای واحدهای بین المللی در مناطق آزاد تجاری و یا ویژه اقتصادی هستند که با دریافت شهریه به تربیت دانشجو از مقطع لیسانس تا دکتری می پردازند به طوری که برای پزشک شدن در این واحدها حداقل باید 80 میلیون تومان شهریه پرداخت کرد. 
به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر 12 دانشگاه علوم پزشکی دارای واحدهای بین المللی در مناطق آزاد تجاری و یا ویژه اقتصادی هستند که در هر کدام از این واحدها رشته هایی در مقاطع کارشناسی تا دکتری حرفه ای بر اساس ضوابط وزارت بهداشت ارائه می شود.

واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس در قشم، واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در قشم، واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کیش، واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کیش، واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ارس، واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در آبادان، واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در چابهار، واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بندر انزلی، واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بم، واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی ایران در منطقه ویژه اقتصادی پیام کرج، واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رامسر و واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد در منطقه احمدآباد ایجاد شده اند.

پذیرش دانشجو در این واحدها به صورت نیمه متمرکز است و پس از اعلام اسامی به میزان پنج برابر ظرفیت توسط سازمان سنجش از میان معرفی شدگان جهت انجام مصاحبه دعوت به عمل می آید. همچنین پذیرش دانشجو در رشته های کارشناسی ارشد نیز از میان پذیرفته نشدگان آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی در تابستان هر سال انجام می گیرد.

در این گزارش به بخش شهریه های این واحدها در رشته های مختلف و مقاطع مختلف در دانشگاههای علوم پزشکی می پردازیم.

واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در احمدآباد

شهریه هر سال تحصیلی در واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بدون احتساب هزینه های خوابگاه، غذا، بیمه و غیره محاسبه می شود و بر اساس هر مقطع و رشته متفاوت است. این مبالغ شامل شهریه ثابت و متغیر (واحدهای تئوری و عملی) به صورت سالانه محاسبه شده است.

دانشجویان باید بر اساس فرم تعهد مالی این دانشگاه، آمادگی کامل مالی خود را جهت پرداخت به موقع شهریه های تحصیلی در ابتدای هر سال تحصیلی اعلام کرده و یک ضمانت نامه بانکی را بـه مبلغ 50 میلیون تومان در اختیار دانشگاه مربوطه قرار دهند.

شهریه به صورت سالیانه دریافت می شود و هر سال بر اساس مصوبه هیئت امنای دانشگاه افزایش می یابد. بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد دانشجویانی که معدل نیمسال تحصیلی آنها در این شعبه بالاتر از 17 باشد مورد تشویق قرار گرفته و شامل تخفیف شهریه خواهند بود.

واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد دارای رشته ها پزشکی و دندانپزشکی با ظرفیت 40 نفر، کارشناسی ارشد بهداشت حرفه ای، بیوشیمی، بهداشت محیط، آموزش بهداشت، علوم بهداشتی در تغذیه، ایمنی شناسی با ظرفیت 23 نفر است.

واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در چابهار

در واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در چابهار نیز هزینه های دوره اعم از شهریه ثابت و متغیر، هزینه تردد و سایر هزینه های اقامتی به عهده دانشجویان است اما در عین حال دانشجویان کلیه رشته ها در صورت نیاز می توانند از وام شهریه تحصیلی از صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به مبلغ 250 میلیون ریال برخوردار شوند. 


شهریه ثابت و متغیر این واحد در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش بهداشت برای ورودی سال 88 به میزان 15 میلیون ریال برای شهریه ثابت و دو میلیون ریال برای واحدهای تخصصی تئوری و سه میلیون ریال واحدهای عملی و پنج میلیون ریال برای واحد بین الملل درنظر گرفته شده است.

دانشجویان کارشناسی پرستاری، تغذیه و مامایی سال تحصیلی 89 - 88 نیز باید شهریه ای معادل پنج میلیون و 120 هزار ریال برای شهریه ثابت، 192 هزار ریال برای واحدهای عمومی تئوری، 640 هزار ریال برای واحدهای تخصصی تئوری، 768 هزار ریال برای واحدهای عملی و یک میلیون و 152 هزار ریال برای واحد پایان نامه پرداخت کنند.

واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در کیش

به گزارش مهر، کل دوره کارشناسی ارشد به طور معمول دو سال، معادل چهار نیمسال تحصیلی بوده و شهریه تحصیلی برای این دوره بدون احتساب هزینه های جانبی نظیر خوابگاه، بیمه برای هر نیمسال متناسب با واحدهای درسی ارائه شده محاسبه و در ابتدای هر نیمسال هم زمان با ثبت نام اخذ می شود.

بر اساس اعلام این دانشگاه شهریه ثابت هر نیمسال 10 میلیون ریال، هر واحد نظری دو میلیون ریال، هر واحد عملی و کارورزی چهار میلیون ریال و کل واحدهای پایان نامه 20 میلیون ریال تعیین شده است.این دانشگاه برای جلوگیری از اختلال در روند آموزشی دوره ها پس از شروع تحصیل در صورت انصراف از تحصیل، دانشجو موظف به پرداخت شهریه ثابت کل دوره است. رشته های علوم بهداشتی در تغذیه، اپیدمیولوژی و آموزش بهداشت نیز از جمله رشته هایی هستند در مقطع کارشناسی ارشد این واحد ارائه می شود.

واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ارس

در این واحد بین المللی رشته های کارشناسی ارشد از جمله پرستاری، فیزیک پزشکی، بیوشیمی، فیزیولوژی، تغذیه، ژنتیک، انگل شناسی، مامایی، ایمنی شناسی، بیوتکنولوژی پزشکی و میکروب شناسی و سه رشته دکتری حرفه ای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و همچنین رشته های دکتری تخصصی علوم تغذیه، فارماکولوژی و پرستاری که از سال آینده راه اندازی می شود، وجود دارد.

تنها شهریه دوره های دکتری تخصصی در سایت دانشگاه اعلام شده است و بر اساس اعلام این دانشگاه، شهریه تحصیلی سالانه رشته تغذیه 110 میلیون ریال، رشته فارماکولوژی 100 میلیون ریال و رشته پرستاری 90 میلیون ریال تعیین شده است و تاکید شده که واحد بین المللی هیچگونه تعهدی در رابطه با تهیه خوابگاه و سایر امکانات رفاهی ندارد.

واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کیش

به گزارش مهر، واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اعلام میزان شهریه خود هزینه های خوابگاه، غذا و بیمه را محاسبه نکرده و شهریه سالیانه برای دانشجویان بر همین اساس اعلام شده است. دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین یادآور شده است که با توجه به افزایش قابل توجه هزینه ها به این مبالغ در سال تحصیلی آینده (‌بهمن ماه 88 لغایت بهمن ماه 89 ) به میزان حدود پنج درصد افزوده می شود.

واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بم. بر اساس اعلام این دانشگاه شهریه های تحصیلی دانشجویان ورودی سال 88 به صورت سالیانه اعلام شده است.شهریه دکتری تخصصی رشته پرستاری 50 میلیون ریال و کارشناسی ارشد رشته های پرستاری و اپیدمیولوژی 25 میلیون ریال اعلام شده است.

واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در قشم میزان شهریه شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال تحصیلی 88 - 87 شامل دو بخش ثابت و متغیر است و هنوز شهریه سال تحصیلی جدید برای این دسته از دانشجویان اعلام نشده است.

شهریه دوره مقطع علوم پایه رشته پزشکی شامل دو بخش ثابت و متغیر است که مبلغ شهریه ثابت به ازای هر نیمسال تحصیلی مبلغ 9 میلیون ریال و شهریه متغیر به ازای هر واحد نظری دو میلیون ریال و به ازای هر واحد عملی یا کارآموزی سه میلیون و 500 هزار ریال است و سایر هزینه‌های دوره اعم از شهریه دروس پیشنیاز، هزینه تردد و سایر هزینه‌های اقامتی و رفاهی به عهده دانشجویان است.

واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بندرانزلیبه گزارش مهر، واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بندر انزلی نیز در مهر ماه سال تحصیلی 89 - 88 دانشجو می پذیرد. این واحد بین المللی نیز همچون سایر واحدهای دانشگاه های علوم پزشکی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشجو می پذیرد.

واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران در منطقه ویژه اقتصادی پیام در کرجواحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته های پزشکی، کارشناسی‌ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، کارشناسی‌ارشد اقتصاد بهداشت، کارشناسی‌ارشد پرستاری و کارشناسی‌ارشد آموزش بهداشت دانشجو می پذیرد. بر اساس اعلام این دانشگاه شهریه های این دانشجویان در سال تحصیلی جدید به طور سالیانه و به ریال محاسبه شده است.

مقطع 
 رشته تحصیلی 
 واحد علمی 
 واحد تئوری 
 شهریه ثابت 
 

 مدیریت خدمات بهداشتی درمانی 
 3 میلیون و 500 هزار ریال 
 2 میلیون و 500هزار ریال 
 12 میلیون ریال 
 
کارشناسی‌ارشد
 اقتصاد بهداشت 
 3 میلیون و 500 هزار ریال 
 2 میلیون و 500هزار ریال 
 12 میلیون ریال 
 
کارشناسی‌ارشد
  پرستاری 
 3 میلیون و 500 هزار ریال 
 2 میلیون و 500هزار ریال 
 12 میلیون ریال 
 
کارشناسی‌ارشد
 آموزش بهداشت 
 3 میلیون و 500 هزار ریال 
 2 میلیون و 500هزار ریال 
 12 میلیون ریال

پاسخ به دوستان

دوست عزیزی این ای میل رو ارسال کردن: 


سلام ببخشید میشه راجع به انتخاب رشته کنکور 90 مطالبی بزارین که ما کنکوریا راهنمایی بشیم


دوست عزیز ما پیگیر ای میلشان هستن اما احتمالا متوجه نشدن که بنده پاسخ رو به ای میلشان ارسال نمودم... لطفا بعد از سوال  هر روز ای میل خود را چک کنید

اطلاعیه مبهم وزارت علوم در خصوص رشته های تحصیلی حذف شده

در پی انتشار اخباری مبنی بر حذف 13 رشته علوم انسانی و طرح نظرات مختلف در این زمینه، وزارت علوم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به درخواست جدی داوطلبان مبنی بر تحصیل در دانشگاه علامه طباطبایی، معاونت آموزشی، سازمان سنجش و دانشگاه علامه طباطبایی در حال بررسی شرایط هستند که بتوانند راهکار مناسبی برای ایجاد ظرفیت جدید فراهم کنند.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: «با توجه به ضرورت ساماندهی آموزش عالی براساس نیاز کشور، معاونت آموزشی وزارت علوم طی دو سال گذشته با اجرای طرح آمایش آموزش عالی ضمن شناسایی وضعیت موجود تعداد دانشجویان در رشته‌های مختلف درصدد احصای نیازهای جامعه با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی بوده و نتایج اولیه بررسی طرح مذکور جهت‌گیری‌هایی را در پیش روی قرار داده است.

با توجه به افزایش متقاضیان دوره‌های کارشناسی ارشد به حدود یک میلیون نفر و نیز متقاضیان دوره‌های دکتری تخصصی به بیش از 130 هزار نفر، وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، دانشگاه‌های مادر به ویژه در تهران را به سمت افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی جهت داده و همچنین به افزایش ظرفیت دوره‌های کارشناسی در دانشگاه‌های کوچکتر به ویژه در شهرستان‌ها پرداخته است.

دانشگاه‌ها با توجه به سیاست‌های کلی، زیرساخت‌های عمرانی، امکانات و توانایی‌های آموزشی در خصوص میزان پذیرش در دوره‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی با تصویب شورای دانشکده و دانشگاه نسبت به ثبت ظرفیت از طریق درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام می‌کنند.

براساس اعلام رییس محترم دانشگاه علامه طباطبایی با توجه به ایجاد 10 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد و هشت رشته جدید در مقطع دکتری و با احتساب افزایش ظرفیت در رشته‌های قبلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی در مجموع ظرفیت پذیرش دوره‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه را از دو هزار و 500 نفر به سه هزار و 500 نفر و ظرفیت پذیرش دوره‌های دکتری نیز از 250 نفر به حدود 500 نفر افزایش داده به این معنا دانشگاه علامه طباطبایی مجموعا ظرفیت پذیرش دانشجو را 15 درصد افزایش داده است.

در رابطه با درخواست جدی داوطلبان عزیز در تحصیل در دانشگاه علامه طباطبایی که یکی از دانشگاه‌های برتر کشور در علوم انسانی می‌باشد. معاونت آموزشی، سازمان سنجش و دانشگاه علامه طباطبایی در حال بررسی شرایط هستند که بتوانند راهکار مناسبی برای ایجاد ظرفیت جدید فراهم کنند.»

توجه

با سلام و آرزوی سلامتی و موفقیت بنا به تقاضا های فراوان شما


 کنکوری های عزیز جهت راهنمایی 


خواهش می کنم دانش اموزان محترم ارومیه با هماهنگی قبلی جهت


 مشاوره ی حضوری در دفتر بنده 


 و شهروندان سایر نقاط  مختصرا مشکل خود را در قسمت نظرات درج فرمایند


 تا پاسخ به ای میل شان ارسال شود  یا  نهایتا برای مشاوره ی تلفنی 


با هماهنگی وقت قبلی اقدام فرمایند .


هزینه ی مشاوره حضوری هر جلسه ی یک ساعته 25000 تومان و تلفنی برای 


هر نیم ساعت 10000 تومان می باشد.