--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

نحوه ثبت نام در آزمون دکتری 91

مهر: دفترچه راهنمای ثبت نام دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی سال 91 از سوی سازمان سنجش منتشر شد و داوطلبان از 25 دی ماه تا 2 بهمن ماه 90 فرصت دارند در این دوره از آزمون ثبت نام کنند.

آزمون دکتری نیمه متمرکز 91 در دو نوبت صبح و بعدازظهر روز 25 فروردین ماه در 284 رشته برگزار می شود.

داوطلبان می توانند هزینه ثبت نام را به صورت اینترنتی و به کمک کارت های بانکی عضو شبکه شتاب به صورت اینترنتی پرداخت کنند. هزینه ثبت نام در این دوره از آزمون 232 هزار و 500 ریال (معادل 23 هزار و 250 تومان) است. وجه ثبت نام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی صرفاً به صورت اینترنتی قابل پرداخت است.

در این دوره از آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 91 تعداد مواد امتحانی به 1550 مواد آزمونی رسیده و مواد آزمونی از سه بخش عمده آزمون زبان انگلیسی، استعداد تحصیلی و دروس تخصصی شامل دروس دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تشکیل شده است.

ضرایب دروس در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 91 شامل ضریب زبان دو، ضریب استعداد تحصیلی یک، ضریب دروس مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد چهار است. ضرایب دروس رشته های علوم پزشکی در مقابل هر درس درج شده است.

ثبت نام و خرید کارت اعتباری ثبت نام صرفاً به صورت اینترنتی بوده و پس از پایان مهلت ثبت نام، استقرار اطلاعات ثبت نامی و مهلت ویرایش اطلاعات در دوره زمانی 10 تا 12 بهمن ماه 90 انجام می گیرد.

گروه علوم انسانی دارای 47 کدرشته امتحانی، گروه علوم پایه دارای 48 کد رشته امتحانی، گروه علوم فنی مهندسی دارای 72 کد رشته امتحانی، گروه کشاورزی و منابع طبیعی دارای 51 کد رشته امتحانی، گروه هنر دارای 6 کد رشته امتحانی، گروه علوم پزشکی دارای 19 کد رشته امتحانی، گروه دامپزشکی دارای 25 کد رشته امتحانی، گروه زبان دارای 11 کد رشته امتحانی، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی نیز دارای 5 کد رشته امتحانی است.

دریافت کارت شرکت در آزمون دکتری از 21 فروردین ماه 91 آغاز می شود و تا 24 فروردین ماه 91 ادامه دارد. همچنین پس از برگزاری آزمون در 25 فروردین ماه 91، نتایج اولیه در سوم خرداد ماه 91 اعلام می شود و داوطلبان در محدوده زمانی سوم تا هفتم خردادماه 91 باید انتخاب رشته خود را انجام دهند. داوطلب پس از مشاهده کارنامه می تواند سه کد رشته انتخاب کند.

داوطلبان حائز شرایط در اواخر خردادماه 91 به دانشگاهها برای انجام مصاحبه معرفی می شوند و در نهایت تا 20 شهریورماه 91 نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

آغاز ثبت‌نام در کنکور ارشد دانشگاه آزاد از 17دی

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد 91 دانشگاه آزاد اسلامی می توانند از روز شنبه 17 دی ماه در این کنکور ثبت نام کنند.

دکتر عبدالله سجادی جاغرق در گفتگو با مهر، افزود: ثبت نام در این آزمون برای متقاضیان از طریق سایت اینترنتی مرکز آزمون امکان پذیر می شود.

وی گفت: نوع پذیرش در این کنکور در مقایسه با سالهای گذشته تغییری نکرده است.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اظهار داشت: کنکور کارشناسی ارشد 91 دانشگاه آزاد اردیبهشت ماه 91 برگزار می شود.

مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی لیست مواد درسی و ضرایب آن را در سامانه اطلاع رسانی خود به نشانی www.azmoon.org قرار داده است.

آغاز ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی از 20 دی

معاون سنجش و خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ثبت نام جهت پذیرش در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته پودمانی از 20 دی آغاز می شود.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، علی صدر با اعلام این خبر افزود: ثبت نام جهت پذیرش در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته پودمانی از 20 دی آغاز و تا 27 دی ادامه خواهد داشت.

صدر در ادامه اظهار داشت: نتایج دوره های کاردانی پودمانی علمی کاربردی ، نیمه دوم بهمن اعلام می شود و شروع کلاس ها از اواخر بهمن خواهد بود.

وی افزود: پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ناپیوسته پودمانی از طریق آزمون صورت می گیرد، این آزمون 29 اردیبهشت 91 برگزار خواهد شد و پذیرفته شدگان نیز از مهر آینده شروع به تحصیل می کنند.

صدر در ادامه اظهار داشت: در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی ، ظرفیت پذیرش در مجموع 215 هزار نفر است که از این تعداد 146 هزار نفردر مقطع کاردانی پودمانی و 69 هزار نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته پودمانی پذیرفته می شوند.