--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

زمان ثبت نام کنکور سراسری 90دانشگاه آزاد

مهر- رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز ثبت نام در کنکور سراسری این دانشگاه از پنجشنبه 5 اسفندماه خبر داد.

عبدالله سجادی جاغرق با بیان اینکه ثبت نام آزمون سراسری دانشگاه آزاد از روز پنجشنبه آغاز می‌شود، اظهارداشت: مهلت ثبت نام به مدت دو هفته تا 19 اسفند ماه ادامه دارد، بنابراین داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org ‌نسبت به انجام ثبت نام اقدام کنند.

وی با اشاره به خرید کارت اعتباری ثبت نام به روشهای الکترونیکی و مراجعه به دفاتر پستی، گفت: هزینه ثبت نام در آزمون غیر پزشکی 11 هزار تومان، پزشکی 11 هزار تومان و هزینه ثبت نام در آزمون‌های غیر پزشکی و پاره وقت 16 هزار تومان است.

زمان انتشار کلید سوالات کنکور ارشد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال 90 گفت: کلید سئوالات آزمون کارشناسی ارشد 7 اسفندماه منتشر می شود و پیش بینی می کنیم نتایج نهایی نیز در نیمه اول شهریورماه 90 اعلام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین سرورالدین با اعلام این خبر افزود: در آزمون کارشناسی ارشد امسال 951 هزار و 813 کارت آزمون صادر شده است که با توجه به اینکه برخی داوطلبان در دو رشته شرکت کرده اند 871 هزار و 800 نفر داوطلب حضور داشته اند.

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام کلید سئوالات آزمون کارشناسی ارشد نیز خاطرنشان کرد: کلید سئوالات 7 اسفند ماه اعلام می شود.

وی افزود: کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 90 جهت انتخاب رشته واجدین شرایط در نیمه دوم اردیبهشت ماه سال 90 منتشر می شود و پس از آن نیز نتایج نهایی در شهریورماه 90 اعلام می شود.

سرورالدین یادآور شد: آزمون در 142 رشته و در 3 روز برگزار شده است و ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد سال 90 نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته و پیش بینی می کنیم 60 هزار نفر در این آزمون پذیرفته شوند.

نحوه مهمان شدن دانشجویان در دانشگاه های دیگر

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم تنها مهلت ثبت درخواست‌های دانشجویان متقاضی مهمانی در نیمسال اول سال تحصیلی آتی را اعلام کرد و گفت: تکلیف دانشجویان متقاضی مهمانی از این جهت که با درخواستشان موافقت شده یا خیر در نیمه تابستان 90 مشخص می‌شود.

مجتبی بذرافشان در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: دانشجویانی که در ترم جاری تصمیم ارائه درخواست برای میهمانی در دانشگاه دیگر را دارند باید در اردیبهشت ماه درخواست‌های الکترونیکی‌شان را اعلام کنند. اردیبهشت ماه تنها زمانی در نیمسال دوم تحصیلی است که دانشجویان می‌توانند درخواست خود برای مهمانی در دانشگاه دیگر را ارائه دهند.

وی اضافه کرد: دانشجویان در سال‌های گذشته درخواست‌های خود برای مهمانی را در تابستان ارائه می‌کردند اما آئین نامه جدید مقرر کرده که برای مهمانی در نیمسال اول تحصیلی باید درخواست‌ها در اردیبهشت ماه ارائه شود و دانشگاه تا خرداد ماه این درخواست‌ها را بررسی کند.

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم ادامه داد: به این ترتیب در نیمه تابستان 90 تکلیف دانشجویان متقاضی مهمانی در نیمسال اول 91 - 90 مشخص می‌شود، از این جهت که آیا با درخواستشان برای مهمانی در دانشگاه دیگر موافقت شده یا خیر.

بذرافشان درباره نشانی پایگاه الکترونیکی مربوط به ثبت درخواست‌های میهمانی به مهر گفت: نشانی سامانه الکترونیکی که دانشجویان متقاضی مهمانی از طریق آن می‌توانند درخواست‌هایشان را ثبت کنند قبل از اردیبهشت ماه 90 اعلام می‌شود.

وی افزود: هدف از الکترونیکی شدن ثبت درخواست‌های دانشجویان برای میهمانی این است که دانشجویان و خانواده‌هایشان بی‌خود از این دانشگاه به آن دانشگاه نروند. از اردیبهشت ماه درخواست دانشجویان برای مهمانی از دانشگاه مبدأ به صورت الکترونیکی به دانشگاه مقصد ارسال می‌شود و دیگر لازم نیست دانشجو یا خانواده‌اش فاصله بین شهرها را بی‌خود طی کنند.

اخبار سازمان سنجش از نحوه پذیرش دانشجو و اعلام نتایج

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از پذیرش حدود 60 هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد90 خبر داد و افزود: نتایج نهایی آزمون نیمه اول شهریور ماه اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد حسین سرور الدین در حاشیه بازدید از آزمون کارشناسی ارشد 90 در حوزه دانشکده فنی دانشگاه تهران با بیان اینکه برای 951 هزار و 813 داوطلب کارت آزمون صادر شده است، اظهارکرد: تعداد داوطلبان واقعی آزمون 871 هزار و 800 نفر است که با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان رشته شناور را انتخاب کرده‌اند 951 هزار و 813 کارت صادر شده است.

وی با اشاره به ادامه برگزاری آزمون تا روز جمعه در 142 کد رشته امتحانی، گفت: آزمون صبح امروز در 11 کد رشته با رقابت 191 هزار داوطلب و آزمون بعد از ظهر در 11 کد رشته با رقابت 176 هزار داوطلب برگزار شد.

سرورالدین با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد صبح فردا در 67 کد رشته امتحانی با رقابت 183 هزار داوطلب و آزمون بعد از ظهر روز پنج شنبه در 8 کد رشته امتحانی با رقابت 179 هزار داوطلب برگزار می‌شود، اظهارکرد: ‌آزمون صبح روز جمعه 29 بهمن ماه هم با رقابت 168 هزار و 500 داوطلب و آزمون بعد از ظهر جمعه با رقابت 144 هزار داوطلب برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به 115 حوزه اصلی آزمون کارشناسی ارشد 90 گفت: 33 حوزه امتحانی بوده است.

موارد جزئی امنیتی در نوبت صبح گزارش شده است

دو تن از داوطلبان در آزمون صبح تلفن همراه برده‌اند

رییس سازمان سنجش با تاکید بر امنیت آزمون کارشناسی ارشد، خاطرنشان کرد: فقط موارد جزئی در آزمون امروز صبح گزارش شده است که البته تاثیری در روند آزمون نداشته است.

وی افزود: در آزمون امروز صبح گزارش یکی دو مورد بردن تلفن همراه توسط داوطلبان در حوزه آزمون بوده است که از آنان گرفته شده و تاثیری در امنیت آزمون نداشته است.

پذیرش 60 هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد 90

اعلام نتایج اولیه آزمون در دهه اول خرداد ماه

سرورالدین با اشاره به پذیرش 60 هزار داوطلب در آزمون امسال خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته 15 هزار نفر رشد داشته است.

رییس سازمان سنجش از اعلام نتایج اولیه آزمون در دهه اول خرداد ماه و انتشار کلید سوالات آزمون از 7 تا 27 اسفند ماه خبر داد و افزود: نتایج نهایی آزمون در نیمه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد.

وی در خصوص نحوه انتخاب رشته گفت: داوطلبان می‌توانند در صورت مجاز شدن یک رشته را در محل‌های مختلف انتخاب کنند.

سرورالدین با اشاره به آغاز مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری از فردا گفت: پیش بینی می‌شود در این مهلت مجدد 250 هزار داوطلب ثبت نام کنند.

معرفی مدعیان لورفتن کنکور به وزارت اطلاعات

وزیر بهداشت با اشاره به مسائل حفاظتی و امنیتی آزمون دستیاری سال 89 گفت: عده ای مدعی فروش سئوالات کنکور دستیاری شده اند که این فریبکاران مدعی خرید و فروش سوالات آزمون دستیاری امسال به وزارت اطلاعات معرفی شدند.

به گزارش مهر، دکتر مرضیه وحید دستجردی امروز شنبه در حاشیه آغاز رسمی پزشک خانواده در 17 شهر استانهای خوزستان، چهار محال و بختیاری و سیستان و بلوچستان افزود: قبل از طراحی سئوال آزمون مطلع شدیم برخی‌ها اعلام کرده‌اند که خرید و فروش سئوالات صورت گرفته که در این زمینه هماهنگی‌های لازم با قوه قضاییه و وزارت اطلاعات صورت گرفت و از آنها خواستیم با این فریب‌دهندگان افکار عمومی برخورد جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: اقدام این افراد در طرح چنین مباحثی قبل از طراحی سئوالات نشان می‌داد که این افراد گروهی فریبکار بیش نیستند و در این زمینه حراست و حفاظت وزارت بهداشت به چند نام رسید که موارد مربوطه را در اختیار وزارت اطلاعات قرار دادیم.

دستجردی افزود: برای آزمون دستیاری امسال از روشهای جدیدی استفاده و ساختار جدید مرکز سنجش وزارت بهداشت طراحی شد. برای این کار از سایر نیروهای کشور مانند نیروی انتظامی هم کمک گرفته و در مجموع طراحی سئوالات با حفاظت کامل انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: به شرکت کنندگان در آزمون دستیاری سال جاری اطمینان می‌دهیم که هیچ نگرانی در زمینه حفاظت و حراست آزمون نداشته باشند و مطمئن باشند که دست اندرکاران وزارت بهداشت برای افزایش ضریب‌های امنیتی اقدامات لازم را انجام داده‌اند، بنابراین شرکت کنندگان در آزمون هرچه وقت دارند بگذارند تا بتوانند دانسته‌های خود را افزایش دهند.

وزیر بهداشت با اشاره به طراحی بانک سئوال و دعوت از اساتید سطح بالا و روسای هیئت های علمی برای طراحی سئوال گفت: این افراد کاملا معتمد وزارت بهداشت هستند و تلاش شده تا بهترین آزمون و با کیفیت ترین آزمون برگزار شود.

وی درباره چگونگی برخورد با متخلفان آزمون دستیاری سال گذشته گفت: امیدواریم نظر وزارت بهداشت در مورد تشدید برخوردها با این متخلفان لحاظ شود.

مهلتی مجدد برای ثبت‌نام در کنکور

ایسنا: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز مهلت مجدد ثبت‌نام در کنکور90 از روز دوشنبه 25 بهمن ماه خبر داد.

دکتر حسین توکلی با بیان اینکه در حال حاضر در آزمون سراسری 90 حدود 948هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند، اظهارکرد: همچنین ویرایش اطلاعات همزمان با مهلت مجدد ثبت‌نام از 25 بهمن ماه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به آن دسته از داوطلبانی که در مهلت مقرر ثبت‌نام که از 16آذر ماه آغاز شده بود، نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نکرده‌اند، اظهارکرد: این دسته از داوطلبان می‌توانند تا دوم اسفند ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

توکلی افزود: همچنین داوطلبان می‌توانند به منظور اطمینان از اطلاعات ثبت‌نامی خود به سیستم ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی تا دوم اسفند ماه به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و پس از مشاهده اطلاعات ثبت‌نامی در صورت لزوم نسبت به ویرایش اطلاعات بر اساس دستورالعمل مندرج در سایت اقدام کنند.

وی با اشاره به داوطلبانی که موفق به اعلام علاقمندی به دانشگاه پیام نور و مؤسسات غیرانتفاعی نشده‌اند و همچنین علاقه‌مندی به شرکت در گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی را اعلام نکرده‌اند، گفت: این افراد می‌توانند در مهلت‌های اعلام شده به سایت سازمان مراجعه و با توجه به دستورالعمل مربوطه حسب مورد اقدام به ثبت‌نام یا اعلام علاقه‌مندی به دانشگاه پیام نور و مؤسسات غیرانتفاعی و همچنین گروه آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی کنند.

قیمت زندگی

ما آمده ایم زندگی کنیم تا قیمت پیدا کنیم، نه به هر قیمتی زندگی کنیم.

ثبت نام دوره های پودمانی علمی کاربردی از امروز

ثبت نام دوره های کاردانی پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی از امروز چهارشنبه 20 بهمن آغاز شده است و تا روز سه شنبه 26 بهمن ماه ادامه دارد.

به گزارش مهر، ثبت نام این دوره به دو روش اینترنتی و یا مراجعه به باجه های پستی انجام می شود. 

پذیرش دوره های کاردانی علمی کاربردی پودمانی در 160 رشته، 1980 کد رشته محل، 499 مرکز آموزش علمی کاربردی در 31 استان کشور و با ظرفیت پذیرش 118 هزار نفر صورت می پذیرد.

پذیرش در دوره های کاردانی علمی کاربردی پودمانی بر اساس معدل کل دیپلم و با توجه به اولویت های بومی و غیر بومی،‌ سهمیه شاغل، آزاد و ایثارگر انجام می شود.

تغییر سرفصل 38 رشته علوم انسانی

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: چهار هزار درس در علوم انسانی باید بررسی و بازنگری شود که این کار به تدریج صورت می پذیرد. 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، حمیدرضا آیت اللهی در نشستی خبری با موضوع بازنگری در سر فصل های رشته های دانشگاهی علوم انسانی با اشاره به افزایش این رشته ها افزود: هم اکنون 38 رشته در علوم انسانی در مقطع کارشناسی برای بازنگری و تغییر سرفصل در اولویت قرار گرفته اند که پیش بینی می شود تا شش ماه آینده این کار در بیشتر رشته ها به سرانجام برسد.

وی گفت: هم اکنون این 38 رشته در گروه های روانشناسی ، زبان ،فلسفه ، روانشناسی و علوم تربیتی و مشاوره ، مدیریت ، علوم اجتماعی ،ارتباطات و روزنامه نگاری ، اقتصاد ، حقوق و علوم سیاسی مورد بازنگری قرار گرفته است.