--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

احتمال تغییر کتاب زبان انگلیسی و عربی در سال تحصیلی آینده

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از احتمال تغییر کتاب زبان انگلیسی و عربی در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: محتوای درسی و برنامه آموزشی این دروس تغییر می کند.

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در گفتگو با مهر با اعلام این خبر افزود: هم اکنون در حال تدوین راهنمای برنامه درسی هستیم که طبق آن کتابهای زبان انگلیسی و عربی نیز تغییر پیدا می کنند.

پیش از این نیز محمدیان عنوان کرده بود که در برنامه درسی ملی، تغییر جدی در کتابهای زبان انگلیسی و عربی و نحوه تدریس آنها دیده شده است که در صورت اجرای برنامه آن را دنبال می کنیم. همچنین مطرح شده بود که ساعات درسی این دو دروس نیز تغییر پیدا کند.

به گفته محمدیان، یکی از مشکلات موجود در تدریس زبان انگلیسی و عربی، پراکندگی آموزش این دو درس طی سال تحصیلی است که موجب کاهش یادگیری دانش آموزان می شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: اما تغییر ساعات آموزشی دو درس زبان انگلیسی و عربی قابل پیش بینی نیست و هم اکنون در حد تغییر کتب برنامه ریزی کرده ایم.

وی درباره کتابهای درسی پایه اول ابتدایی و مشکلاتی که برخی از معلمان همچون پیچیدگی مطالب و غیراستاندارد بودن سطح دروس عنوان می کنند، گفت: کتابهای پایه اول ابتدایی در گذشته به شکل آزمایشی تدریس و موارد مورد نیاز آن اصلاح شده است ولی در عین حال در پایان سال تحصیلی نظرات معلمان را جمع آوری و در صورت نیاز تغییرات جزئی را اعمال می کنیم.

محمدیان همچنین اعلام کرد: سال تحصیلی آینده همه کتابهای پایه دوم ابتدایی تغییر پیدا می کنند. 

جزئیات شش ساله شدن ابتدایی

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان این‌که ساختار نظام آموزشی کشور از سال آینده تغییر و نظام «3-3-6» استقرار می‌یابد، از اضافه شدن سال ششم ابتدایی به مقطع ابتدایی خبر داد.

محمدمهدی نوید ادهم به ایسنا گفت: نظام 3-3-6 پس از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان یکی از احکام سند ملی آموزش و پرورش به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و باید مقدمات استقرار برای اجرای آن در آموزش و پرورش فراهم شود.

وی افزود: بر این اساس کارگاهی در آموزش و پرورش تشکیل شده و نحوه و چگونگی اجرای ساختار را بررسی و تدوین می‌کند لذا از سال آینده این ساختار همزمان با سال اول ابتدایی در مقطع ششم ابتدایی نیز مستقر می‌شود و دانش‌آموزان با کتاب‌های کاملا جدید، کلاس اول و ششم ابتدایی را آغاز خواهند کرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: پس از استقرار نظام و ساختار جدید آموزشی، دوره پیش دانشگاهی همچنان باقی خواهد بود و زمانی که استقرار نظام جدید به دوره دوم دبیرستان رسید، پیش دانشگاهی از نظام آموزشی کشور حذف و دانش‌آموزان پس از اتمام سال سوم دبیرستان، مستقیما وارد کنکور و دانشگاه خواهند شد.

نوید گفت: حذف کنکور نیز براساس قوانین مربوط به آن در حال پیگیری و انجام است و مراحل خود را طی می‌کند.

وی با اشاره به سند درس ملی نیز خاطرنشان کرد: تغییر ساختار کتاب‌های درسی نیز در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی در حال بررسی و انجام است و امیدواریم تا پایان امسال این سند مهم نیز به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد تا نظام تحولی تعلیم و تربیت به اهداف خود نزدیک‌تر شود.

افت تحصیلی ۲۵ درصدی اول دبیرستانی‌ها

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از افت تحصیلی و مردودی 25 درصدی دانش آموزان در پایه اول متوسطه خبر داد و گفت: این مسئله زمینه را برای ترک تحصیل دانش آموزان در پایه‌های تحصیلی بالاتر فراهم می‌کند.

علی عباسپور تهرانی فرد در گفتگو با مهر افزود: افت تحصیلی دانش آموزان پایه اول متوسطه یکی از مشکلات اساسی در حوزه آموزش و پرورش است که می تواند آسیبهای جدی را به پیکره این نظام وارد کند. به همین دلیل این وزارتخانه باید هرچه سریعتر جلوی آن را بگیرد.

این نخستین بار است که یک مقام مسئول در مجلس آمار افت تحصیلی دانش آموزان را اعلام می کند. پیش از این مسئولان آموزش و پرورش گفته بودند که بیشترین افت تحصیلی در پایه اول متوسطه وجود دارد ولی هیچگاه آمار دقیقی در این باره مطرح نشده بود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه افت تحصیلی در پایه اول متوسطه دلایل متفاوتی دارد، گفت: برنامه های آموزشی نامناسب، کتب درسی غیراستاندارد، بحران بلوغ نوجوانان موجب ایجاد این معضل می شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سویی در حال حاضر کلاسهای درس با تراکم بیش از حد دانش آموزان روبرو است و موجب می شود که معلمان و مشاوران نتوانند به دانش آموزان توجه کنند و همین غفلت زمینه را برای ترک تحصیل و آسیبهای متعدد بعد از آن فراهم می آورد.

عباسپور با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس و پاسخگویی به پرسش برخی از نمایندگان در مورد مشکلات منطقه ای آموزش و پرورش گفت: قرار شد دکتر حاجی بابایی این مشکلات را هرچه سریعتر حل کند. ضمن اینکه وی باید برای پاسخگویی به برخی دیگر از پرسش ها طی هفته آینده و هفته های بعد در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حاضر شود.

مردم تهران در مجلس درباره نامشخص بودن نحوه اجرای نظام 6-3-3 در مدارس و اینکه هنوز مسئولان آموزش و پرورش مشخص نکرده اند که دقیقا چه پایه های تحصیلی مشمول این طرح می شوند گفت: هنوز اصل نظام 6-3-3 در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب نشده است و مسئولان آموزش و پرورش نمی توانند آن را اجرا کنند.

ناجا: اعتیاد 80 درصد دانشجویان کذب است

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با رد برخی آمارها مبنی بر مصرف موادمخدر از سوی 80 درصد از دانشجویان کشور گفت: این آمارها کذب است.

به گزارش ایسنا، سردار علی مویدی ظهر سه‌شنبه در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی نیروی انتظامی (197) با ارائه آمار شش‌ماهه از عملکرد پلیس مبارزه با موادمخدر گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 250 تن انواع موادمخدر کشف و ضبط شد که این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش پیدا کرده است.

انهدام 45 کارگاه تولید و توزیع شیشه در کشور

وی با بیان اینکه میزان کشف موادمخدر از نوع شیشه نسبت به مدت مشابه سال قبل 140 درصد افزایش یافته است، گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 45 کارگاه تولید و توزیع مخدر شیشه در کشور شناسایی و منهدم شده است که این تعداد کارگاه، تامین کننده شبکه‌ها و باندهای متلاشی شده بوده‌اند.

مویدی افزود: از آغاز سال جاری تاکنون یکهزار و 90 باند و شبکه ترانزیتی موادمخدر در کشور متلاشی شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی با بیان اینکه ناجا با انجام اقدامات فیزیکی، انسداد مرزها و تجهیزات الکترونیکی توان خود را در مرزهای شرقی متمرکز کرده است، گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 85 درصد از کشفیات موادمخدر در مرزها و حاشیه مرزها کشف شده است و مابقی موادمخدر کشف شده در استان‌های مرکزی رخ داده است.

به گفته وی بیشتر کشفیات در مرزهای شرقی انجام می‌گیرد به گونه‌ای که هر چقدر به مرزهای غربی نزدیک‌تر می‌شویم شیب کشف موادمخدر کمتر می‌شود.

مویدی با اشاره به بحث مبارزه با موادمخدر صنعتی و روانگردان گفت: پیش از تصویب و ابلاغ قانون مبارزه با موادمخدر روانگردان، پلیس در مبارزه با تولید و توزیع کنندگان این مواد با خلاء قانونی مواجه بود اما با تصویب و ابلاغ و اجرایی شدن این قانون، پلیس مبارزه با موادمخدر یکی از اولویت‌های خود را مبارزه با تولید‌کنندگان وتوزیع‌کنندگان این مواد روانگردان قرار داده و به جد و با قاطعیت با آنان برخورد خواهد کرد.

وی در ادامه این نشست با رد برخی آمارهای منتشر شده مبنی بر معتاد بودن 80 درصد از جامعه دانشجویان کشور گفت: فرمانده نیروی انتظامی نیز پیش از این آمارهای ارائه شده از سوی برخی سایت‌ها مبنی بر مصرف موادمخدر از سوی 80 درصد دانشجویان کشور را رد کرده و باید گفت گزارش این سایت‌ها توهینی به جامعه دانشجویان است و این آمارها کذب است.

مویدی افزود: با آن که در میان دانشجویان افرادی هستند که دچار اشکالات رفتاری، فکری و روحی هستند اما با مقایسه نسبت این جمعیت این افراد با دانشجویان باید گفت که جامعه دانشجویان یکی از سالم‌ترین قشرهای جامعه است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی با بیان اینکه ارائه این آمار در آغاز سال تحصیلی می‌تواند شوکی را به جامعه تحصیلی کشور وارد کند، گفت: این آمارها به صورت هدایت شده و به منظور مخدوش کردن چهره جامعه دانشجویان و محصلان ارائه شده است و پلیس به نمایندگی از مردم پیگیر نحوه ارائه این آمار است و افرادی که این آمارها را ارائه می‌دهند، باید پاسخگو باشند. 

تأسیس دانشگاه دخترانه در هر استان

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم گفت: تاسیس دانشگاه مخصوص دختران در هر استان که گامی مهم در راستای اسلامی کردن دانشگاه هاست با جدیت در وزارت علوم پیگیری می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر امور فرهنگی وزارت علوم دکتر جلیل دارا با بیان این مطلب افزود: اسلامی شدن دانشگاه‌ها از دغدغه‌های عمده مسئولین نظام بعد از انقلاب اسلامی بوده است که در این دوره معتقدیم این امر مصداقی تر و عینی تر در حال انجام است.

وی تأکید کرد: تأسیس دانشگاه دخترانه در هر استان یکی از مصادیق اسلامی شدن دانشگاه‌هاست که وزارت علوم به صورت جدی درحال پیگیری این بحث خواهد بود و امیدواریم که در آینده بتوانیم نتیجه آن را شاهد باشیم.

مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم خاطر نشان کرد: ایجاد دانشگاه دخترانه در هر استان به معنای احترام به جامعه بانوان دانشگاهی کشور و ایجاد فضایی مطابق خواسته‌های آنها خواد بود.

دکتر دارا افزود: تأسیس این دانشگاه‌ها از این باب که دانشجویان دختر می توانند در کنار خانواده‌ خود بوده و در فضای فرهنگی متعلق به فرهنگ بومی خود زندگی کنند می تواند بسیاری از دغدغه‌های آنان را مرتفع کرده و از مشکلات احتمالی آنها بکاهد.

وی با اشاره به استقبال برخی از اساتید دانشگاه‌ها و خانواده ها از این طرح گفت: در موارد متعددی خانواده‌ها و اساتید دانشگاه‌ها از این امر استقبال کرده‌اند و طرح‌هایی نیز از سوی اساتید در این زمینه ارسال شده است و این یعنی دغدغه اسلامی شدن در سطوح مختلف وجود دارد.

دکتر دارا با اشاره به صدور بیانیه به 2 تن از نمایندگان و تقدیر از وزارت علوم افزود: از این حمایت به هنگام نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از جدیت در اسلامی شدن دانشگاه ها که یکی از دغدغه‌های مهم آن‌ها نیز است تشکر می‌کنیم و اطمینان داریم که مجلس محترم شورای اسلامی همواره حمایت‌های خویش را در انجام این امر مهم خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در موارد مشابهی که این نوع دانشگاه تاسیس شده است نتیجه مطلوبی داشته گفت: تاسیس دانشگاه دخترانه در هر استان نه تنها محدودیتی برای دانشجویان دختر است بلکه فضایی خواهد بود که در آن موفقیت های علمی جامعه بانوان دانشگاهی شکوفایی بیشتری پیدا می‌کند. 

تنها دانشگاه ایرانی در بین 400 دانشگاه برتر جهان

«دانشگاه صنعتی شریف» در رده بندی بین المللی دانشگاه های جهان در بین 400 دانشگاه برتر جهان قرار گرفت و در بین دانشگاه های قاره آسیا هم در زمره 40 دانشگاه برتر قرار گرفت .

 به گزارش تابناک ، موسسه انگلیسی timeshighereducation رتبه بندی سال 2012- 2011 ، خود را منتشر کرده که بر اساس آن دانشگاه صنعتی شریف تنها دانشگاه ایرانی است که با کسی رتبه 337 در زمره  400 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است . 

بر اساس اطلاعیه این موسسه ، حدود 13 شاخص برای این رتبه بندی در نظر گرفته شده است که این 13 شاخص در نهایت در یک مجموعه کلی پنجگانه تقسیم بندی شده و در نهایت بر اساس هر امتیازی که این دانشگاه ها در هریک از این 5 شاخص کلی به دست آورده اند ، دسته بندی شده اند . 

بر اساس این گزارش در رتبه بندی این موسسه ، «شیوه آموزش از لحاظ کارایی و به روز بودن» 30 امتیاز، «توجه به تحقیقات و تولید علم »30 امتیاز ، «مورد استفاده قرار گرفتن و استناد به یافته های دانشگاه در جهان یا همان نفوذ عملی جهانی» 30 امتیاز، «ابداع و نوآوری و استفاده از تحقیقات دانشگاه ها در صنعت»  2و نیم درصد و «اعتبار بین المللی دانشگاه از نظر داشتن اساتید و دانشجویان» هم 7 و نیم امتیاز داشته است .

در این رتبه بندی دانشگاه تکنولوژی کالیفرنیا ، هاروارد و استنفورد از آمریکا رتبه های اول تا سوم ، دانشگاه اکسفورد انگلستان چهارم ، پرینستون آمریکا پنجم و دانشگاه کمبریج انگلستان رتبه ششم را به دست آورده است .

نکته جالب در این نظر سنجی فاصله زیاد دانشگاه های شرق آسیا با دانشگاه های غرب این قاره به ویژه با دانشگاه های خاورمیانه است و در میان کشور های اسلامی در قاره آسیا نیز فقط نام دانشگاه های ایران و ترکیه دیده می شود. 

اگر چه موسسات رتبه بندی دیگر دانشگاهی ممکن است امتیازات تعلق گرفته به شاخص های پنجگانه مذکور را نپذیرند و اولویت ها و امتیازات دیگری را برای رتبه بندی اختصاص دهند ، اما به صورت اجمال این 5 شاخص در عموم رتبه بندی ها به کار گرفته می شود .

لازم به ذکر است که رتبه بندی بین المللی دانشگاه های جهان  این موسسه انگلیسی ، توسط نشریه انگلیسی  «تی اچ ای»  و با همکاری «تامسون ریترز» صورت و منتشر می گردد.

معرفی دانش‌آموزان غایب پیش ‌دانشگاهی به نظام وظیفه

دانش‌آموزان غایب پیش‌دانشگاهی به نظام وظیفه معرفی می شوند .
 
به گزارش واحد مرکزی خبر ، معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در همدان با اعلام اینکه غیبت بیش از حد این دانش‌آموزان برابر آیین‌نامه به منزله ترک تحصیل دانش‌آموزان است گفت: مدیر مدرسه مکلف است دانش‌آموزان را به عنوان ترک تحصیل‌کننده به سازمان نظام وظیفه معرفی کند.

ابراهیم سحرخیز با اشاره به سالی واحدی شدن دوره پیش‌دانشگاهی و به تبع آن تغییرات ایجاد شده در آیین نامه امتحانات این دوره افزود: علت این تصمیم گیری ها این است که دانش‌آموزان، مدرسه را به عنوان کانونی تربیتی جدی بگیرند و همه چیز را فدای کنکور نکنند.

او با اعلام این‌که با این طرح، سال چهارم دبیرستان(دوره پیش‌دانشگاهی) با 3 پایه اول دوره متوسطه هماهنگ شده است ، افزود: دانش‌آموزان در این دوره مکلف هستند مانند دیگر پایه‌های تحصیلی دوره متوسطه از اول مهر تا پایان اردیبهشت در مدرسه حاضر باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: ثبت‌نام صوری دانش‌آموزان در دوره پیش‌دانشگاهی خلاف مقررات است و در صورت مشاهده علاوه بر برخورد با مدیرمدرسه، دانش‌آموز نیز به عنوان ترک تحصیل‌کننده معرفی خواهد شد.

سحر خیز با اعلام این‌که تدابیر لازم برای معرفی نکردن این دانش‌آموزان به حوزه‌های امتحان نهایی اندیشیده شده است تاکید کرد: به دانش‌آموزان و والدین اعلام توصیه می‌کنیم دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی باید رسما یک سال تحصیلی در مدارس حاضر شوند.

او با اعلام اینکه به لحاظ حضور دانش‌آموزان در مدرسه هیچ تفاوتی بین حضور دانش‌آموزان در دوره پیش‌دانشگاهی و 3 ساله اول متوسطه وجود ندارد افزود: در این دوره در یک سال تحصیلی 24 واحد ارائه می‌شود که طبیعتا دانش‌آموزان می‌توانند با هماهنگی مدیر مدرسه این 24 واحد را در 4 روز هفته آموزش ببینند .

سحرخیز ادامه داد: مقرر شده است ناظرینی در فاصله امتحانات و در طول سال تحصیلی با مراجعه به مدارس غیردولتی بر حضور و غیاب دانش‌آموزان و نمرات مستمر آنان را نظارت جدی کنند .

کارنامه نهایی کنکور کارشناسی ارشد 90 منتشر شد

کارنامه نهایی کنکور کارشناسی ارشد سال 90 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد و داوطلبان می توانند با ورود به سایت سازمان کارنامه خود را دریافت کنند.

به گزارش مهر، داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد سال 90 برای مشاهده کارنامه خود می توانند به سایت سازمان سنجش به نشانی http://sanjesh.org مراجعه کنند و با ورود اطلاعات شماره پرونده، شماره داوطلبی و یا مشخصات شناسنامه ای کارنامه خود را مشاهده کنند.

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد نسبت به سال گذشته 64 درصد افزایش یافته است و 75 هزار نفر بر اساس ظرفیت دانشگاهها پذیرفته می شوند و همچنین با احتساب پذیرش استعدادهای درخشان با آزمون و بدون آزمون، 85 هزار نفر در این مقطع پذیرفته می شوند.

کنکور کارشناسی ارشد سال 90 در 142 کد رشته امتحانی و در روزهای 27 تا 29 بهمن ماه برگزار شد و 870 هزار نفر در این آزمون شرکت کردند و نتایج آزمون 8 شهریور اعلام شد. 

رابطه تحصیلات با مصرف سیگار

نتایج یک تحقیق نشان می دهد کارگرانی که به کارهای سخت و دشوار اشتغال دارند بیش از افرادی که در سمت های نظارتی و مدیریتی مشغول به کار هستند به استعمال دخانیات تمایل دارند.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر ، پایگاه اینترنتی ای بی سی نیوز نوشت : اطلاعاتی که از سال دو هزار و چهار الی دو هزار و ده بوسیله موسسه سلامت ملی امریکا جمع آوری شده است نشان می دهد افرادی که در بخش هایی مانند معادن، کارخانجات، ساخت و ساز، انبار کالا و مواد و بخش حمل و نقل کار می کنند بیشتر از افراد پشت میزنشین سیگاری هستند.

براساس این گزارش، حدود سی درصد از کارگران بخش معادن که بسیاری از آنها با مشکلات و بیماری های تنفسی مواجه اند سیگار می کشند.

اطلاعات جمع آوری شده نشان می دهد کم تر از پانزده درصد از نیروهای شاغل که در بخش هایی مانند آموزش، بانکداری، علوم و دیگر حرفه های غیرسخت کار می کنند مواد دخانی استعمال می کنند.

نیروهای شاغل در بخش های آموزشی تمایل کمتری به استعمال سیگار دارند.

این اطلاعات همچنین نشان می دهد افرادی که درجه تحصیلی فوق لیسانس یا بالاتر دارند نه ممیز یک دهم درصد سیگاری هستند.

افرادی که دارای درجه های پایین دانشگاهی اند 21 درصد سیگاری هستند. این درحالی است افرادی که نتوانسته اند تحصیلات دوره دبیرستان را به پایان برسانند حدود28 و 4 دهم درصد سیگاراند.

تصمیم جدید برای کنکور دکتری

رئیس سازمان سنجش آموزش با اشاره به تصمیم وزارت علوم برای رفع مشکل پیمانی ها گفت: نمرات افرادی که مربی پیمانی هستند دوباره بازبینی می شود و در صورتی که نمره لازم را بدون احتساب 80 درصد نمره آخرین فرد قبولی کسب کرده باشند، در دانشگاهها پذیرفته می شوند.

دکتر محمدحسین سرورالدین در گفتگو با مهر افزود: پس از بحث و بررسی صورت گرفته درباره بخشنامه ها و دستورالعمل های قبلی و مصلحت های موجود، تصمیماتی در حوزه وزارت علوم برای مربیان اتخاذ شد.

وی گفت: هدف از سهمیه مربیان تامین نیرو برای دانشگاهها است. سهمیه مربیان هم امتیاز نسبتاً بزرگی است چرا که این افراد با کسب 80 درصد نمره آخرین نفر قبولی می توانند وارد دوره دکتری شوند.

سرورالدین اضافه کرد: جمع بندی جلسه این شد که همه مربیان رسمی آزمایشی و رسمی قطعی شامل مصوبه شوند و دیگر دانشگاه آزاد اسلامی و غیر انتفاعی مستثنی نباشند. در واقع تصمیم گرفته شد که همه مربیان رسمی آزمایشی و رسمی قطعی تمام دانشگاهها و موسسات آموزش عالی شامل سهمیه مربیان می شوند.

وی یادآور شد: برای مربیان پیمانی ها حتی پیمانی سه سال بیشتر هیچ وقت چنین مصوبه ای وجود نداشته است و این موضوع با تامین نیرو برای دانشگاهها مغایرت دارد. دلیل اصلی این تصمیم این است که کسی که به عنوان مربی از دانشگاهی می آید باید از آن دانشگاه به دانشگاه پذیرنده ماموریت تحصیلی بگیرد و این در حالی است که مربیان پیمانی نمی توانند ماموریت تحصیلی بگیرند زیرا باید کادر رسمی باشند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: متاسفانه سهمیه 80 درصدی مربیان شامل حال پیمانی ها نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: اما برای رفع مشکل آنها بندی به تصویب رسید. برخی از این مربیان پیمانی درخواست به حقی داشتند مبنی بر اینکه اکنون که ما شامل سهمیه مربیان نمی شویم با سهمیه آزاد و با نمره خودمان در دکتری پذیرش شویم که این مورد تایید قرار گرفت و در دو روز آینده به آنها پاسخ می دهیم.

سرورالدین یادآور شد: برای مربیان پیمانی تصمیم گرفته شد که آنهایی که سهمیه مربی را علامت زدند و این مصوبه شامل حال آنها می شود 80 درصد نمره را برای آنها کنار می گذاریم و اگر در سهمیه آزاد پذیرفته شدند، آنها را قبول اعلام می کنیم و دانشگاهها موظف به ثبت نام از آنها است.

وی اضافه کرد: نمره نهایی پیمانی ها را در روزهای آتی کنترل می کنیم و نتیجه را به آنها اعلام می کنیم اما اگر بازهم مشکلی داشتند می توانند به سازمان سنجش مراجعه کنند.