--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

هفدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور دهه اول اردیبهشت برگزار می‌شود

هفدهمین المپیاد غیرمتمرکز علمی دانشجویی کشور در روزهای پنج‌شنبه 7 و جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه 1391 در مراکز هشت قطب دانشگاهی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، قطب‌ها و دانشگاه‌های برگزار کننده این المپیاد عبارتند از قطب یک، دانشگاه تربیت مدرس، قطب دو، دانشگاه مازندران، قطب سه، دانشگاه فردوسی مشهد، قطب چهار، دانشگاه تبریز، قطب پنج، دانشگاه اصفهان، قطب شش، دانشگاه شیراز، قطب هفت، دانشگاه شهید باهنر کرمان و قطب هشت، دانشگاه بوعلی‌سینای همدان.

همچنین علاوه بر مراکز هشت گانه یاد شده، در برخی از دانشگاه‌ها نظیر دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان، رازی کرمانشاه، لرستان، کردستان و شهید چمران اهواز نیز آزمون به صورت نیمه‌متمرکز برگزار می‌شود.

مرحله اول هفدهمین المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز در 16 رشته (به جز طراحی صنعتی) برگزار می‌شود. در این آزمون که از ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود و ساعت 17 روز جمعه 8 اردیبهشت پایان می‌یابد، حدود 2 هزار نفر باهم رقابت خواهند کرد.

نتایج هفدهمین المپیاد علمی ـ دانشجویی کشور، هفته سوم خردادماه 1391 از طریق سایت مرکز المپیاد به نشانی http://olympiad.sanjesh.org به اطلاع می‌رسد.

به گزارش ایسنا مرحله نهایی این المپیاد در روزهای 20 تا 22 تیرماه در تهران برگزار خواهد شد. همچنین المپیاد رشته‌های شیمی و ریاضی در سطح بین‌المللی با حضور داوطلبانی از سایر کشورها برگزار خواهد شد؛ لذا مرحله نهایی این دو رشته در روزهای 24 تا 26 تیرماه برگزار می‌گردد.

نتیجه اولیه آزمون کارشناسی ارشد 91 اعلام می‌شود

نتیجه اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۹۱ پنجشنبه ۴ خرداد از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۱ تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۱۵ نفر تقاضانامه الکترونیکی ثبت نام را تکمیل کردند که از این تعداد ۴۷۲ هزار ۸۹۴ نفر زن و ۴۵۷ هزار و ۳۲۱ نفر مرد بودند و این آمار نسبت به سال گذشته ۵۸ هزار و ۴۰۹ نفر بیشتر شده بود.

وی گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۱ براساس برنامه زمانی پیش بینی شده به صورت کارنامه ۴ خرداد ماه برای اطلاع داوطلبان بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود و داوطلبان می توانند از ۵ تا ۹ خرداد در صورت واجد شرایط شدن با دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته، انتخاب های خود را به ترتیب اولویت در فرم انتخاب رشته درج کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی نیمه اول شهریور ماه اعلام می شود. 

یادداشت پایان سال من!

آن همه ناز و تنعم که خزان میفرمود عاقبت در قدم باد بهار آخر شد

سال 90 گذشت!

حوادث متفاوتی در این سال رخ داد که بر زندگی تک تک ما تاثیر گذار بود.حوادثی از جنس خانوادگی یا اجتماعی و گاه سیاسی و اقتصادی!

عده ای سراسر خندیدند و عده ای در اندوه فرو رفتند .بعضی هم خندیدند هم گریستند.
به عقیده ی بنده اینکه 90 چگونه سپری شد مهم نیست !این که چه شد و چه نشد مهم نیست مهمتر این است که چرا !چرا خندیدیم و چرا ناراحت شدیم.آیا اتفاقات خوب و بد زندگیمان را خودمان باعث شدیم یا برایمان بوجود آوردند!مهم این است که بتوانیم خوب و بد جریان زندگی را مدیریت کنیم.اینکه درختانی نکاریم که سد راهمان شوند .بلکه با تصمیم گیری مناسب و بجا بتوانیم بیشترین استفاده را از اتفاقات زندگی ببریم و در واقع جریان سازی کنیم تا اینکه اسیر جریانات شویم.

در سال 91 و سال های آتی رعایت نکاتی که از سالیان قبل اندوخته ایم می تواند بزرگترین اندوخته و بهره ی ما از دوران زندگیمان باشد .

انسان موجودی زنده است و زندگی یعنی حیات.حیات هم به حال و آینده وابسته است.اما تجربیات زندگی می تواند این حیات و زندگی را در مسیری صحیح رهنمون ساخته و عدم استفاده از آن ها می تواند ما را در راه های تاریک و نامعلوم که شاید برگشت به عقب یا در جا زدن باشد رها سازد.

امید آن است در سال جدید تصمیماتی بر پایه ی تجربیات گذشته بگیریم و بهترین تصمیمات را ضمیمه ی زندگیمان کنیم و خاطرات را در صندوقچه ی همان سال بخاک بسپاریم که خاطره فقط یک خاطره است.

سالی مملو از نیکی و شادباش برای هر آنکه دوستم دارد و ندارد آرزو مندم!