--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

دانلود سوال فیزیک 1 پیش دانشگاهی امتحان هماهنگ کشوری 84

دانلود سوال فیزیک 1 پیش دانشگاهی امتحان هماهنگ کشوری84


دانلود

توزیع کارت آزمون پزشکی سال 89 دانشگاه آزاد اسلامی از امروز

ایصدا: توزیع کارت آزمون پزشکی سال 89 دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سایت www.azmoon.org از ساعت 11 صبح امروز آغاز می شود.

داوطلبان این آزمون می‌توانند با وارد کردن شماره پرونده و کد رهگیری که در هنگام ثبت نام دریافت نموده‌اند نسبت به مشاهده و تهیه پرینت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند. بنابراین گزارش، اطلاعات فردی و آزمونی شخص داوطلب به همراه عکس وی در کارت ورود به جلسه درج شده است و داوطلبان در صورت وجود هر مشکلی در اطلاعات مندرج در کارت لازم است در خلال روزهای سه شنبه29 تیرماه جاری تا پنجشنبه31 تیرماه، صبح‌ها از ساعت 9 الی 13 و بعد از ظهر از ساعت 14 الی 18 با مراجعه به باجه رفع نقص پیش‌بینی شده نسبت به اصلاح موارد مغایر اقدام کنند.
گفتنی است آزمون پزشکی جمعه اول مرداد برگزار خواهد شد.

نکاتی در باب مطالعه

هیچ وقت با دوستانتان در یک زمان و با هم مطالعه نکنید.زیرا این کار سبب به هدر رفتن وقت شما خواهد شد. می توانید مطلب مطالعه شده را برای دوستانتان یا هر کسی که مایل به یادگیری ان است شرح دهید. در این صورت تسلط شما بالا می رود. زیرا هنگامی قادر خواهید بود مطلبی را توضیح دهید که ان را کامل فهمیده باشید اگر در جستجوی پاسخی برای یک پرسش خاص هستید به طور سطحی و به سرعت نخوانید.مطالب فنی و تخصصی را با دقت و تفکر بیشتری مطالعه کنید.


سعید عباسی

اعلام نتایج آزمون سراسری 89 در ۱۱/۵/۸۹ و آزاد در نیمه اول شهریور

نتایج اولیه ی ازمون سراسزی ۸۹ دانشگاه های کشور روز دوشنبه 
 
 ۱۱/۵/۸۹ اعلام خواهد شد.  
اخبار تکمیلی در لینک زیر  
  
 
همچنین اخبار مربوط به زمان اعلام نتایج آزمون دانشگاه ازاد در مطلب زیر 
  رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام نتایج نهایی در نیمه اول شهریور ماه گفت: نتایج را زود اعلام می‌کنیم تا داوطلبان بتوانند میان قبولی خود در دانشگاه آزاد و سراسری آنچه را که مورد علاقه‌شان است را انتخاب کنند و الزامی برای ورود نداشته باشند.
رییس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه میزان ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است، خاطرنشان کرد: در آزمون امسال از هر 5/2 داوطلب یک نفر پذیرفته می‌شود.
وی در مورد سیاست‌های دانشگاه آزاد در زمینه میزان ظرفیت پذیرش، تصریح کرد: دانشگاه کاهش ظرفیت پذیرش دوره‌های کارشناسی را در برنامه خود ندارد؛ اما درصدد این هستیم که ظرفیت دوره کارشناسی واحدهای جامع را کاهش دهیم تا ظرفیت دوره‌های تحصیلات تکمیلی افزایش داده شود.
پیشنهاد شده است که حذف کنکور از سال 93 اجرایی شود
جاسبی با اشاره به زمان حذف کنکور، گفت: ما در این زمینه تابع مجلس شورای اسلامی هستیم و در حال حاضر نیز پیشنهاد شده است که حذف کنکور از سال 93 اجرایی شود.
وی با اشاره به برگزاری آزمون علوم پزشکی با رقابت 200 هزار داوطلب در اول مرداد ماه، از پذیرش کمتر از50 هزار نفر در این آزمون خبر داد و افزود: در آزمون کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد که 8 مرداد ماه برگزار می‌شود210 هزار نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند که از این تعداد 150 هزار داوطلب پذیرفته می‌شوند، بنابراین در مجموع تعداد داوطلبان آزمون 89 دانشگاه آزاد بیش از یک میلیون و 130 هزار نفر و تعداد پذیرفته شدگان امسال حدود 500 هزار نفر است.
رییس دانشگاه آزاد در خاتمه در خصوص شهریه دانشگاه در سال تحصیلی جدید نیز گفت: فعلا درباره شهریه بحثی نمی‌کنیم. 

ثبت‌نام آزمون آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای آغاز شد

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون آموزشکده‌های فنی‌ و حرفه‌ای از امروز، گفت: آزمون داوطلبان آموزشکده‌های فنی ‌و حرفه‌ای 26 شهریور ماه برگزار می‌شود.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مهلت ثبت‌نام آزمون از امروز تا چهار مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ، اظهارکرد: دراین آزمون دیپلمه‌های فنی ‌و حرفه‌ای و کاردانش شرکت می‌کنند، بنابراین داوطلبان باید با مراجعه به مراکز پستی در زمان مذکور، دفترچه آزمون و کارت اعتباری به مبلغ5500 تومان و در صورت علاقه‌مندی به شرکت در موسسات آموزش غیرانتفاعی و غیردولتی فیش 1500 تومانی دریافت کنند.

وی دارا بودن‌ گواهینامه‌ پایان‌ تحصیلات‌ دوره متوسطه‌ نظام‌ جدید در یکی‌ از رشته‌های شاخه‌های‌ فنی ‌و حرفه‌ای ‌و کاردانش و یا احراز شرایط فارغ‌التحصیلی دریکی‌ از رشته‌های مذکور تا پایان‌ شهریورماه 89 و یا دیپلم فنی ‌و حرفه‌ای دوره ‌چهار ساله‌ نظام ‌قدیم را از جمله شرایط شرکت در این آزمون عنوان کرد.

توکلی افزود: داوطلبانی که حد نصاب نمره قبولی یکی از کد رشته‌های مشخص شده در دفترچه راهنما را کسب کنند ولی تا پایان شهریور موفق به دریافت گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه در رشته مورد نظر نشوند و کد رشته قبولی آنها فقط در نیم سال اول پذیرش داشته باشد، قبولیشان ملغی و اجازه ثبت‌نام نخواهند داشت.

معاون سازمان سنجش با تاکید بر اینکه داوطلبان این آزمون باید از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان‌ و دانش‌آموزان‌ سال‌ آخر شاخه‌ فنی‌ و حرفه‌ای و شاخه کاردانش‌ متولد سال‌1370 و بعد از آن برای‌ شرکت‌ در آزمون‌ احتیاجی‌ به‌ ارایه دفترچه‌ آماده‌ به‌ خدمت‌ ندارند، ولی باید در زمانی‌ که‌ توسط سازمان وظیفه‌ عمومی‌ نیروی‌ انتظامی‌ اعلام‌ می‌شود، نسبت به تهیه دفترچه و یا اعزام به‌ خدمت‌ اقدام کنند.

وی افزود: این دسته از افراد در صورت‌ پذیرفته ‌شدن‌ در آزمون‌ در هر مرحله‌ای ‌از خدمت‌ وظیفه، ترخیص‌ خواهند شد، در غیر این صورت‌ غایب‌ محسوب‌ شده‌ و پذیرش‌ آنها در آزمون 89 ملغی‌ می‌شود.

توکلی ادامه داد: در صورتی که کد رشته قبولی داوطلبان درهر دو نیمسال اول و دوم و یا فقط در نیمسال دوم پذیرش داشته باشد و تا پایان دی ماه 89 موفق به دریافت گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه در رشته مورد نظر شوند، اجازه ثبت‌نام درنیمسال دوم را خواهند یافت و درغیر اینصورت قبولی آنان نیز ملغی است.

وی از برگزاری آزمون دوره‌های کاردانی پیوسته نظام جدید آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای در26 شهریور ماه خبر داد و در مورد ظرفیت پذیرش آزمون، اظهارکرد: حدود 35 هزار نفر در دوره‌های روزانه و بیش از 50 هزار نفر در موسسات غیرانتفاعی پذیرفته خواهند شد که در کل ظرفیت پذیرش90 هزار نفری این دوره آزمون، نسبت به دوره گذشته یکسان است.

معاون سازمان سنجش با تاکید بر اینکه معدل در این آزمون تاثیری ندارد، تصریح کرد: اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص شرایط و ضوابط عمومی واختصاصی و نحوه ثبت‌ نام بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد. 

تجربه

تجربه ، یک معلم سختگیر است، زیرا اول امتحان می کند ، بعد درس می دهد .

چند پیشنهاد تابستانی!

داوطلبین عزیز

تابستان فرصتی می باشد تا داوطلبین کنکور  از سنگینی حجم و محتوای دروس جهت آمادگی در کنکور بکاهند یا بر آن بیفزایند.

دو نگرش واقف بر تابستان وجود دارد. نگرشی که مبتنی بر دوری از درس و کنکور است و دیگری تابستان هدفمند بر پایه ی هدف نهایی یعنی موفقیت در کنکور

همه ساله کنکور می آید و می گذرد اما در این بین داوطلبینی موفقند که از دیگران عبرت بگیرند .متاسفانه افراد ناکام در این طریق کم نیست و بسیارند آنهایی که

 « مایه ی عبرت اند ، نه عبرت پذیر .»

بیایید تصمیم بگیرید که از عبرت پذیر ها باشید.تابستان خود را به گذران بیهوده نسپارید.

چند نکته ضروریست تا بهتر از این اوقات استفاده کنید.

1- هدف و برنامه ای برای خود  و نقشه ی راه کنکور ترسیم کنید.

2-سعی کنید دروس عمومی را بیشتر از دروس اختصاصی مد نظر بگیرید.

3- مطالعه و مرور سال سوم بهتر از حضور در کلاس های سه سال است.

4- اگر قصد دارید در کلاس های اختصاصی شرکت کنید در رشته های مختلف این اولویت ها را بخاطر داشته باشید :

رشته ریاضی : ریاضیات ( دیفرانسیل ، گسسته یا هندسه تحلیلی ) - فیزیک - شیمی 


رشته علوم تجربی : ریاضی - فیزیک - زیست - شیمی 


رشته علوم انسانی : ریاضی - عربی اختصاصی - ادبیات اختصاصی - فلسفه و منطق - 

روان شناسی 


5- سعی کنید در یکی از  آزمون هایی که در تابستان موسسات مختلف برگزار می کنند  شرکت کنید تا نتیجه ی مطالعه ی خود را ببینید و منسجم تر و با انگیزه پیش روید


6 - شنونده ی سخنان دوستانتان باشید اما تصمیم گیرنده شما باشید ! آینده ی شما با آینده ی دوستتان پیوند نخورده است که فکر کنید هر کلاسی که او شرکت کرد شما هم باید همان کار را انجام دهید. خودتان را با خودتان قیاس کنید.


امیدوارم با رعایت این نکات پی ریزی خوبی در تابستان برای 1 سال آینده تا کنکور داشته باشید.


سعید عباسی

امکان شرکت فنی‌حرفه‌ای ها در کنکور فراهم شد

مهر: بر اساس تصمیم وزارتخانه های علوم و آموزش و پرورش فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای و کار و دانش نظام جدید آموزش متوسطه از سال 1390 مجاز به شرکت در آزمون سراسری ورودی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی هستند.

بر اساس هماهنگیهای به عمل آمده بین وزرای علوم و آموزش و پرورش فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای و کار و دانش نظام جدید آموزش متوسطه از سال 1390 مجاز به شرکت در آزمون سراسری ورودی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی بوده و در صورت قبولی با تمهید مقدمات لازم مجاز به ادامه تحصیل در رشته قبولی در دانشگاههای کشور خواهند بود.

سازمان سنجش همچنین اعلام کرده است در صورت نیاز برای این دسته از داوطلبان، آزمون جداگانه ای نیز در نظر گرفته خواهد شد.

عشق

با عشق زندگی کردن، بزرگترین مبارزه زندگیست.

  


    لئوبوسکالیا

زمان اعلام نتایج دوره‌های فراگیر و دکترای دانشگاه پیام‌نور

فارس: رییس دانشگاه پیام‌نور زمان اعلام نتایج دوره‌های فراگیر و دکترای دانشگاه پیام‌نور را اعلام کرد.

حسن زیاری، رییس دانشگاه پیام‌نور در حاشیه برگزاری آزمون دوره دکترای این دانشگاه در جمع خبرنگاران گفت: آزمون دوره دکترای دانشگاه پیام‌نور هر سال برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه داوطلبان امسال آزمون دوره دکترای دانشگاه پیام‌نور نسبت به سال قبل تقریبا دو برابر شده است گفت: در آزمون دوره دکترای دانشگاه پیام‌نور سال گذشته 3500 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که این تعداد امسال به شش هزار نفر رسیده است.

وی درباره تعداد پذیرفته‌شدگان آزمون دوره دکترای دانشگاه پیام‌نور گفت: 105 داوطلب در 28 رشته گرایش در دوره دکترای دانشگاه پیام نور پذیرش می‌شوند.

زیاری اظهار کرد: بیشترین داوطلبان دوره دکترای دانشگاه پیام‌نور در رشته‌های مدیریت بازرگانی و حقوق و کمترین داوطلبان در رشته‌های ریاضی با گرایش هندسه و شیمی با گرایش معدنی بوده‌اند.

وی درباره زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکترای دانشگاه پیام نور گفت: نتایج اولیه آزمون دکترای دانشگاه پیام نور نیمه اول شهریور اعلام می‌شود و این داوطلبان از نیم سال دوم تحصیل خود را آغاز می‌کنند.

رییس دانشگاه پیام نور گفت: نتایج دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام‌نور حداکثر تا اواخر مرداد اعلام می‌شود.