--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

تاثیر نمرات سال چهارم در کنکور از سال 1390

مهر: وزیر آموزش و پرورش گفت: نمرات سال چهارم یا همان پیش دانشگاهی از سال 1390در کنکور تاثیر داده می شود.

حمیدرضا حاجی بابایی در نشست خبری که ظهر روز دوشنبه در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، درباره زمان تاثیر دروس سال چهارم یا همان پیش دانشگاهی در کنکور سراسری دانشگاهها گفت: امسال که تنها نمرات سال سوم تاثیر داده می شود اما از سال آینده سازمان سنجش نمرات سال چهارم را نیز لحاظ می کند.

وی با بیان اینکه از سال آینده پیش دانشگاهی در دبیرستان ادغام می شود، افزود: درباره نام سال آخر متوسطه هنوز تصمیم نگرفتیم، برخی عنوان می کنند پیش دانشگاهی باشد و برخی سال چهارم یا سال پایانی، اما هر زمانی که در اینباره تصمیم گرفتیم اعلام خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اعتقاد داریم باید مجتمع های آموزشی که شامل پیش دبستانی تا پایان دوره متوسطه باشد، ایجاد شود چرا که بهترین نوع تعلیم و تربیت را به همراه دارد.

حاجی بابایی درباره کمبود مربی بهداشت و امکان استخدام نیرو در این پست گفت: ما مربی بهداشت نیاز داریم ولی در ابتدا باید با همکاری وزارت بهداشت تعریف دقیقی را از بهداشت مدارس ارائه کنیم

داوطلبان آزمون ارشد رشته‌های پزشکی بخوانند

واحد مرکزی خبر: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 90-89 رشته‌های گروه پزشکی که موفق به ارسال مدارک در مهلت مقرر از طریق سایت نشده‌اند، می‌توانند از ساعت 8 تا 20 سه‌شنبه 7 اردیبهشت به ارسال مدارک خود اقدام کنند.
 
روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال تحصیلی 90-89 می‌توانند مدارک خود را از طریق سایت مرکز سنجش به نشانی <http://sanjeshp.ir ، قسمت ارسال مدارک آزمون کارشناسی ارشد ارسال کنند.

29 فروردین ،روز ارتش

روز ارتش بر دلاوران ارتش ایران زمین مبارک

ظرفیت رویش انسان

صبر ،ظرفیت رویش انسان را افزایش می دهد

تاریخ برگزاری آزمون فراگیر دانشگاه پیام‌نور تغییر کرد

معاون سازمان سنجش با اشاره به برگزاری آزمون دوره‌های فراگیر 89 دانشگاه پیام‌نور در 31 اردیبهشت ماه و با رقابت 249 هزار و 274 داوطلب، گفت: آزمون فراگیر دانشگاه پیام‌نور امسال و بنا به درخواست داوطلبان، تنها در یک روز و در روز جمعه 31 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پیش از این آزمون فراگیر به مدت دو روز طی روزهای 30 و 31 اردیبهشت برگزار می‌شد، گفت: امسال برگزاری آزمون فراگیر به 31 ادیبهشت موکول شد.

وی با اشاره به تعداد داوطلبان آزمون فراگیر مقطع کارشناسی، اظهار کرد: در دوره کارشناسی 134 هزار و 839 داوطلب متقاضی شرکت در آزمون هستند که آزمون آن صبح روز جمعه 31 اردیبهشت در 23 کدرشته امتحانی برگزار می‌شود.

وی افزود: آزمون مقطع کارشناسی ارشد با 103 هزار داوطلب در 54 کد رشته امتحانی و مقطع کارشناسی ناپیوسته با 11 هزار و 433 داوطلب در 10 کد رشته امتحانی عصر روز جمعه برگزار خواهد شد.

وی در خصوص زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون، گفت: کارت ورود به جلسه آزمون دوره‌های مختلف طی روزهای 27 تا 30 اردیبهشت ماه از طریق سایت سازمان سنجش توزیع می‌شود، داوطلبان می‌توانند در مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  نسبت به دریافت پرینت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

توکلی افزود: همچنین داوطلبان می‌توانند پرینت برگه راهنمای شرکت در آزمون حاوی اطلاعات لازم چون تعداد سوالات، نحوه علامت گذاری در پاسخ نامه و سایر اطلاعات دیگر را نیز همراه با کارت ورود تهیه کنند تا با مطالعه آن با آگاهی کامل در جلسه حاضر شوند. 

مبارکههههههه!!

1!

Happy My Birthday

چقدر زیباست...

روز تولد.

2!

2!

3!

3!

راه رسیدن به کمال

صبر، راه رسیدن به کمال است

مدرسه عالی مطهری دانشگاه شد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آخرین پیشنهادات اصلاحی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص بازنگری اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شب گذشته شورا به تصویب رسید. به گزارش مهر، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی افزود: درخواست ارتقای مدرسه عالی شهید مطهری به دانشگاه از سوی تولیت آن در ششصد و شصتمین جلسه شورا مطرح شد که با توجه به احساس نیاز و همچنین تنوع و افزایش رشته های تخصصی این مدرسه به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. وی افزود: از این پس دانشگاه شهید مطهری بر اساس ضوابط وزارت علوم، توسعه های لازم را خواهد یافت و با نام دانشگاه شهید مطهری فعالیت خواهد کرد در این جلسه همچنین گزارشی از وضع فارغ التحصیلان مقاطع مختلف دانشگاه شهید مطهری ارائه شد. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، نامگذاری امسال به نام همت مضاعف و کار مضاعف از سوی مقام معظم رهبری با استقبال مواجه شد و به همه دستگاه ها به ویژه دستگاه های فرهنگی و آموزشی توصیه شد فرهنگ کار، تلاش و همت مضاعف را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند و کشور را به میدان وسیعی از تلاش و کوشش و سازندگی تبدیل کنند. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : ادامه بررسی سیاست ها و ضوابط چاپ و نشر کتاب که بخش عمده ای از آن در جلسه پیش از سال تصویب شده بود در جلسه شب گذشته مطرح شد و موارد پیشنهادی باقیمانده در زمینه سیاست های ایجابی و مثبت به ویژه در حوزه حمایت از چاپ و نشر به تصویب رسید.