--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

سال نو مبارک

سال نو مبارک 

 

 

سال نو مبارک

Yeni Iliniz Mubarek!
Happy new year!
Bonne Annee!
Prosit Neujahr!
Felice anno nuovo!
Yeni Yiliniz Kutlu Olsun!

چهار شنبه سوریتون مبارک باد!

سلام  

چهار شنبه سوریتون مبارک باد!

 

انشا الله که امشب به همگی خوش بگذره و بدون هیچ ناراحتی و غمی آیین باستانی چهار شنبه آخر سال رو برگزار کنید

 

شادی کنید و لی یادتون باشه دیگران هم میخوان شاد باشن اذیتشون نکنید!

آزمون ۲۳ اسفند

با سلام و عرض ادب به تمام عزیزان 

 

آزمون ۲۳ اسفند طبق روال برگزار خواهد شد. 

 

غیبت در آزمون به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست

روز های پیش رو

 بنیامین فرانکلین می گوید : پس وقت را تلف نکنید زیرا زندگی از وقت تشکیل شده است  
استفاده صحیح از وقت و هدر ندادن آن بسیار مهم است .چرا که زمان از دست رفته را نمی توان مجدداً باز یافت . زمان را نمی توان ذخیره کرد ، نمی توان خرید و یا فروخت و نمی توان از 24 ساعت دیگران قرض گرفت زمان سرمایه ای است که اگر مورد استفاده قرار نگیرد ، از دست می رود در حالی که یک سرمایه مالی این چنین نیست .اگر منصف باشیم با کمی دقت و تامل در می یابیم که مشکل اصلی کمبود وقت نیست ، بلکه در نحوه استفاده از آن است.

با اندکی درنگ در میابید که ایام نوروز واقعا به درستی به دوران طلایی نامگذاری شده است.

اگر بتوانید بدرستی از وقت در این ایام باقی مانده استفاده کنید میتوانید بسیاری از کاستی ها را جبران کنید و چند قدم از دانش آموزانی که این ایام را به سادگی از دست می دهند پیش باشید

امیدوارم دانش آموزان همه قدر این ایام پیش رو را بدانند  

برگ مهمان

دانش آموزان عزیزی که تقاضای برگ مهمان آزمون 7 فروروردین دارند تا 23 اسفند اقدام نمایند 

برنامه ریزی برای نوروز

یکی از دلایل موفقیت داوطلبان موفق این است که در زمانهایی که دوره‌ها است. دیگران درس نمی خوانند به شدت درس می‌خوانند. دوران عید یکی از همین دلیل این دوره را دوره طلایی نامیده ایم. در این دوره کوتاه شما می‌به همین توانید جهش قابل ملاحظه ای به پیش داشته باشید به شرط آنکه به دو راهنمایی زیر دقیقا توجه کنید:

ادامه مطلب ...

مثلث د.م.ک: راهی برای ارتقای قدرت درونی و حل مشکلات

در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از مؤثرترین ابزارهای خودبهسازی و حل مشکلات آشنا کنیم. این تکنیک به تقویت ذهن، ارتقای شغلی و کفایت و توانایی کلی شما کمک می کند. شایان ذکر است که این متد ساده از هر کتاب خودسازی و جلسات انگیزشی مؤثرتر است.

این فرمول ساده برطرف کننده ی انتقاد از خود، ترس و استرس است. در هر موقعیتی قابل استفاده است و همیشه نیز کار می کند. حتی می توانید آن را بارها بدون هیچ محدودیتی استفاده کنید.

اِل رون هوبارد، مثلث د.م.ک را در سال 1960 کشف کرد.

مثلث د.م.ک

د نمایانگر دانش، م نمایانگر مسئولیت و ک نمایانگر کنترل است.

مسئولیت داشتن در قبال چیزی یا در دست گرفتن کنترل چیزی، بدون داشتن علم و دانش کافی، دشوار است.

هم چنین سعی در کنترل چیزی و یا دانستن چیزی بدون احساس مسئولیت احمقانه است.

هم چنین دانستن کامل یک چیز و یا مسئولیت داشتن در برابر چیزی بدون داشتن کنترل بر روی آن غیرممکن است، چون اگر چنین نباشد اوضاع نابسامان خواهد شد.

و کم کم فرد می‌تواند همه چیز را خوب پیش ببرد، با:

  • افزایش علم و دانش...
  • افزایش احساس مسئولیت...
  • افزایش قدرت اراده و کنترل...

اگر افراد در برخورد با همه‌ی موقعیت‌ها، این تئوری را سرمشق خود قرار دهند، مطمئناً موفق خواهند شد.

با بررسی هر گوشه از مثلث د.م.ک جزء به جزء، فراموش کردن شکست‌ها و سرمشق گرفتن از موفقیت‌ها، فرد به طور قطع پی به قدرت درونی خود برده و موفق خواهد شد.

- اِل. رون هوبارد -

توصیه های عملکردی مثلث د.م.ک:

یکی از مشکلاتتان را در نظر گرفته، آن را روی کاغذ نوشته یا در کامپیوتر تایپ کنید. بعد برای هر یک از پرسش‌های زیر، پاسخی مناسب نوشته یا تایپ کنید:

1.  افزایش گوشه‌ی دانش:
چطور می توانید دانش خود را در مورد این مشکل افزایش دهید؟ برای دانستن در مورد آن به چه چیزهایی نیاز دارید؟ برای بهتر فهمیدن مشکل چه منابعی را باید مطالعه کنید؟

2.  افزایش گوشه‌ی مسئولیت:
چطور می توانید مالکیت بیشتری از مشکل را بر عهده گیرید؟ مسئولیت کدام قسمت‌های این مشکل بر گردن شما است؟ آیا می‌توانید مسئولیت قسمت‌هایی از مشکل که شما عامل آن نبوده‌اید را بر عهده گیرید؟

3.  افزایش گوشه‌ی کنترل:
کنترل کدام قسمت مشکل را می‌توانید بر عهده گیرید؟ چطور می‌توانید کنترل قسمت‌های بیشتری از مشکل را نیز بر عهده گیرید؟   

4.  نادیده گرفتن شکست‌ها:
اگر همواره بر شکست و عدم موفقیت متمرکز شوید، آنها بزرگ‌تر و غیر قابل تحمل‌تر خواهند شد. و به همین صورت گرفتار شکست های بیشتری می‌شوید. پس باید راه‌هایی برای نادیده گرفتن شکست‌های‌تان پیدا کنید.
اگر نادیده انگاشتن شکست ها دشوار است، سعی کنید آنها را یک به یک روی یک صفحه کاغذ نوشته و بعد کاغذ را از بین ببرید. حواستان را متمرکز کنید. دست از فکر کردن یا صحبت کردن درمورد آنها بردارید و از افرادی که پیوسته برایتان یادآور شکست هایتان هستند دوری کنید. حواس خود را به چیزهای دیگری مشغول کنید تا به شکست هایتان فکر نکنید. همچنین باید سعی کنید که درمورد شکست های دیگران نیز فکر نکنید.

5.  سرمشق گرفتن از موفقیت‌ها:
برای سرمشق گرفتن از موفقیت‌های‌تان چه باید بکنید؟ چطور می‌توانید پایه‌ی آنها را محکم کنید؟
نوشتن آنها روی تکه ای کاغذ و چسباندن آن به دیوار می تواند روش خوبی باشد. سعی کنید یادداشتی از همه‌ی موفقیت‌های زندگی‌تان تهیه کنید. در مورد آنها با همه صحبت کنید و برای هر موفقیت‌تان یک جشن حسابی بگیرید.
هم چنین این عادت را در خود ایجاد کنید که به دنبال کشف موفقیت‌های دیگران باشید و آنها را نیز سرمشق خود قرار دهید. هرچه بیشتر تمرکزتان را روی موفقیت قرار دهید، موفقیت بیشتری عایدتان خواهد شد.

بعضی از پاسخ‌های شما به این سؤالات تقریباً ساده است. همین حالا  می‌توانید آنها را انجام دهید. و خواهید دید که چقدر بعد از آن در حل مشکل پیشرفت کرده‌اید.

بعد از پاسخ‌گویی به سؤالات آسان، قدم‌های سخت‌تر را بردارید. وقتی آنها را هم شروع کردید خواهید دید که آن قدرها هم که فکر می‌کردید دشوار نبوده‌اند.

اگر دنبال کردن این 5 قدم، مشکل‌تان را به طور کامل حل نکرد، سعی کنید این مراحل را دوباره طی کنید تا مشکل به طور کلی از بین برود.


طی کردن این مراحل علاوه بر حل مشکل شما، نوعی قدرت درونی نیز در شما ایجاد می‌کند که باعث می‌شود درک بهتری از زندگی پیدا کنید.

پس برای حل مشکلات‌تان، مثلث د.م.ک فراموش‌تان نشود!

منبع: سایت مردمان

انتشار پاسخنامه و نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد

انتشار پاسخنامه و نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد در اواخر اردیبهشت 88

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به پذیرش داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد به دو شیوه آموزشی و یا آموزشی - پژوهشی گفت: پاسخنامه‌ها و نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 88 اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد ماه سال آینده از طریق سازمان سنجش اعلام می‌شود.

 

دکتر عبدالرسول پورعباس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نحوه جدید پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد 88 اظهار داشت: تمامی کد رشته هایی که در آنها قرار است پذیرش به شیوه آموزشی و یا آموزشی - پژوهشی صورت گیرد در دفترچه راهنمای این کنکور درج می شود و داوطلبان می توانند با اختیار خود نسبت به انتخاب هر کدام از این رشته ها اقدام کنند.

وی تاکید کرد این شیوه پذیرش هیچ استرسی را بر داوطلبان تحمیل نخواهد کرد.

رئیس سازمان سنجش درباره ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد نیز گفت: ظرفیت نهایی پذیرش داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد هنوز به طور دقیق تعیین نشده است.

وی اضافه کرد: تلاش مسئولان سازمان سنجش این است که پاسخنامه داوطلبان و نتایج تا اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد ماه منتشر شود.

رئیس سازمان سنجش همچنین درباره تأثیر معدل کارشناسی بر قبولی داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد 88 به مهر گفت: تاثیر معدل دوره کارشناسی در قبولی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 20 درصد است که به صورت تراز شده اعمال خواهد شد.

در آزمون کارشناسی ارشد 88، 722 هزار و 726 کارت ورود به جلسه صادر شده بود. این آزمون در روزهای 23، 24 و 25 بهمن ماه و صبح شنبه 26 بهمن ماه برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

آزمون ۹ اسفند

با آرزوی موفقیت در آزمون ۹ اسفند ٬ امیدوارم شاهد حضور همه راس ۷:۳۰ در شهریار باشم

تسلیت

سالروز شهادت امام رضا(ع) برمسلمین تسلیت باد