--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

همه چیز درباره کنکور آزاد و دولتی

ثبت‌نام کنکور دانشگاه آزاد اسلامی در حالی از هفته آخر بهمن آغاز می‌شود که از امسال در پذیرش این دانشگاه نیز همچون کنکور سراسری دانشگاه‌های دولتی، معدل تا 15 درصد اعمال می‌شود.

دکتر عبدالله سجادی جاغرق رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به زمان ثبت‌نام و برگزاری کنکور دانشگاه آزاد، گفت: ثبت‌نام آزمون کارشناسی از هفته آخر بهمن ماه آغاز می‌شود و آزمون آن اواسط تیرماه 89 خواهد شد.

وی همچنین در خصوص نحوه تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور در نحوه پذیرش، گفت: با تصویب کارگروه کنکور برای اولین بار سوابق تحصیلی داوطلبان تا 15 درصد در کنکور89 دانشگاه آزاد نیز اعمال خواهد شد.

سجادی با بیان اینکه در سال گذشته معدل و سوابق تحصیلی در آزمون‌های دانشگاه آزاد تاثیر نداشت، تصریح کرد: چرا که ممکن بود معدل‌های خوداظهاری حق داوطلبان را تضییع کند.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به افزایش ظرفیت آزمون سراسری دانشگاه آزاد، خاطر نشان کرد: متناسب با ایجاد رشته‌های جدید افزایش ظرفیت نیز خواهیم داشت.

رقابت میلیونی کنکوری‌ها در تیر ماه

دکتر حسین توکلی معاون سازمان سنجش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ثبت‌نام یک میلیون و 287 هزار و 390 نفر در آزمون سراسری سال89 دانشگاهها، گفت: تعداد ثبت‌نام کنندگان کنکور امسال بیش 35 هزار نفر نسبت به کنکور88 افزایش داشته‌ است.

وی با اشاره به برگزاری به برگزاری کنکور89 از10 تا 12 تیر ماه، اظهار کرد: اطلاعات سوابق تحصیلی داوطلبان اواخر فروردین 89 بر روی سایت سازمان منتشر می‌شود.

وی با اشاره به زمان توزیع کارت ورود به جلسه کنکور، تصریح کرد: کارت آزمون از 5 تا 9 تیر ماه به صورت اینترنتی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به زمان اعلام نتایج کنکور، خاطرنشان کرد: نتایج اولیه به صورت کارنامه و مهلت انتخاب رشته اینترنتی داوطلبان مرداد 89 تعیین شده است و نتایج نهایی کنکور نیمه دوم شهریور اعلام می‌شود. همچنین کارنامه نهایی کنکور مهر ماه 89 منتشر می‌شود.

معاون سازمان سنجش در خاتمه با اشاره به جزییات تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور، به ایسنا گفت: بر اساس مصوبات پنجاه و چهارمین جلسه کمیته مطالعه و برنامه ریزی کنکور و نهمین جلسه کارگروه ماده چهار قانون پذیرش دانشجو و در راستای اجرای طرح جدید نحوه پذیرش و گزینش دانشجو مصوب مجلس، سوابق تحصیلی تا 15 درصد برای دیپلمه‌های نظام جدید آموزش متوسطه سالهای 1384تا 1388 که امتحانات آنها به صورت نهایی و کشوری برگزار شده است، اعمال خواهد شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
الیاس سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 16:38 http://شسيش

سشیشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد