--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

جزییات آزمون کارشناسی ارشد درگفت‌وگوباایسنا اعلام شد

معاون سازمان سنجش آموزش کشور در آستانه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال 1389 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با تاکید بر سلامت و امنیت آزمون، گفت: برگزاری آزمون ارشد 89 با حضور بیش از 830 هزار داوطلب از روز چهارشنبه در سراسر کشور آغاز می‌شود.

دکتر حسین توکلی، در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به پیشی گرفتن شمار مردان در آزمون امسال، اظهار کرد: از کل 770 هزار ثبت‌نام‌کنندگان این آزمون 383 هزار و 815 نفر را داوطلبان مرد تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در آزمون امسال 66 رشته شناور برای انتخاب رشته دوم درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: حدود 63 هزار و 188 نفر متقاضی شرکت در آزمون رشته دوم هستند.

وی با اشاره به طراحی سوالات کنکور کارشناسی ارشد89، گفت: سطح سوالات امتحانی بخش اختصاصی در حد دانش و تجربیات فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی هر رشته و مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی است.

توکلی با اشاره به نحوه اعمال معدل در آزمون کارشناسی ارشد سال 89، اظهار کرد: گزینش نهایی داوطلبان بر اساس نمره کل حاصل از80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به برخی تغییرات آزمون امسال، گفت: ضرایب دروس امتحانی برای تعدادی از رشته‌های این آزمون تغییر کرده است، همچنین علاوه بر ایجاد 10 تا 15رشته جدید، تعداد رشته‌های شناور آزمون امسال نیز به 66 رشته افزایش یافته است.

وی در توصیه به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، گفت: درب حوزه‌های امتحانی صبح‌ها راس ساعت 30/7 و بعد از ظهرها راس ساعت 14 بسته خواهد شد، چرا که فرآیند آزمون صبح راس ساعت 8 و بعد از ظهر راس ساعت 30/14 آغاز می‌شود، بنابراین از ورود داوطلبان پس از بسته شدن در سالن‌های امتحانی به حوزه امتحانی، ممانعت به عمل خواهد آمد.

وی در خصوص استفاده داوطلبان از ماشین حساب، اظهار کرد: از آنجایی که سوالات رشته‌های امتحانی دوره کارشناسی ارشد به گونه‌ای طراحی شده است که برای پاسخگویی به سوالات دروس ذیربط نیاز به ماشین حساب ندارد، بنابراین برای پاسخگویی به سوالات هر یک از رشته‌های امتحانی نیاز به ماشین حساب نبوده و از ورود داوطلبانی که ماشین حساب برای شرکت در جلسه آزمون به همراه داشته باشند، ممانعت به عمل خواهد آمد و با آنان برابر مقررات قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری که در این اطلاعیه نیز آمده است رفتار خواهد شد.

وی افزود: پس از برگزاری آزمون و تصحیح اوراق، کارنامه کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون هر یک از کد رشته‌های امتحانی، به نحو مقتضی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار داده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، میان نمرات و رتبه اکتسابی داوطلبی و سوابق تحصیلی وی مغایرت‌های غیر متعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد با تایید هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید، اظهار کرد: تعیین وضعیت نهایی آزمون این داطلب بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیات بدوی می‌باشد.

رییس سازمان سنجش:

پذیرش بیش از 60 هزار نفر در کنکور ارشد

دکتر سرورالدین رییس سازمان سنجش نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد 89 نیز گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته افزایش ظرفیت خواهیم داشت.

وی با اشاره به ظرفیت اعلام شده توسط دانشگاه‌ها در زمینه پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد، اظهار کرد: دانشگاه‌ها حدود 50 هزار نفر میزان ظرفیت پذیرش را اعلام کرده‌اند ولی با تلاش سازمان سنجش و وزارت علوم پیش بینی می شود که بیش از 60 هزار نفر در آزمون ارشد امسال پذیرش شوند.

ژوی با بیان اینکه افزایش ظرفیت پذیرش امسال، افزایش خوبی است خاطر نشان کرد: اگر ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد با احتساب دانشگاه‌های آزاد و پیام نور در نظر گرفته شود، بیش از 100 هزار نفر در دوره کارشناسی ارشد پذیرفته خواهند شد.

معاون سازمان سنجش:

 اعلام نتایج اولیه آزمون در نیمه دوم اردیبهشت

ابراهیم خدایی، معاون سازمان سنجش با تشریح برخی اقدامات امنیتی برای آزمون کارشناسی ارشد، یکی از این اقدامات را شخصی سازی دفترچه‌های سوالات آزمون بیان کرد که بر اساس آن اسم و عکس داوطلب بر روی دفترچه سوالات منتشر می‌شود.

به گفته وی، تنوع سوالات و دسته‌بندی آنها و چگونگی ارسال سوالات به حوزه‌های مختلف نیز در جلوگیری از وقوع هرگونه تقلب و تخلف در آزمون پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به تغییرات اجرایی آزمون ارشد 89 به ایسنا، گفت: سال گذشته آزمون کارشناسی ارشد در 4 روز برگزار شد، در حالی که امسال علیرغم افزایش شمار داوطلبان، آزمون در سه روز برگزار می‌شود که براساس تقویم، آزمون از روز چهارشنبه 28 بهمن آغاز می‌شود و روز جمعه 30 بهمن پایان می‌یابد.

خدایی در خصوص زمان اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد، اظهار کرد: نتایج اولیه آزمون در نیمه دوم اردیبهشت ماه اعلام و از هفته اول خرداد ماه نیز انتخاب رشته اینترنتی مجازین آغاز می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد