--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

ثبت‌نام آزمون آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای آغاز شد

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون آموزشکده‌های فنی‌ و حرفه‌ای از امروز، گفت: آزمون داوطلبان آموزشکده‌های فنی ‌و حرفه‌ای 26 شهریور ماه برگزار می‌شود.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مهلت ثبت‌نام آزمون از امروز تا چهار مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ، اظهارکرد: دراین آزمون دیپلمه‌های فنی ‌و حرفه‌ای و کاردانش شرکت می‌کنند، بنابراین داوطلبان باید با مراجعه به مراکز پستی در زمان مذکور، دفترچه آزمون و کارت اعتباری به مبلغ5500 تومان و در صورت علاقه‌مندی به شرکت در موسسات آموزش غیرانتفاعی و غیردولتی فیش 1500 تومانی دریافت کنند.

وی دارا بودن‌ گواهینامه‌ پایان‌ تحصیلات‌ دوره متوسطه‌ نظام‌ جدید در یکی‌ از رشته‌های شاخه‌های‌ فنی ‌و حرفه‌ای ‌و کاردانش و یا احراز شرایط فارغ‌التحصیلی دریکی‌ از رشته‌های مذکور تا پایان‌ شهریورماه 89 و یا دیپلم فنی ‌و حرفه‌ای دوره ‌چهار ساله‌ نظام ‌قدیم را از جمله شرایط شرکت در این آزمون عنوان کرد.

توکلی افزود: داوطلبانی که حد نصاب نمره قبولی یکی از کد رشته‌های مشخص شده در دفترچه راهنما را کسب کنند ولی تا پایان شهریور موفق به دریافت گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه در رشته مورد نظر نشوند و کد رشته قبولی آنها فقط در نیم سال اول پذیرش داشته باشد، قبولیشان ملغی و اجازه ثبت‌نام نخواهند داشت.

معاون سازمان سنجش با تاکید بر اینکه داوطلبان این آزمون باید از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان‌ و دانش‌آموزان‌ سال‌ آخر شاخه‌ فنی‌ و حرفه‌ای و شاخه کاردانش‌ متولد سال‌1370 و بعد از آن برای‌ شرکت‌ در آزمون‌ احتیاجی‌ به‌ ارایه دفترچه‌ آماده‌ به‌ خدمت‌ ندارند، ولی باید در زمانی‌ که‌ توسط سازمان وظیفه‌ عمومی‌ نیروی‌ انتظامی‌ اعلام‌ می‌شود، نسبت به تهیه دفترچه و یا اعزام به‌ خدمت‌ اقدام کنند.

وی افزود: این دسته از افراد در صورت‌ پذیرفته ‌شدن‌ در آزمون‌ در هر مرحله‌ای ‌از خدمت‌ وظیفه، ترخیص‌ خواهند شد، در غیر این صورت‌ غایب‌ محسوب‌ شده‌ و پذیرش‌ آنها در آزمون 89 ملغی‌ می‌شود.

توکلی ادامه داد: در صورتی که کد رشته قبولی داوطلبان درهر دو نیمسال اول و دوم و یا فقط در نیمسال دوم پذیرش داشته باشد و تا پایان دی ماه 89 موفق به دریافت گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه در رشته مورد نظر شوند، اجازه ثبت‌نام درنیمسال دوم را خواهند یافت و درغیر اینصورت قبولی آنان نیز ملغی است.

وی از برگزاری آزمون دوره‌های کاردانی پیوسته نظام جدید آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای در26 شهریور ماه خبر داد و در مورد ظرفیت پذیرش آزمون، اظهارکرد: حدود 35 هزار نفر در دوره‌های روزانه و بیش از 50 هزار نفر در موسسات غیرانتفاعی پذیرفته خواهند شد که در کل ظرفیت پذیرش90 هزار نفری این دوره آزمون، نسبت به دوره گذشته یکسان است.

معاون سازمان سنجش با تاکید بر اینکه معدل در این آزمون تاثیری ندارد، تصریح کرد: اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص شرایط و ضوابط عمومی واختصاصی و نحوه ثبت‌ نام بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد