--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

اطلاعیه مبهم وزارت علوم در خصوص رشته های تحصیلی حذف شده

در پی انتشار اخباری مبنی بر حذف 13 رشته علوم انسانی و طرح نظرات مختلف در این زمینه، وزارت علوم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به درخواست جدی داوطلبان مبنی بر تحصیل در دانشگاه علامه طباطبایی، معاونت آموزشی، سازمان سنجش و دانشگاه علامه طباطبایی در حال بررسی شرایط هستند که بتوانند راهکار مناسبی برای ایجاد ظرفیت جدید فراهم کنند.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: «با توجه به ضرورت ساماندهی آموزش عالی براساس نیاز کشور، معاونت آموزشی وزارت علوم طی دو سال گذشته با اجرای طرح آمایش آموزش عالی ضمن شناسایی وضعیت موجود تعداد دانشجویان در رشته‌های مختلف درصدد احصای نیازهای جامعه با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی بوده و نتایج اولیه بررسی طرح مذکور جهت‌گیری‌هایی را در پیش روی قرار داده است.

با توجه به افزایش متقاضیان دوره‌های کارشناسی ارشد به حدود یک میلیون نفر و نیز متقاضیان دوره‌های دکتری تخصصی به بیش از 130 هزار نفر، وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، دانشگاه‌های مادر به ویژه در تهران را به سمت افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی جهت داده و همچنین به افزایش ظرفیت دوره‌های کارشناسی در دانشگاه‌های کوچکتر به ویژه در شهرستان‌ها پرداخته است.

دانشگاه‌ها با توجه به سیاست‌های کلی، زیرساخت‌های عمرانی، امکانات و توانایی‌های آموزشی در خصوص میزان پذیرش در دوره‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی با تصویب شورای دانشکده و دانشگاه نسبت به ثبت ظرفیت از طریق درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام می‌کنند.

براساس اعلام رییس محترم دانشگاه علامه طباطبایی با توجه به ایجاد 10 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد و هشت رشته جدید در مقطع دکتری و با احتساب افزایش ظرفیت در رشته‌های قبلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی در مجموع ظرفیت پذیرش دوره‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه را از دو هزار و 500 نفر به سه هزار و 500 نفر و ظرفیت پذیرش دوره‌های دکتری نیز از 250 نفر به حدود 500 نفر افزایش داده به این معنا دانشگاه علامه طباطبایی مجموعا ظرفیت پذیرش دانشجو را 15 درصد افزایش داده است.

در رابطه با درخواست جدی داوطلبان عزیز در تحصیل در دانشگاه علامه طباطبایی که یکی از دانشگاه‌های برتر کشور در علوم انسانی می‌باشد. معاونت آموزشی، سازمان سنجش و دانشگاه علامه طباطبایی در حال بررسی شرایط هستند که بتوانند راهکار مناسبی برای ایجاد ظرفیت جدید فراهم کنند.»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد