--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

ثبت‌نام دکتری دانشگاه پیام‌نور از فردا آغاز می‌شود

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام‌نور از فردا همزمان با ثبت نام دوره دکتری، برای دوره‌های کارشناسی فراگیر نیز دانشجو می پذیرد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ دکترعبدالله معتمدی در ادامه افزود: با توجه به تماس‌ها و پیگیریهای داوطلبان به دلیل اینکه مدت زمان ثبت نام دوره کارشناسی دانشگاه پیام نور محدود بود و تعدادی از داوطلبان موفق به ثبت نام در این دوره نشدند، این فرصت مجدد به آنها داده شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 100 هزار نفر در دوره کارشناسی ارشد فراگیر و حدود 180 هزار نفر در دوره کارشناسی فراگیر شرکت کرده بودند، گفت: امسال در دوره کارشناسی فراگیر حدود 120 هزارنفر شرکت کرده‌اند که با اعلام این مهلت مجدد، امیدواریم فرصت مناسب برای ثبت نام کردن داوطلبان فراهم شود.

معتمدی با بیان اینکه ثبت‌نام دوره‌های کارشناسی فراگیر دانشگاه پیام نور از 19 اسفند شروع می‌شود و تا 23 ماه جاری ادامه خواهد یافت، گفت: ثبت‌نام دوره دکتری دانشگاه پیام‌نور نیز همزمان از 19 اسفند شروع می‌شود و تا 25 فروردین 1389 ادامه می‌یابد.

وی افزود: در دوره‌های فراگیر کارشناسی دانشگاه مجموعا در 59 رشته و 6500 رشته محل پذیرش دانشجو خواهد بود و کسانیکه دراین دوره ثبت نام می کنند در اردیبهشت ماه سال آینده در آزمون ورودی شرکت خواهند کرد و پذیرفته شدگان از مهرماه سال تحصیلی آینده به عنوان دانشجوی دانشگاه پیام نور شناخته خواهند شد.

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور با اشاره به برگزاری آزمون‌های دوره دکتری دانشگاه پیام نور امسال در 28 رشته گرایش، افزود: در سال گذشته قریب به 4000 نفر در 26 رشته گرایش دانشگاه شرکت کرده بودند و انتظار می رود این تعداد در سال جاری افزایش یابد.

معتمدی گفت: در آزمون دکتری امسال در دو گرایش دانشجو پذیرش خواهد شد که در سال گذشته در این دو گرایش پذیرش دانشجو نداشته‌ایم، البته شرایط داوطلبان برای این دو گرایش تا حدی متفاوت از شرایط پذیرش سایر داوطلبان است که این نکته در دفترچه منعکس شده است.

وی افزود: ظرفیت پذیرش دوره دکتری درسال جاری نسبت به سال قبل کمتر شده است و درحال حاضر پیش بینی شده است که در رشته گرایش‌های مختلف، بین 2 تا5 دانشجو پذیرش شوند.

معتمدی در ادامه با بیان اینکه امسال مانند گذشته بخشی از ظرفیت پذیرش ویژه دستیاران علمی و مربی آموزشیاران دانشگاه پیام نور است، در رابطه با نحوه ثبت نام داوطلبان گفت: ثبت نام دوره‌های کارشناسی فراگیر از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود و داوطلبان پس از خریداری دفترچه هاو کارت ثبت نام از دفاتر پستی 11، 12، 14، 15، 16، 17، 18، 19 با شماره های محرمانه‌ای که دریافت می کنند از طریق سایت سازمان سنجش ثبت نام خواهند کرد؛ اما داوطلبان دوره‌های دکتری دفترچه های مربوطه را از مراکز دانشگاه پیام نور دریافت کرده و از طریق سایت دانشگاه ثبت نام خواهند کرد.

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: آزمون دکتری دراوایل تیرماه برگزار می‌شود، داوطلبان ابتدا در آزمون کتبی شرکت می کنند و سپس دو تا سه برابر پذیرفته‌شدگان مرحله اول در مصاحبه شرکت کرده و نمره نهایی حاصل نمره کتبی و نمره مصاحبه خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد