--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

دبیرستانی ها امتحان نهایی را جدی بگیرند

خرداد نزدیک است و دانش آموزان خود را برای امتحان آماده می کنند تا بعد از آن به استقبال تابستان گرم بروند.

برای دانش آموزان سوم دبیرستان که آزمون نهایی دارند وضعیت خیلی مهمتر و دشوارتر است چون به گفته معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش امسال نمراتی که دانش آموزان در امتحان نهایی مقطع متوسطه از جمله دبیرستان و هنرستان کسب می کنند 25درصد در کسب امتیاز آنها برای ورود به دانشگاه تاثیرگذار خواهد بود .

ابراهیم سحرخیز به خبرآنلاین گفت: نمرات امتحانات نهایی دانش آموزانی که امسال داوطلب ورود به دانشگاه هستند چه در حال تحصیل در پیش دانشگاهی باشند و یا فارغ التحصیل دوره های قبل باشند ۲۵ درصد در کنکور تاثیرگذار خواهد بود.

با این حساب تاثیر نمرات امتحانات نهایی در کنکور، 10 درصد بیش از سال گذشته است. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش دراین باره گفت: سال گذشته این نمرات ۱۵ درصد تاثیرگذار بود که امسال به ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است و در واقع خبر خوشی برای دانش آموزان درس خوان است که نمرات امتحان نهایی را با موفقیت سپری کرده اند.

به کفته سحرخیز، دانش آموزان سال سوم دبیرستان 10 درس را به صورت نهایی امتحان می دهند: در مقطع پیش دانشگاهی با حذف مراکز مستقل تغییراتی ایجاد شد به طوری که از سال جاری شاهد ادغام این مراکز در دبیرستان ها بودیم. بر این اساس ادامه تحصیل در مراکز پیش دانشگاهی مانند سال جاری است به طوری که دیگر مراکز مستقلی به این نام وجود نخواهد داشت.

او همچنین گفت: امسال در هر رشته مقطع پیش دانشگاهی برای ۴ درس بصورت نهایی امتحان برگزار می شود که شامل دو درس عمومی و دو درس تخصصی است که در هر رشته متفاوت است. 

آنطور که سحرخیز می گوید دروس معارف اسلامی ۱ و ۲، ‌زبان فارسی ۱ و ۲ به عنوان دو درس عمومی در رشته های ریاضی ، انسانی ، تجربی و هنر بصورت نهایی برگزار می شود و در رشته معارف اسلامی ،‌اصول عقاید ۱ و ۲ ، زبان فارسی ۱ و ۲ بصورت نهایی برگزار خواهد شد. 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: دروس تخصصی رشته ریاضی که امتحانات آن بصورت نهایی برگزار می شود حساب دیفرانسیل ۱ و ۲ ، فیزیک ۱ و ۲ خواهد بود و در رشته تجربی زیست شناسی ۱و ۲، فیزیک ۱ و ۲ و در انسانی عربی ۱ و ۲، زبان ادبیات فارسی ۱ و ۲ بصورت نهایی برگزار خواهد شد. در رشته هنر دروس سیر هنر در تاریخ ۱ و ۲، آشنایی با میراث فرهنگی و آشنایی با رشته های هنری و در رشته معارف اسلامی ادبیات عرب و اصول فقه امتحانات نهایی خواهد داشت.

پیش از این نیز عبدالامیر عرفی  رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفته بود: با توسعه امتحانات نهایی در پایه سوم و پس از حذف کنکور در سال 93، امتحانات نهایی جایگزین کنکور می شود.
نظرات 1 + ارسال نظر
حجاب فاطمی یکشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 18:18 http://www.hejabfatemi.com/

137037036733130735630663با سلام
من مدیر فروش سایت حجاب فاطمی حمید رضا نبی خواه هستم
خدمت رسیدم از شما دعوت به همکاری کنم در زمینه فروش محصولات منحصر بفرد ما (حجاب فاطمی) و یا اجاره بخشی از فضای وبلاگتان
لطفاً قدوم سبزتان را به وبسایت و فروشگاه حجاب فاطمی بگذارید و منوی همکاری با ما را مطالعه بفرمائید

با سپاس نبی خواه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد