--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

زمان اعلام نتایج آزمون کارشناشی ارشد آزاد

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آغاز برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه از صبح روز پنجشنبه با رقابت 500 هزار داوطلب در سراسر کشور، از پذیرش 12 درصدی داوطلبان در این آزمون خبر داد.

به گزارش ایسنا سید عبدالله سجادی جاغرق در حاشیه بازدید از حوزه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و در جمع خبرنگاران گفت: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی با رقابت 500 هزار داوطلب در یک‌هزارو640 رشته محل، 339 رشته و در 132 واحد دانشگاهی از روز پنجشنبه آغاز شد و برگزاری آن تا شنبه ادامه دارد.

وی با اشاره به افزایش 13 درصدی شمار داوطلبان در آزمون سال 90 نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: تعداد رشته‌های تحصیلی نیز نسبت به سال گذشته 22 درصد و رشته محل‌ها 18 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به رقابت 500 هزار داوطلب در آزمون سال 90، گفت: از این تعداد 57 درصد را مردان تشکیل داده‌اند.

سجادی با بیان اینکه در آزمون نوبت صبح روز پنجشنبه 124 هزارو68 داوطلب و در آزمون بعدازظهر 124 هزارو455 داوطلب شرکت می‌کنند، تصریح کرد: در آزمون نوبت صبح جمعه 103هزارو162 داوطلب و در آزمون بعدازظهر 93 هزارو102 داوطلب، همچنین در آزمون نوبت صبح روز شنبه 93هزارو796 داوطلب و بعدازظهر 117هزارو226 داوطلب شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در آزمون امسال 246 رشته یک‌نوبتی داریم، گفت: در آزمون این دوره 93 رشته دونوبتی بود که تعداد داوطلبان با احتساب رشته‌های دونوبتی 655 هزار و 809 نفر است.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با تأکید بر برگزاری آزمون در نهایت امنیت و دقت، خاطرنشان کرد: در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سوالات از تنوع بالایی برخوردار هستند، چراکه برای هر گرایش دفترچه مجزایی طراحی شده است، همچنین از 50 روز گذشته نیز 30 نفر از همکاران ما برای امنیت آزمون در قرنطینه هستند.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با بیان اینکه به ترتیب رشته‌های حسابداری، حقوق خصوصی، حقوق جزا و مدیریت اجرایی و مهندسی نرم‌افزار از تعداد داوطلبان زیادی برخوردار است، تصریح کرد: بیشترین رشته‌هایی که خانم‌ها آن را انتخاب کرده‌اند، رشته آموزش زبان فرانسه با 91 درصد تعداد داوطلبان و رشته پرستاری با 88 درصد تعداد داوطلبان است.

وی افزود: همچنین در رشته مهندسی نفت و مکانیک و عمران با شرکت 98 درصد آقایان بیشترین شرکت‌کنندگان این رشته را تشکیل دادند.

وی با اشاره به پیرترین داوطلب شرکت‌کننده در این آزمون گفت: یک پیرزن و پیرمرد 76 مسن‌ترین داوطلبان این آزمون را تشکیل دادند.

 رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به امکان افزایش تعداد انتخاب رشته محل یا رشته گرایش برای داوطلبان این دوره آزمون گفت: در نظر داریم مقدمات ایجاد فضا برای انتخاب بیش از یک رشته محل یا یک رشته گرایش را برای داوطلبان فراهم کنیم که درصدد هستیم این برنامه برای آزمون امسال لحاظ شود و نتایج را به گونه‌ای انتخاب کنیم تا داوطلبان آزادی عملی در انتخاب رشته داشته باشند ولی در صورتی که این امکان فراهم نشد حتما برای آزمون سال آینده این تغییر ایجاد خواهد شد.

سجادی از اعلام نتایج آزمون در نیمه دوم شهریورماه خبر داد و افزود: تعداد پذیرفته‌شدگان آزمون امسال نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش خواهد داشت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد