--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

اول راهنمایی از سال تحصیلی آینده حذف می‌شود

فارس: مدیر آموزش و پرورش بجنورد گفت: دوره اول راهنمایی از سال تحصیلی آینده حذف می‌شود.

جمشید عین‌بیگی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: بر همین اساس در مدارس سال اول راهنمایی را نخواهیم داشت و صرفاً دانش آموزان پس از گذراندن پایه پنجم ابتدایی وارد سال ششم در همان مدرسه می‌شوند.

وی اجرای نظام آموزش شش.سه.سه را طی سال تحصیلی آینده را در راستای ارتقا و بهره‌وری سیستم آموزشی عنوان کرد و افزود: مدارس راهنمایی در این طرح صرفاً دو پایه دوم و سوم خواهند داشت.

عین‌بیگی با بیان اینکه در اجرای این طرح سال آینده آزمونی برای مدارس نمونه و تیزهوشان نخواهیم داشت، تصریح کرد: اجرای این طرح نیازمند مشارکت اولیای دانش آموزان و مدرسه است تا این طرح به صورت مطلوب به اجرا در آمده و اهداف مورد نظر محقق شود.

وی در عین حال محدودیت فضای فیزیکی را از مشکلات فرا روی اجرای این طرح برشمرد و افزود: گام‌های اولیه برای اجرای این طرح برداشته شده و دوره‌های آموزشی نیز برای فرهنگیان در حال اجرا است.

مدیر آموزش و پرورش بجنورد برگزاری دوره های ضمن خدمت برای فرهنگیان این شهرستان را برشمرد و گفت: تمام این اقدامات برای اجرای هر چه بهتر این طرح از سال آینده است.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های قرآن‌آموزی و ترویج حفظ قرآن تصریح کرد: بر اساس طرح قرآن آموزی سهم شهرستان در نهضت قرآن‌آموزی 8 هزار دانش آموز و 2 هزار همکار فرهنگی بوده که تاکنون حدود 20 درصد از این تکلیف محقق شده است.

عین‌بیگی یکی از مشکلات در زمینه ثبت افراد علاقمند را قطع پی در پی سیستم‌های اینترنت برشمرد و گفت:‌ دانش آموزان و همکاران فرهنگی از اجرای این طرح استقبال چشمگیری را داشتند.

وی با اشاره به ارائه ابزارهای تشویقی برای دانش آموزان حافظ قرآن اظهار داشت: بر همین اساس دانش آموزانی که اقدام به حفظ یک جزء قرآن کریم نمایند، به اردوهای زیارتی مشهد مقدس اعزام و در صورتی که این تعداد افزایش یابد آموزش و پرورش دانش آموزان را به همراه اولیا به اردوهای زیارتی اعزام می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش بجنورد بیشترین میزان حفظ قرآن را مربوط به یکی از دانش آموزان روستای پیربز با نام زهرا جهانی عنوان کرد و گفت: این دانش آموز در دوره راهنمایی در این روستای محروم، تحصیل می‌کند که تاکنون موفق به حفظ چهار جزء کامل قرآن شده که اخیراً به همراه هم‌کلاسی‌ها به این اردوهای زیارتی اعزام شده است.

وی نهضت حفظ قرآن کریم را اقدامی فرهنگی در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان و تحقق منویات مقام معظم رهبری برشمرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد