--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

هدایت تحصیلی دانش‌‌آموزان به دوره راهنمایی انتقال می‌یابد

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: با اجرای ساختار جدید آموزشی (3،3،6)، هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از پایه اول متوسطه به پایه سوم راهنمایی انتقال می‌یابد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط ‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسن فرازنده خالدی اظهار داشت: طبق قانون برنامه پنج ساله توسعه، آموزش و پرورش مکلف است با توجه به جمعیت دانش‌آموزی در رشته‌های مختلف تحصیلی متناسب با نیاز جامعه به تدریج و در طول برنامه تا برقراری توزیع متوازن، وظیفه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را براساس استعداد و علایق آنها انجام دهد.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، وظیفه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی با مشاوران مدارس است.

فرازنده خالدی با اشاره به فعالیت‌های اداره‌کل تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در جهت محقق کردن اهداف هدایت تحصیلی دانش‌آموزان تصریح کرد: مشاوران مدارس بر اساس نتایج آزمون‌های ریون و رغبت ‌سنج دانش‌آموزان که به ترتیب ضریب هوشی و میزان علاقه و استعداد دانش‌آموزان برای انجام فعالیت‌های شغلی را می‌سنجد همچنین با بررسی نمرات دوره راهنمایی تحصیلی و پایه اول متوسطه دانش‌آموزان، دریافت نظرات معلمان و دبیران دروس و تکمیل فرم‌‌های نظرخواهی از سوی دانش‌آموزان و والدین آنها، دانش‌آموزان را در شاخه و رشته تحصیلی مناسب هدایت می‌کنند.

وی، زمان انجام هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را دو هفته اول تیرماه اعلام و خاطرنشان کرد: با اجرای نظام آموزشی (3،3،6) فرآیند هدایت تحصیلی به دوره راهنمایی انتقال می‌یابد. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد