--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

توصیه پزشکی به دانش‌آموزان در هوای آلوده

 یک متخصص بیماری‌های داخلی گفت: دانش‌آموزان در هوای آلوده ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت را تهیه کرده و هر یک تا دو ساعت تعویض کنند.

به گزارش فارس اسماعیل زمانی در خصوص مضرات آلودگی هوا اظهار داشت: دی‌ اکسید نیتروژن، دی‌ اکسید گوگرد و مونوکسیدکربن از جمله گاز‌های بسیار خطرناکی هستند که افزایش آنها بر روی پوست، مو، چشم و ریه اثرات بسیار مخربی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هوای شهر تهران به علت افزایش این گازها بسیار آلوده است و مردم تهران خصوصاً دانش‌آموزان، برای خارج شدن از منزل، مسائل ایمنی را در زمینه سلامت خود و دیگران رعایت کنند.

این متخصص بیماری‌های داخلی افزود: به افراد و دانش‌آموزان توصیه می‌شود که حتی الأمکان از منزل خارج نشوند ولی اگر برای انجام کار و تحصیل از منزل خارج شدند، حتماً از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت استفاده کنند و توجه داشته باشند که ماسک‌ها تنها برای استفاده در یکی دو ساعت مفید است و نمی‌توانند در طول روز از آن استفاده کنند.

زمانی تصریح کرد: از آنجایی که دانش‌آموزان دستگاه تنفسی حساستری دارند، خانواده‌ها و مسئولان مدارس باید در زمینه حفظ سلامتی آنها با رعایت قوانین و انجام اقدامات ضروری تلاش بیشتری داشته باشند. 

وی بیان کرد: دانش‌آموزانی که مدرسه نزدیک منزلشان است، زمانی که از مدرسه خارج شدند، بدون توقف به سمت خانه حرکت کنند و آنهایی که سرویس دارند، راننده سرویس شیشه‌ها را بالا بکشد تا هوای آلوده به داخل نفوذ نکند.

این متخصص بیماری‌های داخلی با اشاره به اینکه خانواده‌ها موقتاً ورزش و به ‌خصوص کوهنوردی را کنار بگذارند، خاطرنشان کرد: به خانواده‌ها سفر به مناطق خوش آب ‌و هوا در این ایام توصیه می‌شود چرا که دور بودن از محیط آلوده بهترین پیشگیری و مناسب‌ترین درمان است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد