--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

آزمون دکتری کلیه رشته‌ها تا پایان سال برگزارمی‌شود

مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم از نهایی شدن آیین‌نامه آزمون متمرکز دکتری خبرداد و گفت: آیین‌نامه جدید پس از تایید وزیرعلوم به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

دکتر ابوالفضل حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره نحوه برگزاری آزمون متمرکز دکتری، افزود: بر اساس آیین‌نامه مذکور در ابتدا یک آزمون سراسری کتبی برگزار و اسامی چند برابر ظرفیت به همراه سوابق تحصیلی داوطلبان از سوی سازمان سنجش به دانشگاه‌ها اعلام می‌شود.

وی اظهارکرد: دانشگاه‌ها نیز سوابق تحصیلی، آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشجویان اعلام شده از سوی سنجش را مورد بررسی قرار می‌دهند و سپس نتایج نهایی خود را به سازمان سنجش اعلام می‌کنند تا در نهایت اسامی نهایی قبول‌شدگان آزمون دکتری توسط سازمان سنجش اعلام ‌شود.

به گفته حسنی، دانشجویان می‌توانند برای شرکت در آزمون دکتری سه دانشگاه را انتخاب کنند و همان طور که عنوان شد، سازمان سنجش نیز چندین برابر ظرفیت را جهت مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه معدل مقطع کارشناسی ارشد می تواند در پذیرش دانشجوی دکتری موثر باشد، در عین حال اظهار کرد: البته برای شرط معدل در آزمون دکتری سقفی تعیین نشده است، زیرا ترازبندی دانشگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است.

مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم در خصوص زمان برگزاری آزمون دکتری نیز گفت: درصدد هستیم که آزمون سراسری دکتری تا قبل از پایان امسال برگزار شود تا دانشگاه‌ها فرصت کامل برای مراحل گزینش و بررسی را داشته باشند.

حسنی در خاتمه با بیان اینکه این آزمون برای کلیه رشته‌ها برگزار می‌شود، تصریح کرد: دانشجویان طبق گذشته باید علاوه بر گذراندن زبان عمومی، دروس تخصصی را فرا گیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد