--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

انتشار کتاب «انتخاب رشته، انتخاب آینده» برای تسهیل انتخاب رشته

مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار کتاب « انتخاب رشته ، انتخاب آینده» به منظور تسهیل انتخاب رشته مجازین کنکور 89 خبر داد.

دکتر پرند در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه انتخاب رشته از مهمترین بخش‌های کنکور سراسری محسوب می‌شود، اظهار کرد: مجازین کنکور می‌توانند 100 کد رشته محل را انتخاب کنند، بر این اساس سازمان سنجش به منظور راهنمایی داوطلبان در انتخاب رشته صحیح کتاب «انتخاب رشته، انتخاب آینده» را ویرایش و منتشر کرده است.

وی افزود: این کتاب چاپ ششم و ویرایش سوم است که شامل هفت فصل حاوی مطالبی در خصوص کلیات انتخاب و اهمیت آن در سرنوشت داوطلبان، چگونگی انتخاب تحصیلی، شناخت مراکز و آموزش عالی، شیوه‌های پذیرش دانشجو، فرایند اجرایی و نکات انتخاب رشته است.

پرند با بیان اینکه در این کتاب در خصوص بومی گزینی توضیحاتی ارائه شده است، اظهار کرد: در این کتاب به توزیع فراوانی رتبه کشوری رشته‌ها و دانشگاه‌های انتخابی پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری 88 به تفکیک گروه‌های آزمایشی پنجگانه در دوره‌های روزانه و شبانه توضیح ارائه شده است.

وی با بیان این که در فصل دیگر کتاب میانگین اولویت رشته پذیرفته شدگان دوره روزانه در گروه‌های آزمایشی پنج گانه ذکر شده است، تصریح کرد: در فصل آخر کتاب نگاهی به آمارهای آزمون سراسری 87 و 88 نیز شده است.

مشاور رییس سازمان سنجش با اشاره به توزیع نرم‌افزار سامان رشته همراه با این کتاب، گفت: در این نرم‌افزار رشته‌های تحصیلی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی معرفی شده‌اند و اطلاعات مفیدی در زمینه‌ انتخاب رشته و رتبه بندی دانشگاه‌ها و دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری 89 ، استان‌ها و جداول آماده داوطلبان و پذیرفته شدگان آزمون سراسری 88 آمده است.

پرند در خصوص چگونگی تهیه این کتاب و نرم‌افزار «سامان رشته» گفت: علاقمندان می‌توانند برای تهیه کتاب با شماره‌ تماس‌های2ـ 88844791 و 88923958 تماس گیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد