--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

معادل‌سازی مدرک آموزش فنی و حرفه‌ای با مدارک دانشگاهی

فارس: رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: بر اساس بخشنامه‌های جدید، مدرک پایان دوره آموزش فنی و حرفه‌ای با مدارک دانشگاهی معادل‌سازی می‌شود.

رحیم نوربخش اظهار داشت: کسی که مدرک پایان دوره آموزش فنی و حرفه‌ای دارد و توانسته یک یا دو دوره یک هزار و 120 ساعته را با موفقیت بگذراند مدرک پایان دوره او با مدرک فوق دیپلم یا لیسانس دانشگاه‌ها معادل‌سازی می‌شود و آموزش دیدگان فنی و حرفه‌ای می‌توانند از مزایای آن در بازار کار استفاده کنند.

وی با اشاره به مزایای برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، تصریح کرد: افرادی که دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای می‌گذرانند در بازار کار جزو افراد موفق هستند به طوری که می‌توانند در بازار کار از مزایای مدارک فنی و حرفه‌ای استفاده کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دولت برای دارندگان مهارت‌نامه فنی و حرفه‌ای مزایای خاصی در نظر گرفته است، افزود: تسهیلات خود اشتغالی فقط به افرادی که دارای مهارت‌نامه فنی و حرفه‌ای هستند اعطا می‌شود.

نوربخش اضافه کرد: علاوه بر این در تفاهم‌نامه برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور نیز دارندگان مدرک معتبر برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در اولویت قرار دارند.

وی با اشاره به پرمحتوا بودن دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، خاطرنشان کرد: این دوره‌های آموزشی در راستای تایید صلاحیت حرفه‌ای افراد جویای کار برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: مدارکی که بعد از برگزاری دوره‌ها به حرفه‌آموزان ارائه می‌شود معادل مدرک دانشگاهی است.

نوربخش در ادامه با اشاره به درخشش حرفه‌آموزان فنی و حرفه‌ای استان در سطح کشور، اظهار داشت: حرفه‌آموزان فنی و حرفه‌ای استان سال گذشته موفق به کسب دیپلم افتخار در رشته‌های جوشکاری و اعزام به کشور کانادا شدند.

وی افزود: کسب دو مدال طلا در رشته‌های اتومکانیک و لوله‌کشی، یک مدال نقره در رشته خیاطی، یک مدال برنز در رشته الکترونیک، کسب دیپلم افتخار تیمی در رشته ساخت و تولید، انتخاب رئیس نمونه کشوری و رئیس مرکز نمونه کشوری از دیگر موفقیت‌های حرفه‌آموزان این سازمان است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی اضافه کرد: سال گذشته سه نفر از مربیان این مرکز به عنوان مربیان نمونه انتخاب شدند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد