--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

دانشگاه‌ها نبایدمدرک دانشجویان را برای بازپرداخت وام گرو نگه دارد

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلاتی که هم‌اکنون در دانشگاه‌ها وجود دارد عدم توان دانشجویان برای پرداخت شهریه است که باید در بودجه سال 89 مورد توجه ویژه قرار گیرد.

اسدالله عباسی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با تاکید بر مناسب نبودن اعتبار وام شهریه، تصریح کرد: باید این امکان فراهم شود که میزان اعتبار صندوق رفاه دانشجویان افزایش پیدا کند تا تسهیلات مورد نیاز دانشجویان تامین شود و دانشجویان بدون دغدغه و نگرانی به تحصیل خود ادامه دهند. البته قرار است در میان دانشجویان دکترا، هزینه‌های کمک آموزشی توزیع شود؛ تحقق این امر برای دانشجویان کارشناسی ارشد هم نیاز است به ویژه دانشجویانی که شهریه پرداخت می‌کنند.

نماینده مردم رودسر در خانه ملت با تاکید بر این‌که اعتبار 120 میلیاردی وام شهریه کافی نبوده و جوابگو نیست، افزود: میزان اعتبار وام شهریه باید در لایحه بودجه سال آینده افزایش یابد، نظر کمیسیون این است که درصد کمک هزینه دانشجویی افزایش یابد تا هر دانشجویی بتواند برای پرداخت شهریه، وام دریافت و در دراز مدت آن را بازپرداخت کند.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: البته باید بازپرداخت وام شهریه بعد از فراغت از تحصیل در زمان اشتغال باشد، متاسفانه هم‌اکنون بسیاری از دانشگاه‌ها مدارک تحصیلی دانشجویان را برای بازپرداخت وام گرو نگه‌ می‌دارند، اما این سخت‌گیری‌ها باعث بروز مشکلات بسیاری برای آنها می‌شود، بسیاری از دانشجویان به خاطر این‌که قادر نیستند شهریه را پرداخت کنند گاهی اوقات مجبور می‌شوند مرخصی بگیرند.

عباسی در خاتمه تاکید کرد: نظر اعضای کمیسیون این است که دولت در لایحه اعتبار وام صندوق رفاه دانشجویان، بازپرداخت وام دانشجویان را به بعد از پیدا کردن شغل و کسب درآمد منوط کند، که در این صورت دانشگاه‌ها می‌توانند وثیقه‌ای را برای ضمانت بازپرداخت بگیرند، نه این‌که مدرک دانشجویان در گروی بازپرداخت اقساط باشد، چراکه اگر دانشجویان بخواهند سر کار یا خدمت سربازی بروند نیازمند مدرک تحصیلی خود هستند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد