--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

تغییر در نحوه ی نام نویسی کنکور ۸۸

 منبع :تابناک

دکتر ابراهیم خدایی با بیان این‌که ممکن است در نحوه اجرای کنکور سراسری سال 88 در راستای بهبود کیفیت برگزاری آزمون‌ از نظر امنیتی تغییراتی اعمال شود، اظهار کرد: این مباحث شامل موارد امنیتی و افزایش حفاظت از برگزاری آزمون می‌شود.

وی افزود: ضوابط کنکور سراسری سال 88 مشخص شده و تاکنون تغییری در این باره اعمال نشده است.

معاون سازمان سنجش کشور درباره برخی تغییرات اعمال شد در نحوه نام‌نویسی کنکور 88، خاطر نشان کرد: از امسال، کد دانش‌آموزی همه داوطلبان کنکور سراسری پیش از آغاز ‌نام‌نویسی

از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود و داوطلبان باید در تکمیل فرم ‌کنکور این کد را نیز وارد کنند.

وی افزود: داوطلبانی که پیش از این از طریق کارنامه‌های تحصیلی خود به این کد دسترسی نداشته‌اند، می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش به‌ کدهای دانش‌آموزی خود دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان این‌که این امور از مواردی است که امسال برای نخستین بار در کنکور اعمال می‌شود، گفت: از این طریق ارتباط سیستماتیک بین سازمان سنجش و سیستم‌های آموزش و پرورش برقرار می‌شود تا ارتباطاتی که در سال‌های آتی قرار است برای گرفتن اطلاعات تکمیلی داوطلبان انجام شود، تسهیل گردد.

دکتر خدایی با بیان این‌که سؤالات کنکور سراسری سال 88 همانند سال‌های گذشته به صورت تستی طراحی خواهد شد، گفت:‌ توزیع کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 88 احتمالا به صورت اینترنتی خواهد بود.

وی افزود: از تابستان امسال سازمان سنجش در یک طرح آزمایشی کارت ورود به جلسه سه آزمون فراگیر پیام نور، معادل کارشناسی ارشد و آزمون سردفتران را به صورت اینترنتی توزیع کرد که اگر امکانات اجرایی این امر فراهم شود در کنکور کارشناسی ارشد و آزمون سراسری 88 نیز توزیع کارت به صورت اینترنتی خواهد بود.

به گفته وی، تصمیم‌گیری درباره نحوه توزیع کارت ورود به جلسه کنکور سراسری سال 88 به نتیجه به دست آمده از توزیع اینترنتی کارت آزمون کارشناسی ارشد بستگی دارد.

وی با بیان این‌که شیوه اجرایی کنکور بر عهده سازمان سنجش بوده و تصمیم گیرنده نهایی در این باره سازمان است، گفت: به نظر نمی‌رسد کار گروه ماده چهار قانون پذیرش دانشجو تغییراتی در کنکور 88 اعمال کند.

دکتر خدایی با اشاره به اعمال سوابق تحصیلی تا 15 درصد در کنکور آزاد و دولتی 88، گفت: بر پایه مصوبه سومین جلسه کارگروه ماده چهار قانون پذیرش دانشجو، سوابق تحصیلی داوطلبان در آزمون سراسری سال88 و آزمون دانشگاه آزاد اسلامی تا 15 درصد اعمال می‌شود.


وی افزود:‌ نام‌نویسی کنکور سراسری سال 88 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور از شانزدهم آذر آغاز می‌شود و تا 29 آذر ادامه خواهد داشت.

معاون سازمان سنجش در پایان تصریح کرد: کنکور سراسری سال 88 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در گروه‌های آزمایشی ریاضی فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی طی روزهای چهارم، پنجم و ششم تیر 88 برگزار خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد