--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

پذیرش نخبگان در دانشگاه ارومیه به 120نفر در هرسال افزایش می‌یابد

رئیس دانشگاه ارومیه گفت:تغییر فضای علمی وآموزشی سبب جهش علمی در دانشگاه‌ها می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)دکتر صدقی در دومین همایش تجلیل از استعدادهای درخشان دانشگاه افزود:یکی از معضلات دانشگاه‌ها ودانشجویان ،افت سطح نمرات وافزایش تعداد مشروطی‌ها است که می توان با تغییر فضای علمی وآموزشی و برگزاری نشست‌ها وجلسات منظم در جهت حل مشکلات دانشجویان تا حدودی بر این مشکل غلبه کرد.

وی با اشاره به بحث بصیرت در دانشگاه عنوان کرد:بصیرت در محیط دانشگاه از طریق نخبگان قابل ایجاد ،رشد و هدایت بوده و با ارج گذاری به دانشجویان نخبه وارائه تسهیلات لازم جهت جلوگیری از خروج آنها از کشور و استفاده از استعداد ذاتی و دادن پست های دانشجویی جهت رهبری سایر دانشجویان سعی در ارتقای وضعیت نخبگان می‌کنیم.

دکتر صدقی در مورد اهم فعالیت‌ها در خصوص نخبگان اظهار کرد: استفاده از استعدادهای نخبگان در جهت رشد علمی و پژوهشی دانشگاه ،داشتن نگاه ویژه و ارائه امکانات خاص، پذیرش بدون کنکور، تامین مالی معاش، تحصیل و شهریه و محدود کردن تعداد نفرات در اتاق‌های خوابگاه‌ها از اهم برنامه‌ها و فعالیت‌های مسؤولین دانشگاه خواهد بود.

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به اشتغال به تحصیل 2500نفر دانشجوی کارشناسی ارشد ودکترا در دانشگاه اظهار کرد: هدف ما تسهیل وضعیت آموزش و نهادینه کردن نگاه ویژه به این دانشجویان است.

وی در خاتمه از تلاش در جهت افزایش پذیرش تعداد نخبگان در دانشگاه به 120نفر در هر سال خبر داد.

معاون آموزش دانشگاه ارومیه گفت:نهادینه کردن مقوله توجه به استعدادهای درخشان دانشگاه با تشکیل انجمن نخبگان قوت می گیرد.

به گزارش ایسنا، دکتر پیر محمدی در دومین همایش تجلیل از استعدادهای درخشان دانشگاه ارومیه افزود:تشکیل انجمن نخبگان و افزایش امکانات کمی وکیفی آن ،همچنین تشکیل منظم جلسات وتقابل اطلاعات علمی سبب رشد علمی دانشجویان ودانشگاه می شود.

دکتر پیر محمدی در خصوص عملکرد معاونت آموزش در مورد انجمن نخبگان اظهار کرد:شروع فعالیت دانشجویان استعدادهای درخشان بصورت تشکل از سال 85بوده که تعداد آن در شروع 13نفر بوده است که توانستیم در طول این مدت رقم آنرا به 52نفر افزایش دهیم.

وی خاطر نشان کرد:تلاش این معاونت در طول مدت مذکور ،افزایش تعداد دانشجویان نخبه و وسعت دادن به امورات آنان از بابت ارائه تسهیلات در زمینه های پژوهشی ،فرهنگی و رفاهی بوده است.

معاون آموزشی دانشگاه ارومیه با اشاره به سایر تسهیلات ارائه شده به دانشجویان نخبه افزود:ارائه تسهیلات مربوط به شرکت دانشجویان در سمینارها،کنگره ها وکارگاههای آموزشی داخل کشور ،ارائه تسهیلات مربوط به شرکت در کلاسهای زبان وکامپیوتر،حمایت از طرحهای پژوهشی دانشجویان استعدادهای درخشان ،امکانات استفاده بهینه از آزمایشگاهها وکتابخانه ها،تسهیلات خوابگاهی –اولویت وام-تخفیف هزینه ژتون غذا،تشکیل انجمن نخبگان –اولویت شرکت در اردوها ،معرفی استاد مشاور –پذیرش بدون کنکور در مقاطع بالاتر،شرکت در المپیادها وبرگزاری همایش تقدیر از دانشجویان استعدادهای درخشان از کارهای صورت گرفته ویا در شرف انجام است.

وی در خاتمه سخنان خود ،توسعه فعالیتهای کیفی در دانشگاه را از اولویت های کاری معاونت آموزش دانشگاه بر شمرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد