--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

تاریخ توزیع کارت ورود به جلسه کنکور پزشکی دانشگاه آزاد

کارت کنکور دانشگاه آزاد در رشته های پزشکی که 26 تیر ماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد روزهای سه شنبه 23 و چهارشنبه 24تیر ماه توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بیش از 800 هزار نفر از داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی از روز پنج شنبه 11 تیرماه سال جاری رقابت خود را در گروه های غیرپزشکی آغاز کردند. داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی در گروه علوم پزشکی نیز باید 26 تیرماه در حوزه های امتحانی سراسر کشور به رقابت بپردازند. آزمون سراسری رشته های غیر پزشکی در 209 حوزه امتحانی و آزمون رشته های گروه علوم پزشکی در 65 حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار می شود.

از تعداد کل داوطلبان شرکت کننده در کنکور رشته های پزشکی دانشگاه آزاد 73 درصد زن و 27 درصد مرد هستند.

از میان داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه آزاد 164 هزار نفر معادل 20 درصد در مجموعه پزشکی شرکت کرده اند.

با توجه به افزایش پنج درصدی رشته شهرها در آزمون سراسری سال 88 دانشگاه آزاد، پذیرش دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز معادل پنج درصد افزایش خواهد یافت.

مطابق مصوبه جلسه 53 کمیته مطالبات و برنامه ریزی کنکور در آزمون سراسری 88 سوابق تحصیلی دیپلمه های نظام جدید آموزش متوسطه سالهای 84 الی 87 که امتحانات آنها به صورت سراسری برگزار شده است به میزان 15 درصد در گزینش نهایی اعمال خواهد شد و نمره کل نهایی این دسته از داوطلبان بر اساس 85 درصد نمره آزمون و 15 درصد نمره حاصل از سوابق تحصیلی محاسبه می شود.

نتایج آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های پزشکی و غیرپزشکی نیمه اول شهریور ماه سال 88 اعلام خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد