--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

جزئیات ثبت نام، توزیع کارت و برگزاری کنکور89

معاون فنی و آماری سازمان سنجش با تشریح جزئیات ثبت نام، توزیع کارت و برگزاری کنکور 89 گفت: آزمون سراسری سال 89 در 10، 11 و 12 تیر ماه برگزار می شود که نتایج اولیه آن در نیمه اول مرداد ماه و نتایج نهایی آزمون در نیمه دوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.
زمان ثبت نام کنکور سراسری 89 و هزینه ثبت نام

ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ثبت نام آزمون سراسری سال 89 از دوشنبه 16 آذر ماه سال جاری شروع می شود و تا 24 آذر ماه ادامه خواهد یافت، گفت: هزینه ثبت نام آزمون سراسری سال 89 نسبت به سال گذشته تغییر کرده است بدین شکل که امسال هزینه ثبت نام در آزمون برای هر گروه آزمایشی 5 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده است و برای علاقه مندان دانشگاه های پیام نور و مراکز آموزش عالی غیرانتفایی نیز هزینه دریافت کارت اعتباری علاقه مندی 3 هزار تومان خواهد بود.

مراکز تربیت معلم از کنکور 89 حذف شدند

وی اضافه کرد: امسال مراکز تربیت معلم ثبت نام پذیرش دانشجو ندارند و به همین جهت از بخش علاقه مندیهای آزمون سراسری سال 89 حذف شده اند.

معاون سازمان سنجش گفت: داوطلبان می توانند کارت اعتباری علاقه مندی خود را با مراجعه به سایت سازمان سنجش و خرید اینترنتی به وسیله کارتهای هوشمند تهیه کنند.

وی اظهار داشت: دفترچه آزمون سراسری از اواخر هفته جاری روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. همچنین داوطلبانی که علاقه مندند تا دفترچه خود را از پست دریافت کنند می توانند در ازای مبلغ 600 تومان دفترچه آزمون سراسری را از اداره پست نیز تحویل بگیرند.

زمان انتشار مشخصات ثبت نامی داوطلبان کنکور 89

خدایی اضافه کرد: داوطلبان می توانند از 8 تا 12 دی ماه به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و مشخصات ثبت نامی داوطلبی خود را ویرایش کنند.

وی افزود: پس از این تاریخ با توجه به هماهنگی های انجام شده با وزارت آموزش و پرورش در اردیبهشت ماه سال 89 اطلاعیه مربوط به قانون نظام وظیفه برای مشمولین و دیپلمه های سال 84 تا 88 بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

زمان توزیع کارت آزمون سراسری

معاون فنی وآماری سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان توزیع کارت کنکور به مهر گفت: در 31 خرداد نیز اطلاعیه سازمان سنجش درباره توزیع کارت آزمون منتشر می شود. کارت ورودی این آزمون از 5 تا 9 تیرماه سال آینده توزیع خواهد شد.

زمان اعلام نتایج اولیه و نهایی کنکور سراسری 89

وی افزود: آزمون سراسری سال 89 در تاریخهای دهم، یازدهم و دوازدهم تیر ماه برگزار می شود. نتایج اولیه آن در نیمه اول مرداد ماه و نتایج نهایی آزمون در نیمه دوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.

خدایی گفت: کارنامه نهایی داوطلبان نیز در مهر ماه سال آینده منتشر می شود.

تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور 89

وی در خصوص تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 89 نیز به مهر گفت: سوابق تحصیلی برای داوطلبان دیپلمه ریاضی و فیزیک، تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی که طی سال های 84 تا 87 دیپلم خود را طی امتحانات نهایی دریافت کرده اند، تا سقف 15 درصد در نتیجه آزمونشان تاثیر خواهد گذاشت البته جدول تاثیر دروس و سوابق تحصیلی در پیک سنجش منتشر شده است.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت: با توجه به روندی که در پذیرش آزمونهای سراسری، پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد طی چند سال گذشته شاهد بودیم پیش بینی می شود که امسال چیزی در حدود یک میلیون و 200 هزار نفر داوطلب شرکت در آزمون سراسری سال 89 باشند. 

تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در 14 آذر

هیئت وزیران با توجه به بین التعطیلی بودن روز شنبه 14 آذر، برای رفاه حال بیشتر دانش آموزان و دانشجویان و خانواده های آنان به منظور شرکت در مراسم جشن غدیر ولایت این روز را تعطیل اعلام کرد. 
به گزارش خبرگزاری مهر، هیئت دولت مقرر کرد تا وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات و فناوری نسبت به اعلام تعطیلی روز شنبه هفته آینده مدارس و مراکز آموزش عالی اقدام نمایند. 

دراین رابطه اعلام شد که با توجه به در پیش بودن عید سعید غدیر خم که در روز یکشنبه قرار گرفته است و با توجه به بین التعطیلی بودن روز شنبه، هیئت وزیران تصمیم گرفت شنبه را برای رفاه حال بیشتر دانش آموزان و دانشجویان و خانواده های آنان به منظور شرکت در مراسم جشن غدیر ولایت تعطیل اعلام کند. 

دولت همچنین اعلام کرد: کارمندان دولت می توانند از مرخصی استفاده کنند و مسئولان مربوط هم همکاری لازم را با کارمندان در این زمینه داشته باشند. 

شیوه پذیرش دانشجو در دوره های فراگیر تغییر می کند

دکتر حسن زیاری، رئیس دانشگاه پیام نور کشور از تغییر شیوه پذیرش دانشجواز طریق دوره های فراگیر پیام نور خبر داد .

زیاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارسینه، با انتقاد از شیوه کنونی پذیرش دانشجو از طریق دوره های فراگیر گفت : برای افزایش کیفیت آموزشی دردانشگاههای پیام نور ،پذیرفته شدگان دوره های فراگیر علاوه بر داشتن شرط معدل باید در یک فضای رقابتی انتخاب شوند و قرار است از امسال این پذیرفته شدگان علاوه بر داشتن شرط معدل (کارشناسی 12 و ارشد 14 ) ازکسانی که بیشترین نمرات را کسب کرده اند با توجه به ظرفیت دانشگاه انتخابی پذیرش شوند .

وی ادامه داد : در سالهای گذشته تنها شرط معدل از چند منبع درسی ارائه شده مدنظر بود که به نظر می رسد ظرفیت دانشگاههای پیام نور در این روش مورد لحاظ قرار نگرفته و مشکلاتی را برای مسئولان دانشگاه پیام نور و خود پذیرفته شدگان ایجاد کرده بود که امیدواریم با اصلاح این روش شاهد افزایش کمی و کیفی آموزشها در واحد های تابعه پیام نور باشیم .

رئیس دانشگاه پیام نور از افزایش کد رشته های تحصیلی در این دانشگاه خبرداد و افزود : در هر منطقه یا شهرستانی که شرایط تاسیس دانشگاه پیام نور را داشته باشد واحد جدید تاسیس خواهیم کرد و البته از دادن مجوز راه اندازی واحد های پیام نور بدون داشتن شرایط لازم نیزجلوگیری می کنیم . زیاری معتقد است این روش افزایش کمی و کیفی دانشگاه پیام نور را به همراه خواهد داشت . وی تاکید کرد : این دانشگاه به هیچ موسسه آموزشی مجوز برگزاری دوره های آموزشی فراگیر را نداده است و برنامه ای نیز تا کنون برای دادن مجوز به این گونه موسسات نداریم .

زیاری از مردم خواست به تبلیغات دروغین که معمولا همراه با تضمین قبولی در دانشگاه پیام نور از سوی این موسسات ارائه می شود توجه ای ننمایند .

رئیس دانشگاه پیام نور همچنین به خبرنگار پارسینه گفت: گروه کارشناسی برای تغییر در قیمت کتب درسی این دانشگاه تشکییل می شود.

وی افزود : از آنجا که کتابهای این دانشگاه در برخی دانشگاههای دیگر تدریس می شود و سبب برخی کمبودها در این حوزه شده است دستور داده ام تا یک گروه کارشناسی به بررسی و ارائه راهکارهای لازم در این خصوص بپردازد چرا که اولویت اصلی ما در دریافت کتابهای درسی دانشگاه ،دانشجویان خود دانشگاه هستند .

وی تاکید کرد : یکی از راهکارهای پیشنهادی این است که قیمت کتب درسی انتشارات پیام نور واقعی شده و مابعد التفاوت آن در زمان ثبت نام در شهریه دانشجو لحاظ گردد . زیاری گفت : البته روشهای گفته شده تا کنون فقط در حد پیشنهاد بوده و اجرایی شدن آنها منوط به تصمیم نهایی در گروه کارشناسی دانشگاه می باشد که پس از نهایی شدن به اطلاع عموم مردم و دانشجویان عزیز خواهد رسید


عید قربان

زندگیتان به زیبایی گلستان ابراهیم  و پاکی چشمه ی زمزم


عیدتان مبارک


کارنامه ی 6 آذر

با سلام و خسته نباشید


امیدوارم آزمون خوبی برگزار کرده باشید.


توزیع کارنامه امروز از ساعت 16:30 تا 17:30 عصر دانش

عوامل موفقیت

                          اگر برنامه ریزی کنید اکر هدفمند باشید همیشه در زندگی پیروزید

عوامل موفقیت

ماهمیشه صداهای بلند را می شنویم، پر رنگ ها را می بینیم، آسان ها را می خواهیم...  غافل از این که خوب ها سخت می آیند، بی رنگ می مانند و بی صدا می روند.احتمالا تا به حال با افراد درمانده ای مواجه شده اید که علت ناکامی های خود را نیازهای مالی ، بی عدالتی، وضعیت خانوادگی، شرایط محیطی یا محدودیت های اجتماعی و عدم توجه مسئولین به مشکلات آن ها می دانند.اگر به زاویه دید آن ها در مقابل مشکلات گوناگون دقت کرده باشید، متوجه می شوید که مقصر اصلی در عدم پیشرفت و بالا بردن سطح توانایی هایشان، خود این افراد هستند نه آن چیزی که به عنوان عامل ناکامی (در حقیقت باز دارنده) در ذهن خود می پرورانند.اصولا همین طرز تفکر افراد ناکام، عمده تفاوت آن ها با اشخاص موفق است که با گذشت زمان، فاصله ای جبران نشدنی را در بین این دو گروه به وجود می آورد.

یکی از مهمترین سوالات این است که برای موفقیت در آزمون چه عواملی موثرند ؟

شاید اگر سوال را کلی تر مطرح کنیم بهتر باشد. یعنی بپرسیم که کلا برای موفقیت چه باید کرد ؟ یعنی ما هر هدفی را که انتخاب کردیم چه کنیم تادرآن موفق شویم؟

مطمئنا اگر خیلی سخت نگیریم هر کسی می تواند به این سوال پاسخ دهد

می توان گفت برای موفقیت در هر کاری عامل اصلی تلاش است. لیس للانسان الا ماسعی

تلاش زیاد می تواند باعث موفقیت شود. همیشه از هر فرد موفقی که علت موفقیت او را می پرسیم همین پاسخ را می شنویم. یعنی تلاش

اما گاهی اوقات این کلمه حالت شعاری دارد. زیرا گاهی ما هدفی را انتخاب می کنیم وسعی می کنیم در جهت رسیدن به آن تلاش کنیم اما هیچگاه نمی توانیم در آن حد که لازم است و در حد استاندارد تلاش و فعالیت از خود نشان دهیم.

اینجا دلیل چیست و چرا به اندازه ای که دیگران از خود فعالیت نشان داده و می دهند ، این فعالیت در ما دیده نمی شود

در این شرایط موضوع انگیزه و هدف گذاری صحیح مطرح می شود

در واقع ما در جهت اهدافی تلاش زیاد خواهیم کرد که برای رسیدن به آن هدف و کسب نتایج آن انگیزه بالایی داشته باشیم و نتایج و عواید دستیابی به آن هدف برای ما جذابیت زیادی داشته باشد

بنابراین قبل از اینکه در یک زمینه خاص شروع به فعالیت کنیم و در واقع هدف خاصی را بری خود انتخاب کنیم باید از انگیزه خود در آن زمینه اطمینان پیدا کنیم و مطمئن شویم که بدون شک آن هدف آنقدر برای ما اهمیت دارد که در جهت رسیدن به آن تمام سختیها را تحمل خواهیم کرد و در این مسیر ثابت قدم خواهیم بود.

اینجاست که آن مطلب ابتدایی معنا پیدا می کند. یعنی آنجا که موضوع بحث را کلی تر کردیم و بجای بحث روی عوامل موفقیت در کنکور به بحث روی عوامل موفقیت اشاره کردیم

یعنی ما نبایستی خود را در یک زمینه محدود کنیم بلکه بایدتلاش خود را در مسیر آن هدفی صورت دهیم که واقعا بیشترین ارزش و اهمیت را برای ما دارد حال این هدف ممکن است موفقیت در کنکور نباشد

بنابراین هدف گذاری صحیح در آن جهتی که بیشترین انگیزه در آن وجود دارد یکی از عوامل موفقیت است.

اما بازهم در عین حال همه ما در زندگی روزمره افرادی را می بینیم که همیشه در حال فعالیتند و به سختی تلاش می کنند اما چندان موفق به نظر نمی رسند و یا حتی در زمینه مورد نظر ما یعنی کنکور افراد زیادی وجود دارندکه واقعا سخت تلاش می کنند اما نهایتا جواب نمی گیرند و ناکام می مانند.

حال سوال این است که پس چرا تلاش این افراد پرانگیزه منجر به موفقیت نمی شود؟

عامل دیگری که مطرح می شود ، عامل «آگاهی» است

مسلما تلاش کور و ناآگاهانه منجربه موفقیت نخواهد شد

اگر شما آدرس مقصد خود را نداشته باشید هرچقدر هم که طی مسافت کنید به مقصد نخواهید رسید.

«کسی که راه را نمی شناسد حتی ممکن است در چاه نیز بیفتد»

بنابراین بهتر است در کنار عبارت «تلاش عاشقانه» کلمه آگاهی را هم اضافه کنیم و عبارت «تلاش عاشقانه و آگاهانه» را بکار ببریم

آگاهی را می توانیم از منابع مختلف مرتبط با موضوع مورد نظر و خصوصا افرادی که قبلا این راه را رفته اند بدست بیاوریم

در نهایت پس از اینکه ما با انگیزه کافی هدف گذاری درستی انجام دادیم و اطلاعات کافی در زمینه هدف بدست آوردیم حال نوبت به تعیین کیفیت و چگونگی فعالیت و تلاش ما می رسد

در حقیقت این موضوع همان بحث برنامه ریزی است

یعنی یکی ازعوامل مهم موفقیت ، برنامه ریزی صحیح ، منظم ، دقیق و واقع بینانه و اجرای قوی آن برنامه است

-عواملی که در فوق ذکر شد عواملی است که در حیطه وظایف خود ماست و این عوامل همگی در یک طرف و یک کفه ترازو قرار دارند

آگاهی از آخرین اخبار آموزشی و علمی ، اطلاع رسانی جامع، نکات آموزشی  و ارتباط با پشتیبان  در www.saeed87.blogsky.com

پست الکترونیکی : chemist.saeed66@yahoo.com        saeed@chemist.com

آزمون 6 آذر

با سلام 


آزمون 6 آذر در مدرسه ی راهنمایی شهریار انجام خواهد شد

عباسپور: اختصاص سهمیه کنکور به زوجها توسط دولت غیرقانونی است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به اظهارات رئیس سازمان ملی جوانان درباره اختصاص سهمیه 20 درصدی به زوجهای دانشجو گفت: تعیین سهمیه برای قشری خاص در کنکور سراسری وظیفه دولت نیست و حتما مصوبه مجلس را می خواهد. 

دکتر علی عباسپور تهرانی فرد در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: به غیر از سهمیه بندی مناطق در کنکورهای سراسری که باید مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را داشته باشد ایجاد هرگونه سهمیه و اختصاص بخشی از ورودی دانشگاهها به قشر خاصی از جامعه نیاز به مصوبه مجلس و قانون شدن دارد. 

وی ادامه داد: تعیین سهمیه برای قشری خاص در کنکور سراسری وظیفه دولت نیست و حتما مصوبه مجلس را می خواهد. 

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته دولت می تواند نظر خود را در این زمینه اعلام کند و آن را به صورت لایحه در دولت تصویب کند و سپس به مجلس ارائه کند تا تصویب آن در مجلس بررسی شود. 

عباسپور تاکید کرد: برای اختصاص بخشی از ورودی دانشگاهها (ایجاد سهمیه) باید مراحل قانونی طی شود. بنابراین دولت می تواند در این زمینه نظر خود را اعلام و لایحه ای تصویب کند. اما برای اجرای این لایحه حتما باید مجلس مصوبه داشته باشد. 

به گزارش مهر، مهرداد بذرپاش رئیس سازمان ملی جوانان شنبه در جشنواره زوج خوشبخت ایرانی گفت: براساس مصوبه اخیر هیئت دولت دانشجویان متأهل از سال آینده برای ورود به مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از 20 درصد سهمیه برخوردار خواهند شد.

دبیرستانی ها و طرحی برای ازدواج موقت

خبر: رئیس اداره آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد که دختران دبیرستانی می‌توانند ازدواج کنند اما از دبیرستان اخراج می‌شوند و باید به مدارس شبانه هدایت شوند. 

اینکه شرط حضور دختران در مدرسه این است که ازدواج نکرده باشند و مجرد باشند، اما اگر شرایط ازدواج برای دانش‌آموزان دختر فراهم شد و خواست که ازدواج زودهنگام داشته باشد که ما هم آن را توصیه می‌کنیم، در آن موقع، نظام آموزش و پرورش مدل دیگری از خدمات آموزشی را برای آنها فراهم می‌کند و سازماندهی متفاوتی برای آن‌ها در نظر می‌گیرد که از آن جمله فراهم آمدن امکان ادامه تحصیل در آموزشگاه بزرگسالان است. این در حالی است که علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران معتقد است که رئیس آموزش و پرورش گام مؤثر و مثبتی را در این راه بر می‌دارد اما با اخراج دانش‌آموزان دختراز دبیرستانها اظهار مخالفت می‌کند. 

آقای مطهری شما هفته گذشته هم در برنامه‌ای در سیما حضور یافتید و در این‌باره صحبت کردید. در این رابطه به چند سؤال پاسخ دهید، اول آنکه چرا با اخراج دانش‌آموزان دختر از مدارس مخالف هستید؟ چگونه می‌توان دانش‌آموزان ازدواج کرده را در دبیرستانها ثبت‌نام کرد و آنکه آنها را اخراج نکرد؟ 

من مخالف اخراج دانش‌آموزان ازدواج کرده از مدارس هستم به چند دلیل. اول آنکه مگر همه ما نمی‌دانیم که در حال حاضر بسیاری از دانش‌آموزان حتی در مقطع راهنمایی از تمامی مسائل ازدواج با خبر هستند. پس بگذاریم با ازدواج مشکلات غریزی آنها حل شود و به ادامه تحصیل بپردازند. من مخالف آن هستم که دانش‌آموزان را از مدارس به این دلیل که زندگی تشکیل داده‌اند اخراج کنیم 

آیا این اظهار نظر عاقلانه است؟ اینکه دبیرستانی‌ها با هم ازدواج کنند؟ بچه‌هایی که هیچ‌گونه درآمدی ندارند و نمی‌توانند از پس زندگی و مخارج آن بر آیند؟ 
من درآن برنامه تلویزیونی هم در این رابطه صحبت کردم. درآن برنامه موضوع دختران و پسران جوان بودند و رابطه‌ای که در حال حاضر دختران و پسران در جامعه ما دارند. همه ما می‌دانیم که امروزه دختران و پسران با هم دوست می‌شوند و روابطی را برقرار می‌کنند که همه ما می‌دانیم نامشروع است و حتی در بسیاری از مواقع خانواده‌ها هم در جریان هستند. ما هم می‌گوییم باشد همین رابطه در جریان باشد اما به صورت مشروع. آنها بیایند و ازدواج موقت کنند. 

فرض را بر این می‌گیریم که آنها بیایند و ازدواج موقت کنند. می‌دانید این نظریه را تنها برای پسرها بیان می‌کنید؟ در عرف جامعه ما دختران نمی‌توانند ازدواج موقت داشته باشند و بعد هم ازدواج موقتی برایشان مهیا شود هیچ خانواده‌ای با این مسئله کنار نمی‌آید آن هم برای دختران 
اما در حال حاضر می‌بینیم که متأسفانه در بسیاری از خانواده‌ها دوستی بین دختران و پسران مرسوم شده است. حتی در حد صحبت کردن و معاشرت عادی. من می‌گویم این رابطه را بیاییم و سروسامان دهیم همین. می‌دانید که در تحریکات جنسی در جامعه ابزار متعددی پیدا کرده است. خوب است بیاییم و روش اسلامی آن را به کار بریم و دست از عرف نادرستی که برای خودمان مرسوم کرده‌ایم بر داریم. اصولاً اسلام توصیه می‌کند غریزه جنسی را تحریک نکنیم. باید برای دختران و پسرانمان شرایط را محیا کنیم تا کمتر به گناه آلوده شوند باید هدف این باشد. مثلاً ورزش کنند و به کار و فعالیت اجتماعی بپردازند و شرایط برای ازدواج موقت فراهم شود. 

می‌دانید که شرایط برای کار و فعالیت اجتماعی اصلاً فراهم نیست؟ 
واضح است که زمینه‌اش فراهم نیست. برای همین است که جوان نمی‌تواند ازدواج دائم داشته باشد برای همین است که آنها را به ازدواج موقت ترغیب می‌کنیم. این را برای این می‌گویم که راه غربی‌ها را برای دوستی در نظر نگیرند. 

به نظر می‌رسد که این روش غربی‌تر است. اینکه موقت به کسی دل ببندی و به راحتی از او جدا شوی و دوباره. . . . 
در حال حاضر این ارتباط بین دختران و پسران برقراراست. چرا واقعیات جامعه را نمی‌خواهیم باور کنیم خیلی از دختران و پسران با هم دوست می‌شوند و بعد هم خیلی زود از هم جدا می‌شوند خوب بیایند و با هم ازدواج کنند و خانواده‌ها هم این را بپذیرند. وجدان دینی جوانها را راحت کنیم و نگذاریم برای آنها گناه کردن عادی باشد. البته در این میان بعضی از مراجع اجازه پدر را هم می‌خواهند که باید ممانعتی از طرف والدین نباشد 

به نظر شما تا چه‌اندازه این روش به سلامت جامعه کمک می‌کند؟ 
این اقدام به سلامت افراد در درجه اول کمک می‌کند. عقده‌های روحی و روانی افراد بسیارفروکش می‌شود و برای آنها مسائل جنسی تبدیل به موضوعی عادی می‌شود که اسلام هم راه را برای آنها باز گذاشته است. در غرب شاهد هستیم که این موضوع با روش دیگری عادی است اما اسلام در همه دوران برای مسائل راه کاری دارد. 

پس شما می‌گویید که ازدواج موقت را ترویج نماییم؟ 
من نمی‌گویم ازدواج موقت را ترویج نماییم. من می‌گویم در اسلام در این رابطه محدودیتی وجود ندارد و این عرف و رسوم ماست که ایجاد مشکل می‌کند و این اشتباه است.