--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

جزییات کنکور 91 اعلام شد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور آخرین تغییرات و جزییات کنکور 91 را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، حسین توکلی، با اشاره به برگزاری کنکور سراسری 91 برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم، نیمه حضوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پیام نور، غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه‌های ویژه فرهنگیان از 8 تیرماه، گفت: برای شرکت در این آزمون یک میلیون و 66 هزار و 141 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به ثبت‌نام بیش از یک میلیون داوطلب در کنکور 91، گفت: از این تعداد 639 هزار و 982 داوطلب زن و 426 هزار و 159 داوطلب مرد ثبت نام کرده‌اند.

کاهش تعداد داوطلبان کنکور 91

توکلی با اشاره به مقایسه تعداد داوطلبان کنکور 91 نسبت به سال گذشته و سال 89 ، اظهار کرد:

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور آخرین تغییرات و جزییات کنکور 91 را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، حسین توکلی، با اشاره به برگزاری کنکور سراسری 91 برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم، نیمه حضوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پیام نور، غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه‌های ویژه فرهنگیان از 8 تیرماه، گفت: برای شرکت در این آزمون یک میلیون و 66 هزار و 141 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به ثبت‌نام بیش از یک میلیون داوطلب در کنکور 91، گفت: از این تعداد 639 هزار و 982 داوطلب زن و 426 هزار و 159 داوطلب مرد ثبت نام کرده‌اند.

کاهش تعداد داوطلبان کنکور 91

توکلی با اشاره به مقایسه تعداد داوطلبان کنکور 91 نسبت به سال گذشته و سال 89 ، اظهار کرد: تعداد داوطلبان کنکور امسال نسبت به سال گذشته 66 هزار و 839 نفر و در مقایسه با سال 89 حدود 220 هزار و 672 نفر کاهش داشته است.

علوم تجربی دارای بیشترین داوطلب

توکلی در خصوص تعداد داوطلبان کنکور 91 به تفکیک گروه‌های آزمایشی مختلف، گفت: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی 260 هزار و 55 نفر، گروه آزمایشی علوم تجربی 449 هزار و 955 داوطلب، گروه آزمایشی علوم انسانی 325 هزار و 335 داوطلب، گروه آزمایشی هنر 17 هزار و 858 داوطلب و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی 13 هزار و 138 داوطلب ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هر یک از گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی و زبان‌های خارجی می‌تواند علاقمندی خود را برای شرکت در گروه آزمایشی هنر اعلام کند تصریح کرد: بر این اساس 28 هزار و 922 داوطلب علاقمندی خود را برای شرکت در گروه هنر علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود اعلام کرده‌اند. بر این اساس برای 46 هزار و 760 داوطلب گروه آزمایشی هنر کارت ورود به جلسه صادر می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به امکان شرکت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، تجربی، انسانی و هنر در گروه زبان‌های خارجی، گفت: حدود 97 هزار و 230 داوطلب علاقمندی خود را برای شرکت در آزمون گروه زبان علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود اعلام کردند. بنابراین با توجه به تعداد داوطلبان واقعی آزمون زبان، برای 110 هزار و 368 داوطلب کارت ورود به جلسه صادر می‌شود.

صدور یک میلیون و 192 هزار و 293 کارت کنکور

وی با بیان اینکه برای هر گروه آزمایشی مختلف کارت ورود به جلسه جداگانه صادر می‌شود، خاطر نشان کرد: بر این ا ساس برای یک میلیون و 192 هزار و 293 داوطلب کارت ورود به جلسه صادر خواهد شد.

توزیع کارت کنکوری ها از 4 تیر

توکلی با اشاره به آغاز توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه کنکور 91 از روز یکشنبه 4 تیرماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org گفت: داوطلبان می‌توانند تا هفتم تیرماه نسب به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند بنابراین داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی ثبت نام کرده‌اند باید پرینت هر گروه را به طور جداگانه دریافت کنند. 

جزییات برگزاری کنکور 91 

مشاور سازمان سنجش با تاکید بر اینکه برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه همانند سال گذشته در یک مرحله آزمون برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: داوطلبان باید در یک جلسه به کلیه سوالات عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی مربوطه پاسخ دهند.

طراحی سوالات از کتب دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام جدید

وی با تاکید بر برگزاری کنکور 91 به صورت تستی و چهار گزینه‌ای گفت: سوالات این آزمون از کتب اعلام شده دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام جدید سالی واحدی طراحی می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش با تاکید بر اینکه از بخش، قسمت، مبحث و موضوعی که بر اساس اعلام منابع حذف شده است سوالی طراحی نخواهد شد، تصریح کرد: سوالات آزمون کنکور امسال همانند سال گذشته به صورت مفهومی است البته مفهومی بودن سوالات به منزله دشوار بودن آنان نیست. مفهومی بودن سوالات کنکور نشانگر این است کسانی که کتب درسی را به خوبی مطالعه کرده باشند می‌توانند به سوالات مختلف پاسخ دهند.

زمان برگزاری کنکور گروه‌های آزمایشی پنجگانه

وی با اشاره به برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح روز پنج شنبه 8 تیرماه، گفت: گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر روز پنجشنبه هشتم تیرماه، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه 9 تیرماه، آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعد از ظهر روز جمعه 9 تیرماه و گروه آزمایشی علوم انسانی در روز صبح شنبه 10 تیرماه در سراسر کشور به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

مدت زمان پاسخگویی به سوالات آزمون گروه‌های آزمایشی مختلف

توکلی با اشاره به نحوه سوالات آزمون گروه‌های آزمایشی مختلف و مدت پاسخگویی گفت: سوالات آزمون عمومی هر یک از گروه‌های آزمایشی پنج گانه در دفترچه شماره یک منتشر شده است.

وی با بیان اینکه 100 سوال عمومی طراحی شده است، اظهار کرد: بر این اساس داوطلبان باید به 25 سوال زبان و ادبیات فارسی، 25 سوال عربی، 25 سوال فرهنگ و معارف اسلامی، 25 سوال زبان در مدت 75 دقیقه پاسخ دهند. همچنین داوطلبانی که به معارف غیر اسلام و یا زبان غیر انگلیسی پاسخ می‌دهند باید بر این اساس به سوالات اقلیت‌های مذهبی مربوطه چون مسیحی، کلیمی، زرتشتی و زبان‌های خارجه غیر از انگلیسی چون فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و یا روسی پاسخ دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به پاسخگویی به 105 سوال اختصاصی برای گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در 175 دقیقه، گفت: همچنین داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی (به جز دارندگان دیپلم‌های بهیاری و یا شاغلین دیپلمه بهیاری که دارای دو دفترچه اختصاصی هستند) به یک دفترچه اختصاصی شامل 170 سوال در 170 دقیقه پاسخ دهند. البته دارندگان دیپلمه بهیاری و یا شاغلین دیپلمه بهیاری باید علاوه بر دفترچه شماره 2 به دفترچه شماره 3 در 30 دقیقه به 50 سوال تخصصی بهیاری پاسخ دهند.

توکلی با اشاره به مدت زمان پاسخگویی داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی (به جز دارندگان گواهینامه پیش دانشگاهی علوم معارف اسلامی)، اظهار کرد: داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی باید به 180 سوال اختصاصی در 165 دقیقه پاسخ دهند. همچنین داوطلبان دارندگان گواهینامه پیش دانشگاهی علوم معارف اسلامی باید به 20 سوال تخصصی اصول عقاید و فقه در مدت 20 دقیقه علاوه بر دفترچه شماره 2 پاسخ دهند.

توکلی با بیان اینکه برای داوطلبان گروه آزمایشی هنر 160 سوال اختصاصی طراحی شده است، اظهار کرد: این دسته از داوطلبان باید در 165 دقیقه به سوالات دفترچه شماره 2 پاسخ دهند.

وی با اشاره به طراحی 70 سوال اختصاصی زبان انگلیسی برای داوطلبان آزمون زبان انگلیسی گفت: داوطلبانی که در آزمون اختصاصی زبان‌های آلمانی، فرانسه شرکت کرده‌اند باید به 70 سوال اختصاصی زبان مربوطه در 105 دقیقه پاسخ دهند. داوطلبانی که زبان خارجی خود را ایتالیایی و یا روسی انتخاب کرده‌اند نیاز به پاسخگویی به سوالات اختصاصی ندارند.

تنوع دفترچه سوالات کنکور

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه برای هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی پنج گانه یک پاسخ نامه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: کلیه سوالات آزمون عمومی و اختصاصی در هر یک از گروه‌ها به صورت شخصی سازی طراحی شده است بنابراین شماره داوطلبی، نام و نام خانوادگی داوطلب بر روی آن درج شده است.

وی از تنوع سوالات کنکور 91 خبر داد و افزود: سوالات آزمون گروه‌های مختلف دارای چهار تنوع A,B,C,D است.

اعلام نتایج اولیه کنکور از نیمه مرداد/ آغاز انتخاب رشته مجازین از 17 مرداد

توکلی با بیان اینکه پس از قرائت پاسخنامه‌ها در قرنطینه و محاسبه نمرات خام و تراز شده هر داوطلب نتایج آنان به صورت کارنامه از 15 مردادماه اعلام می‌شود، اظهار کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته میتوانند از 17 تا 23 مردادماه نسبت به انجام انتخاب رشته به ترتیب تقدم علاقه اقدام کنند.

اعلام نتایج نهایی در نیمه شهریور

مشاور سازمان سنجش در خاتمه از اعلام نتایج نهایی کنکور از 15 تا 17 شهریور ماه در طریق سایت سازمان سنجش خبر داد و افزود: همچنین فهرست اسامی معرفی شدگان رشته‌های نیمه متمرکز در نیمه اول مهرماه به منظور شرکت داوطلبان در مرحله دوم تا چند برابر ظرفیت اعلام می‌شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد