--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

موفقیت محققان ایرانی در تولید سولفات و روی از پسماندهای صنعتی

محققان پارک علم و فناوری یزد موفق به تولید فلز و سولفات روی از غبار و پسماندهای کارخانه‌های تولید فلز شدند.

مهندس علیرضا بلور فروش، نائب رییس شرکت دانش بنیان تولید کننده این محصول در گفت‌وگو با خبرنگار «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در این طرح غبارها و پسماندهای دورریز شده ازکارخانه‌های تولید فلز را گرفته و با انجام برخی فعل و انفعالات شیمیایی، از آنها سولفات و فلز روی را تولید می‌کنیم تا مجددا وارد صنعت شود.

وی با بیان اینکه این طرح از حمایت‌های سطح سه بنیاد ملی نخبگان برخوردار شده است، خاطرنشان کرد: این طرح در مرحله تولید نیمه صنعتی (کارگاهی) است که امیدواریم با اختصاص وام 200 میلیون تومانی بنیاد نخبگان تولید سولفات و فلز روی را در مراحل گسترده‌تری انجام دهیم.

بلور فروش در خصوص کاربردهای فلز و سولفات روی در صنایع مختلف عنوان کرد: فلز و سولفات روی در صنایع مختلف مانند ماشین‌سازی، ایستگاه‌های صنعتی و همچنین در آزمایشگاه‌های شیمی برای ترکیب و تجزیه مواد اکسیدی کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه کشورهای آ‌لمان و فرانسه در اروپا و سنگاپور و مالزی در آسیا از تولید کنندگان سولفات و فلز روی هستند، ابراز امیدواری کرد که با تولید این محصولات در کشور ضمن رفع نیاز صنایع مختلف و خودکفایی در این زمینه در کشور بتوان تا 20 درصد صرفه جویی ارزی به ارمغان آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد