--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری تاپایان اردیبهشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تغییرات احتمالی آزمون پذیرش دستیار،‌ گفت:‌ واگذاری اختیار به دانشگاهها برای پذیرش دستیار یکی از این تغییرات احتمالی است، با این حال از آنجا که آزمون دستیاری آزمون بسیار حساسی است بنابراین ممکن است دانشگاه‌ها در دراز مدت بتوانند در گزینش دانشجو نقش داشته باشند ولی این امر در کوتاه مدت امکان پذیر نیست.

دکتر مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تحولات آزمون دستیاری دوره سی‌و‌نهم نسبت به دوره‌های قبل، اظهار کرد: برای ایجاد تحول در آزمون دستیاری بانک سوال تهیه شد در حالی که در سالهای گذشته بانک سوالی وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه برای طراحی سوالات آزمون دستیاری تعداد دفعاتی که اعضای هیات علمی دعوت شدند افزایش یافت، اظهار کرد: تنوع اساتید در دانشگاه‌های مختلف کشور برای طراحی سوال این دوره مورد توجه بوده است.

وی با تاکید بر رعایت مسائل امنیتی در آزمون این دوره خاطر نشان کرد: سیستم‌های امنیتی ناظر بر طراحی سوالات، توزیع دفترچه‌ها و دیگر موارد در این دوره توسعه یافت و سعی شد که از استانداردهای جهانی برای آزمون سازی لحاظ شود.

وزیر بهداشت در خاتمه با بیان اینکه آزمون‌های وزارت بهداشت با آرامش و با کمترین میزان شکایت برگزار می‌شود، گفت:‌ نتیجه اولیه سی‌و‌نهمین دوره آزمون دستیاری که 31 فرئردین برگزار شد، تا پایان اردیبهشت ماه با قرار گرفتن کارنامه داوطلب روی سایت مرکز سنجش پزشکی اعلام می‌شود و بعد از انتخاب رشته توسط داوطلب نتیجه نهایی نیز اول تیرماه 91 در همین سایت اعلام می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد