--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

کلیه مدارس کشور روز چهارشنبه آینده تعطیل است

فارس: وزیر آموزش و پرورش از تعطیلی کلاس‌های درس در روز 16 آذر ماه به دلیل بهره‌گیری بیشتر از ایام سوگواری خبر داد.

حمید رضا حاجی‌بابایی بهره‌گیری بیشتر از نظرات علما و مراجع تقلید در خصوص تعلیم و تربیت را عمده هدف سفر خود به قم و دیدار با مراجع تقلید عنوان کرد.

وی همچنین در مورد تعطیلی مدارس در چهارشنبه آینده همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: چهارشنبه آینده به دلیل واقع شدن در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و ایام متصل به آن و نیز قرار گرفتن سوم امام حسین(ع) کلاس‌های درس در همه مقاطع تشکیل نخواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این فرصت امکان بهره‌گیری بیشتر از ایام سوگواری سیدالشهدا را به دانش‌آموزان می‌دهد تا با فراغ خاطر بیشتری در این مراسم‌ها که خود کلاس تربیتی است، شرکت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش خبر داد و افزود: بر اساس نظام جدید آموزشی که طرح آن در دو مرحله در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، پایه ششم ابتدایی به نظام آموزشی به عنوان واسط میان مقطع دبستان و راهنمایی افزوده خواهد شد.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه اول راهنمایی از سیستم آموزش و پرورش حذف نمی‌شود، افزود: بین پایه پنجم ابتدایی و اول راهنمایی خلا بزرگی وجود داشت و دانش‌آموزانی که به پایه اول راهنمایی وارد می‌شدند به دلیل ناآشنایی با مقطع بالاتر دچار افت تحصیلی و بلوغ زودرس می‌شدند.

وی از نظام جدید آموزشی بر این اساس به نظام شش شش تعبیر کرد و گفت: در این نظام آموزشی، پیش دانشگاهی حذف و مقطع راهنمایی سه سال و مقطع متوسطه نیز سه سال خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ششم ابتدایی جایگزین اول راهنمایی نمی‌شود بلکه خلا موجود را پر می‌کند و نقش اساسی در تربیت و رشد دانش‌آموز و فونداسیون تعلیم و تربیتی که دانش‌آموز در آن شکل خواهد گرفت، دارد.

وی از اجرای طرح جدید نظام آموزشی با عنوان شش شش از مهر ماه آینده خبر داد و افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی کار مطالعاتی و تحقیقاتی خوبی انجام داده که می‌تواند در تصمیمات گرفته شده، تاثیرگذار باشد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد