--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

حذف کنکور در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد؛ به زودی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از فراهم شدن مقدمات حذف آزمون پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی این دانشگاه خبر داد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، عبدالله جاسبی در حاشیه شصت و چهارمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: حذف کنکور کارشناسی در مهلت قانونی محقق خواهد شد.

وی افزود: کنکور دوره های کاردانی نیز تقریبا حذف شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در دهه چهارم فعالیت آن اشاره کرد و گفت: در پایان برنامه چهار ساله این دانشگاه ،بیش از یک سوم دانشجویان آن در دوره های تحصیلات تکمیلی پذیرفته خواهند شد.

وی درباره برنامه این دانشگاه در دهه چهارم فعالیت آن افزود: رقابت جهانی با دیگر دانشگاه ها از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در ده سال آینده است.

جاسبی اضافه کرد: خوشبختانه از نظر کمی و کیفی و امکانات همچنین میزان پژوهش در سطحی قرار داریم که امکان رقابت جهانی را داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره ارتقای علمی استادان این دانشگاه گفت: برای مربیان (اعضای هیات علمی با مدرک کارشناسی ارشد) در صورت داشتن سابقه و تجربه ، شرایط ادامه تحصیل در دوره های دکتری دانشگاه آزاد اسلامی فراهم می شود.

وی افزود: خوشبختانه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری نیز برای ادامه تحصیل این افراد شرایط ورود به دوره دکتری را فراهم کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره تمرکز زدایی نیز گفت: تمرکز زدایی در ساختار این دانشگاه آغاز شده است و با تکمیل ساختارغیرمتمرکز در آینده بقای دانشگاه آزاد اسلامی تضمین می شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره نقاط و قوت و ضعف فعالیت30 ساله دانشگاه آزاد گفت: بزرگترین موفقیت دانشگاه آزاد عنایت پروردگار است ، ما برای رضای خدا قدم برداشتیم و خداوند به ما کمک کرد تا اینجا پیش بیاییم که درباره آن نه امروز بلکه قرن های آینده قضاوت خواهند کرد.

جاسبی درباره نقاط ضعف نیز گفت: هرچه می بینم زیبایی و تکامل است  از عنایت پروردگار.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر پیشنهادش درباره تغییر ساختار هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از ورود به این بحث احتراز می کنم و مصلحت نمی بینم خودم صحبت کنم،اجازه دهید دیگران بگویند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره علت خواندن وصیت نامه دانشگاه آزاد در شصت و چهارمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: من وصیت نامه ای تهیه می کنم که هنوز کامل نشده و چند قطعه از آن را در آستانه سی امین سالگرد آغاز فعالیت دانشگاه قرائت کردم که امیدوارم در ماه های آینده آن را کامل کنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد