--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

فردا آغاز ثبت نام ارشد 91

ثبت نام داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 1391 از فردا، 17 آبان ماه به صورت اینترنتی آغاز می شود و تا روز چهارشنبه، 25 آبان ادامه خواهد داشت.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: پذیرش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل سال 1391 برای 137 کدرشته امتحانی صورت می گیرد که ثبت نام داوطلبان 132 کدرشته به همراه اولین مرحله آزمون هفدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور از 17 تا 25 آبان انجام می شود.

'حسین توکلی' ادامه داد: از 132 کدرشته امتحانی کارشناسی ارشد آزمون امسال، 50 کدرشته در گروه آموزشی علوم انسانی، 15 کدرشته در علوم پایه، 29 کدرشته در گروه فنی و مهندسی، 25 کدررشته در گروه کشاورزی، 12 کدرشته در گروه هنر و شش کدرشته در گروه دامپزشکی تعریف شده است.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش با بیان اینکه تعداد 64 کدرشته امتحانی در آزمون کارشناسی ارشد سال 91 به صورت شناور است، تعداد رشته های شناور را 14 مورد در گروه علوم انسانی، 9 مورد در گروه علوم پایه، 18 رشته در گروه فنی و مهندسی، 9 مورد در گروه کشاورزی، 8 مورد در گروه هنر و 6 مورد در گروه دامپزشکی عنوان کرد.

عنوان 'شناور' به آن دسته از کدرشته ها اطلاق می شود که داوطلبان می توانند آنها را در کنار رشته انتخابی اصلی خود به عنوان رشته امتحانی دوم انتخاب کنند و در آزمون آنها نیز شرکت داشته باشند.

توکلی یادآور شد: ثبت نام از داوطلبان 5 کدرشته امتحانی دیگر از مجموع کدرشته های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد امسال که اسامی آنها در دفترچه راهنمای آزمون آمده است نیز به طور جداگانه توسط ارگان های ذیربط با هماهنگی سازمان سنجش صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تهیه مدارک ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد به دو روش اینترنتی و مراجعه به باجه های پستی امکان پذیر است، گفت: داوطلبان می توانند در روش اول به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کرده و پس از دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام و آماده کردن مدارک و اطلاعات خواسته شده، با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال باشد مبلغ 143 هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی اقدام کند و پس از آن تقاضانامه ثبت نامی خود را تکمیل کند.

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: افرادی که برای تهیه مدارک ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد به باجه های پستی مراجعه می کنند باید علاوه بر پرداخت 143 هزار ریال وجه ثبت نام، مبلغ پنج هزار ریال بابت هزینه توزیع دفترچه راهنما و دو هزار و 500 ریال نیز بابت توزیع کارت اعتباری ثبت نام به مسوولان باجه های پستی بپردازند.

به گفته وی، این دسته از داوطلبان پس از مطالعه مطالب دفترچه راهنما باید وارد پایگاه اینترنتی سازمان سنجش شده و با توجه به اطلاعات کارت اعتباری ثبت نام تا ساعت 24 روز چهارشنبه، 25 آبان ماه فرم تقاضانامه الکترونیکی ثبت نام خود را تکمیل کنند.

توکلی تاکید کرد: داوطلبانی که قصد دارند به جز رشته امتحانی اصلی خود، یکی از 64 کدرشته امتحانی شناور مندرج در دفترچه راهنما را به عنوان رشته امتحانی دوم خود انتخاب کنند باید مبلغ 143 هزار ریال دیگر نیز به عنوان حق ثبت نام پرداخت کنند.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان شرکت در گزینش رشته های دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی در آزمون کارشناسی ارشد امسال نیز ضرورت دارد نسبت به پرداخت مبلغ 46 هزار ریال دیگر برای اعلام علاقه مندی به این رشته ها اقدام کنند.

توکلی تصریح کرد: شرایط گزینش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد سال 91 نسبت به سال 90 تغییر چندانی نداشته و فقط امتیاز استفاده از سهمیه کارشناسان وزارتخانه های آموزش وپرورش و وزارت علوم در آزمون 91 حذف شده و وجود نخواهد داشت.

وی تاثیر نمره آزمون داوطلبان کارشناسی ارشد در قبولی آنان را 80 درصد و میزان تاثیر معدل دوره کارشناسی این افراد را 20 درصد عنوان کرد.

مشاورعالی سازمان سنجش یادآورشد: رشته های گروه پزشکی که سال های قبل منحصرا در دانشگاه تربیت مدرس پذیرش داشتند از آزمون کارشناسی ارشد سال 1391 حذف شده است و مقرر شده تا داوطلبان این رشته ها از طریق آزمون وزارت بهداشت پذیرش شوند.

کارت اینترنتی ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد سال 91 به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه سازمان سنجش در روزهای 25 و 26 بهمن ماه امسال توزیع می شود.

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل سال 1391 در صبح و بعدازظهر روزهای 26، 27 و 28 بهمن ماه 1390 برگزار خواهد شد. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد