--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

هشدار به دانشجویان ایرانی در مالزی

تهران امروز نوشت:

آخرین ارزیابی‌ها از وضعیت تحصیل در دانشگاه‌های کشور مالزی نشان می‌دهد تنها 17دانشگاه از بین 357 مرکز آموزش عالی و دانشگاه فعال در این کشور معتبر اعلام شده است به گونه‌ای که در کشورمالزی در دوره کارشناسی فقط یک دانشگاه معتبر وجود دارد.

براساس آماری که وزارت آموزش عالی مالزی در سال 2008 منتشر کرد، حدود یک میلیون دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌های دولتی،خصوصی و کالج های این کشور در حال تحصیل هستند که از این تعداد 66.4 درصد دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی و 33.6 درصد در دانشگاه‌های خصوصی مالزی مشغول به تحصیل هستند. 

این در حالی است که آمارها نشان می دهد بیش از 80 هزار دانشجوی خارجی در مقاطع مختلف جذب دانشگاه های این کشور شده‌اند که از این تعداد 13 هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های مالزی مشغول به تحصیل هستند.

همچنین آمار اعلام شده از سوی وزارت آموزش‌عالی مالزی نشان می‌دهد در حال حاضر 20 دانشگاه دولتی، 20 دانشگاه خصوصی، 20دانشگاه - کالج خصوصی، 5 شعبه دانشگاه‌های خارجی و 297 موسسه آموزش عالی مشغول به فعالیت در زمینه آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی در این کشور هستند اما بر طبق آخرین ارزیابی صورت گرفته شده از اول ژانویه سال 2011، از بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مالزی، تنها مدارک صادر شده توسط 17 دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران است.

از سوی دیگر طبق آخرین تصمیم وزارت علوم افرادی که قصد دارند پس از اول ژانویه 2011 در مقطع کارشناسی در مالزی دانشجو شوند باید بدانند که بر اساس مدارک مقطع کارشناسی فقط یک دانشگاه در مالزی معتبر است.

براساس اعلام وزارت علوم کشور تمامی‌ مدارک Diploma و Certificate که‌ منجر به‌ اخذ مدرک‌ Bachelor نمی‌شود، بعد از دیپلم‌ دبیرستان یا پیش‌دانشگاهی، «کاردانی» ارزشیابی‌ می‌شود. همچنین مدارک Diploma به همراه (‌Post Graduate Diploma (PGD در مجموع‌ «کارشناسی» ارزشیابی‌ و در صورت‌ داشتن‌ مدرک Bachelor، برای‌ مدرک‌ PGD فقط‌ صحت‌ صدور تأیید می‌شود.

از سوی دیگر مدارک Bachelor از دانشگاه‌های‌ معتبر بعد از دیپلم‌ دبیرستان‌ یا پیش‌ دانشگاهی، «کارشناسی» ارزشیابی‌ شده و مدارک Master صرفا از دانشگاه‌های‌ معتبر با شرط‌ داشتن‌ کارشناسی، «کارشناسی‌ ارشد» ارزشیابی‌ خواهد شد.

در این اطلاعیه وزارت علوم و تحقیقات تاکید شده است چنانچه شروع به تحصیل در دوره‌های پژوهشی (By Research) پس از اول ژانویه 2011 باشد، مدارک Master قابل بررسی و ارزشیابی نیست. همچنین مدارک Ph.D صرفاً‌ از دانشگاه‌های‌ معتبر با شرط‌ داشتن‌ کارشناسی‌ ارشد، «دکترا» ارزشیابی‌ خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد