--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

دانشگاه تهران دانشجوی دکتری بدون کنکور می‌پذیرد

دانشگاه تهران برای سال تحصیلی 90-91 در رشته هایی که پذیرش دانشجوی دوره دکتری دارند به صورت مازاد بر ظرفیت تعیین شده دانشجوی نمونه بدون کنکور می پذیرد.

به گزارش مهر، دانشگاه تهران اعلام کرد در شرایط اولیه پذیرش، داشتن حداقل یکی از شرایط بند "الف" به این شرح کافی است: الف-1) دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی دولتی تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای حداقل دو مقاله (استخراج شده از پایان نامه دوره کارشناسی ارشد) مطابق لیست مجلات معتبر علمی – پژوهشی ملی یا بین المللی مورد تایید وزارت متبوع باشند.

استفاده از بند ( الف-1) لازم است حداکثر تا قبل از پایان شش نیمسال از بدو ورود به دوره کارشناسی ارشد، حداقل دارای یک مقاله چاپ شده و یک مقاله با پذیرش قطعی برای چاپ مطابق لیست مجلات معتبر علمی – پژوهشی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند.

الف-2) دانشجویان نمونه کشوری دوره کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی دولتی تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با معرفی معاونت دانشجویی وزارت علوم متبوع و دارای حداقل یک مقاله چاپ شده ( استخراج شده از پایان نامه دوره کارشناسی ارشد) مطابق لیست مجلات معتبرعلمی – پژوهشی ملی یا بین المللی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می توانند به عنوان دانشجوی نمونه معرفی شوند.

شرایط پذیرش (داشتن تمام شرایط بند "ب" الزامی است):

ب-1) متقاضی در زمان شروع به تحصیل در دوره دکتری باید از دوره کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده و بیش از سه نیمسال از زمان فراغت تحصیل وی نگذشته باشد.

ب-2) متقاضی باید تحصیلات دوره کارشناسی ارشد را حداکثر طی شش نیمسال به پایان رسانده باشد.

تبصره- دانشجویان دوره دکتری حرفه ای لازم است تحصیلات خود را حداکثر طی چهارده نیمسال به پایان رسانده باشند.

ب-3) معدل کل دروس دوره کارشناسی ارشد متقاضی بدون احتساب نمره پایان نامه، حداقل 17 باشد.

ب-4) پایان نامه دوره کارشناسی ارشد متقاضی، با درجه عالی ارزشیابی شده باشد.

مهلت مراجعه، ارائه مدارک و تکمیل فرم تقاضای پذیرش

متقاضیان واجد شرایط می بایست از 10 اردیبهشت تا 10 خردادماه از ساعت 8 الی 15 برای تحویل مدارک و تکمیل فرم تقاضای پذیرش، به دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه تهران مراجعه کنند.

پذیرش نهایی، پس از اعلام نظر پردیس/دانشکده/مرکز/موسسه و گروه های آموزشی و عدم داشتن هر گونه حکم از کمیته انضباطی دانشگاه محل تحصیل مقطع قبلی انجام می پذیرد.

بنابراین داشتن شرایط اولیه و تحویل مدارک، به منزله پذیرش قطعی تلقی نمی شود و هیچگونه حقی برای متقاضی ایجاد نمی کند.

پذیرفته شدگان نهایی لازم است حداکثر تا قبل از امتحان جامع، حد نصاب قبولی نمره زبان عمومی را بر اساس مقررات اداره کل تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران احراز کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد